בחורה עם מחשב נייד

תחום קידום האתרים הקרוי בשפה המקצועית

תחום קידום האתרים הקרוי בשפה המקצועית: Search Engine Optimization הוא השלב המרכזי שאסור בשום אופן לחברה עסקית לדלג על שירותיו. הרעיון הוא ברור מאליו- מרגע שתחום העסקים, המיתוג, השיווק והפרסום עבר לרשת האינטרנט, הרי שכל אתר נלחם על כניסות אפקטיביות רבות ככל האפשר של גולשים מתעניינים.  אין כל ספק, העובדה הבסיסית אינה שנויה במחלוקת: ככל שהאתר מצליח להגיע למיקומים גבוהים יותר ברשימת תוצאות החיפוש, כך הוא הופך להיות מותג מוכר יותר ובסופו של דבר- מפיק תוצאות ראויות של הצלחה שיווקית ורווח כלכלי מותאם. אז מהי הדרך הנכונה והיעילה ביותר לעמוד בזירת הקרב של מלחמת הפרסום בעולם המודרני? ראשית כל, ההבנה שבכללים השתנו. המדיות שנחשבו מלכי עולם התקשורת עד לפני לא יותר משלושה עשורים בסך הכול- זזו ממקומם היציב והעניקו את כיסא המלוכה לאמצעי תקשורת המונים שנולד לעולם לשם העברת מידע ותקשורת בין אישית והפך למולך בכל עסקי האון ליין: הפרטיים, האישיים, הציבוריים והעסקיים. לשם הבנת המשחק החדש- כלליו ונבכי דרכיו, לא ניתן עוד להסתפק באנשי שירות ובענקי פרסום מן העולם הישן. המודעות הטכנולוגית ויכולת הקדמה הדרמטית הביאה את הצורך לשכור את שירותיהן של חברות שנועדו להעניק קידום אתרים.

אופטימיזציה רק על ידי המיומנים ביותר- למה?

חובה להבין, שמלבד אמצעי התקשורת שנוצרו יש מאין ומעבר לשינויים חסרי התקדים שעוצבו עם כניסתה של רשת האינטרנט למעגל השחקנים המרכזיים, הרי שגם נעשו במקביל שינויים אדירים בצריכה. כלומר: חברות קידום אתרים נחוצות להוות חברה בעלת יכולת מולטי טאסקינג – התחומים שבהם היא נדרשת לבצע שינויים והתאמות הם רבים ובעלי עניין. אמנם מאז ימי האנושות עולם השיווק והמסחר היווה מדד מרכזי לתחרותיות ולמקצועיות, ואולם בעידן שבו כמעט הכול הפך להיות טכנולוגי- לא ניתן עוד להיות איש פרסום ושיווק ללא ידע עצום באמצעי הקידום הטכנולוגיים הקיימים. פריצת הדרך בהבנה של תפקידם המהותי של מנועי החיפוש בהקשר של פרסום ומיתוג הניע ישירות את הצורך לבצע אופטימיזציה רק על ידי המיומנים ביותר. רק איזון מושלם של אנשי שיווק ואנשי טכנולוגי יביא את התוצאה המיוחלת.

 

נראות- פופולריות- הצלחה כלכלית – איך מבצעים הכי טוב SEO?

 

התפתחות השיווק הטכנולוגי הביאה לעולם השלכות שאיש לא ציפה להן. אמנם בתחילה היה נדמה, כי מדובר בציר מקביל של עסקי פרסום ומיתוג, ואולם אז החל היה להיות ברור, כי כללי המשחק השתנו- הבמה הדיגיטלית נהפכה למוכרת וממותגת הרבה יותר- השיווק דרך אתרים מסחריים הלך ודחק את הקניות ברשתות בקניונים ובחנויות הפיזיות ברחובות. וכיום, בעידן האלקטרוני המפותח בעולם- ניתן בהחלט להצהיר, כי בעל חנות מסחרית שלא יפתח לצדה אתר אינטרנטי פעיל, יעיל- למעשה נמשל לכישלון. רשת האינטרנט מלכתחילה נוצרה כדי לענות על הצורך של יצירת אינטראקציה בין אישית וכלי לתקשורת המונים. לאט ובהדרגה נבנה כוחה בעולם המסחר ומאז מדובר בזירה בין לאומית עצומה חסרת מעצורים שרק אתגרים טכנולוגיים עשויים לשפר אותה ולהוביל אותה למעלה התוצאות. דרך רשת זו ניתן בהחלט למנף את הכוח האפשרי שקיים לכל אתר מסחרי, להניע את כל המאמץ החברתי לא רק בצוותי פרסום ומיתוג, אלא הרבה יותר מכך- לייצר את האופטימיזציה שתוכל לשפר את המדיה הטכנולוגית. כפי הידוע היום, כל משאב המצוי ברשת האינטרנט נסרק ונמדד על ידי מנועי החיפוש. מנועים אלו, גוגל, בינג, יאהו- הם מנועים המהווים טכנולוגיית על שמאפשרת למיין את השאילתות של הגולשים על פי מילות השאלה ומילות המפתח. בהתאם לסקירת האתר ומענק דירוג לפי תוכנו ואיכותו- יוכלו מנועי החיפוש בזמן קצרצר של מאיות השנייה בלבד להעמיד בפני הגולש את רשימת תוצאות החיפוש הרלוונטית ביותר עבורו. המטרה של כל בעל אתר שמבין את חשיבותה של הרשימה הזאת ובמיוחד את החשיבות למיקומים הגבוהים יותר בה היא להפיק את הנראות המיטבית עבור האתר שלו בפני גולשים מתעניינים ורלוונטיים הרבה יותר משאר האתרים המתחרים לו. תוצאות המדידה של מנועי החיפוש שמעניקים לאתרים את המיקום הגבוהה עשויות להגדיל את הנראות, להפוך את האתר המקודם מעוד אתר עסקי למותג המוכר להמוני משתמשים ובסופו של דבר להפוך אותו למוכר ולנמכר עבור קהל היעד הרלוונטי. מובן, כי ישנן מספר שיטות עבודה המופקות על ידי חברות חברת קידום אתרים, בעיקר ניתוח מילות המפתח ושדרוגן, בחינה הדוקה של קישורים איכותיים המפנים לאתר, בדיקת תוכן מהותי ורלוונטי שאינו שאול או משועתק.

מובן, כי ישנן מספר שיטות עבודה המופקות על ידי חברות קידום האתרים, בעיקר ניתוח מילות המפתח ושדרוגן, בחינה הדוקה של קישורים איכותיים המפנים לאתר, בדיקת תוכן מהותי ורלוונטי שאינו שאול או משועתק.

המאמר בחסות חדשות bignews