איך מתקנים קידום שלילי באינטרנט?
האם כבר יצא לכם להיתקל בתיאור התפקיד "ניהול משברי תקשורת", או "שיקום תדמית"? במיוחד בשנים האחרונות, בהן עולם השיווק הדיגיטלי הוא עשיר, מסועף ונרחב כל כך – יותר ויותר אנשים וארגונים מבינים שזהו אחד הכלים ההכרחיים שחשוב להכיר, בפרט שמדובר בכתיבה שיווקית באינטרנט ובמקרים מסוימים אפילו להיערך אליהם מראש (במידה זו או אחרת), כשהזירה "מתחממת" לאט לאו או לחלופין פשוט ליתר בטחון. בין כך ובין כך, אחד הדברים הבסיסיים ואולי הראשון מכולם שמנהלי משברים מטפלים בו כאשר הם משקמים תדמית של עסק או חברה, הוא הטיפול בקידום שלילי בגוגל. איך הם עושים את זה, ומה חשוב לדעת? הנה כמה דברים שאולי לא ידעתם
תתפלאו או לא – אין קיצורי דרך
אם זכיתם לכבוד המפוקפק ושמכם מופיע בראש תוצאות החיפוש בגוגל תחת הכותרת "שחיתות, בגידות וסקנדלים" למשל, דעו כי אחרי השוק הראשוני – ורצוי מיד אחריו, זה הזמן שלכם לעבוד. ככל שיעבור הזמן ושמכם ימשיך להיות מקושר עם פרסומים שליליים, כך יותר ויותר אנשים ייחשפו אליו ויקבעו את התדמית הרעה אודותכם – ולא זו בלבד אלא שיש לא מעט סיכויים שאותה תדמית גם תזין את עצמה, מהסיבה האנושית והידועה לשמצה שאנשים אוהבים לרכל, והם נמשכים לסיפורים "עסיסיים" יותר מסיפורים ורודים ופשוטים. לכן במקרים של קידום לא חיובי, הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא להשיב מלחמה – באמצעות קידום אתרים חיובי. איך עושים זאת? כבר ניחשתם נכון, באמצעות קידום אתרים אורגני קלאסי, שדואג בהדרגה להוריד את התוצאות השליליות למטה.
באמת אין שום דרך אחרת?
כאן המקום להעיר ולציין שבמקרים מסוימים אכן קיימות דרכים פשוט להעלים מידע שפורסם אודותכם באינטרנט, אך זאת לרוב על ידי יצירת קשר עם מנהלי האתר שבו הדברים פורסמו, ושכנוע מצדכם להסירם. לכן חשוב מאד לזכור, בכל מישור פעילות שבו מתנהלת החברה שלכם, שלמעשה את הנעשה אין להשיב – ולכן עליכם להיות זהירים ומחושבים במיוחד. אם הקלישאה הישנה לפיה "עם החדשות של אתמול מגלגלים את הדגים של היום" הרי שבימינו הדברים כבר אינם כך, וחדשות שנכתבו סופן שיישארו לתמיד. זו הסיבה שחשוב כל כך להשקיע ביצירת קידום אתרים אורגני איכותי ואפקטיבי לאתר שלכם, בין בזמן משבר אך בהחלט גם לפניו, כדי לשפר תדמית באופן כללי וכמובן גם כדי להיערך טוב יותר לקראת משבר פוטנציאלי בעתיד.


