דלורית צלויה של מסעדת פדריק – מתכון

את המעדן הזה אכלתי במסעדת פדריק, מסעדה חדשה במודיעין ולא ויתרתי עד שנתנו לי את המתכון כדי שאוכל לשתף בו אתכם. חלק שני בסדרת הכתבות על מסעדות במודיעין.

בחורה עם מחשב נייד

מסעדת פדריק היא מסעדה חדשה במודיעין בה ביקרתי לאחרונה. מנת הדלורית הצלויה שאכלתי שם היתה מצוינת, אז לא ויתרתי עד שקיבלתי את המתכון ואני משתפת בו אתכם.
image

בחודשים האחרונים הייתי עדה לשינוי מדהים שעוברת העיר מודיעין בכל הקשור לקולינרייה. מ״עיר העתיד״ וההבטחות הגדולות אנחנו מתחילים סוף סוף לחיות את ההווה כאן ועכשיו. בתקופה הזו נפתחו מספר מסעדות חדשות שהמאפיין הבולט שלהן הוא הבעלים והשפים הצעירים. מדובר בצעירים שגדלו בעיר, זיהו את הצורך במקומות בילוי ומסעדות והחליטו להגשים את חלומם במחוזות ילדותם ולא לעבור לחיות בתל אביב. מבחינתי זו נחשבת הבעת אמון בעיר ובתושביה, שאני נמנית עליהם. השינוי המרענן הזה הביא אותי לערוך סידרת סקירות על המסעדות בעיר. זוהי כתבה שנייה בסידרה.

image
תמונת יח״צ

בכתבה הראשונה בסדרה סיפרתי לכם על סולנג׳. כעת מגיע תורה של מסעדת פדריק, אותה הקימו 3 צעירים בשנות העשרים לחייהם: ניב סיבוני ברמן עם הרבה שעות מאחורי הבר במועדונים ופאבים, יותם לגזיאל מנהל עסקים בתחום המזון ושף לירון קרדי בעל נסיון במטבחים של בתי קפה ומסעדות. שלושת הצעירים הבינו שבכוחות משותפים הם יוכלו להגשים את חלום הילדות שלהם ולפתוח מסעדה.
למי מתאימה המסעדה? המטרה של בעלי פדריק היא להביא ״מטבח ישראלי שכל אחד מוצא בו את מה שהוא רוצה" הם מסבירים, "כי יש כאן הכל, לכל גיל ולכל כיס". לקלוע לטעם של כולם היתה המשימה שלהם. זה אתגר לא קטן, ואם להגיד לכם את האמת, מאז נפתחה המסעדה לפני מספר חודשים נמנעתי מלבקר בה, כי אני חוששת ממסעדות שרוצות לקלוע לטעם של כולם ויש בהן ארוחה עסקית החל מ-30₪.
לכן, אני מאד שמחה שבסוף נעתרתי והלכתי, כי הופתעתי(!) לטובה. יש מבחר גדול של מנות בתפריט, וכל מה שטעמנו היה טעים, טרי והוגש בצורה אסתטית. הנה מה שאכלנו:

המלך אכל מרק כתום שהיה מצוין, ובול מה שצריך ביום חורפי.

image

לעיקרית הוא בחר בהמבורגר עסיסי.

image

אני כאמור, אכלתי את הדלורית, שהיתה מצוינת וענקית! עד שהסתפקתי בה וויתרתי על מנה עיקרית. או במילים אחרות, השארתי מקום לקינוח של שכבות קרם ברולה מתוק (מבית היוצר של ״ביסקוטי״).

image

לקראת סיום, קבלו את המתכון לדלורית צלויה שמוגשת עם טחינה ואגוזים. מנה בריאה ומשביעה שיכולה לשמש כמנה ראשונה, כתוספת למנה עיקרית (בחישוב של חצי דלורית לאדם) או לשמש כארוחת ערב. המתכון איננו מכיל רכיבים מהחי ולכן מתאים גם לטבעונים.

image

דלורית אפויה בתנור
מרכיבים:

1 דלורית שלמה
מלח גס
פלפל טחון טרי
צ'ימיצ'ורי (מתכון בהמשך)
טחינה
שמן זית
בצל ירוק לעיטור
אופן ההכנה:
עוטפים את הדלורית בנייר כסף
מכניסים לתנור חם ומשאירים עד שמתרככת
פותחים את הדלורית ומרוקנים אותה מהגרעינים
חורצים בסכין לרוחב הדלורית קוים אלכסוניים עד ליצירת צורת X
זורים מלח ופלפל
שמים נגיעות צ'ימיצ'ורי
מעטרים בטחינה
מזליפים שמן זית ומגישים

הערה: ניתן לפזר לפני ההגשה מעט אגוזי מלך קצוצים וכמה חמוציות קצוצות.

רוטב צ'ימיצ'ורי
מרכיבים:
1 צרור כוסברה
חצי צרור פטרוזיליה
1 לימון סחוט
חצי פלפל אדום מתוק
חצי בצל סגול
מלח ופלפל לפי הטעם
חומץ בלסמי
שמן זית
אופן ההכנה:
מכניסים את הירק והתבלינים למעבד מזון
מוסיפים מעט חומץ בלסמי
מטפטפים פנימה שמן זית בהדרגה
מעבירים לכלי זכוכית ושומרים במקרר עם שמן זית
המתכון ניתן כאן כפי שנמסר לי באדיבות שף לירון קרדי, מסעדת פדריק

לסיכום: מקום נעים עם אווירה אורבנית עכשווית, אוכל טעים, מחירים סבירים ונגישים, שירות טוב. מקום שרוצה להתאים לכולם, ואכן ניכר רצון ללכת לקראת הסועדים ולהציע פתרונות לאוכלוסיות שונות:
יש מנות צמחוניות ועובדים על פיתוח מנות טבעוניות נוספות. איזה כיף!
ומתכוננים להוסיף קינוחים נטולי סוכר לתפריט.
המנות כשרות (אין תעודת כשרות ומוגשות במקום מנות חלביות ומנות בשריות, אבל הם טוענים שלא מערבבים).במשפט אחד: לאכול בגובה העיניים.
פדריק: שדרת המלאכות 121 ישפרו סנטר, מודיעין
טלפון : 08-8560644

אתם יודעים? אנשים רבים נכנסים אל הבלוג שלי מדי יום. יש העוזבים בלי להשאיר עקבות ויש המשאירים לי סימן. בשבילי זה סימן להמשיך לכתוב. אני משקיעה זמן ואנרגיות בכתיבה, בצילומים ובעריכה של כל פוסט. לכן, תגובות ולייקים יתקבלו באהבה גדולה.
אהבתם את הפוסט הזה? אם אתם לא רוצים לפספס פוסטים נוספים של ״חיים וטעים״, פשוט לחצו על כפתור ״עקבו אחרי״ למעלה משמאל, הכניסו את כתובת המייל שלכם וקבלו הודעה למייל בכל פעם שאפרסם כאן משהו חדש.
לבריאות!
חיים וטעים!

אורלי כהן - חיים וטעים
אוהבת את החיים הטובים והטעימים: לבשל, לאפות, לצלם, לטעום, לטייל, לבלות, ליצור, לעצב, לשתף, לכתוב ולספר. יחד עם זאת, בריאות הגוף, הנפש והנשמה חשובים לי ואני משתדלת לשלב ביניהם. חיים וטעים זה המוטו שלי.