1: במשרד החינוך הגיעו למסקנה לפיה מבחנים תיאורטיים ומעשיים (כולל 28 שיעורי הנהיגה הקבועים בחוק)אינם מספיקים כדי להכין כיאות את בני-הנוער בכבישי ישראל השונים.
חשוב לציין כי בשנתיים האחרונות חלה עלייה במקרים שבהם נהגים צעירים היו מעורבים בתאונות ,ולאחר מכן ברחו מהזירה והפקירו את הפצועים על הכביש.
כבר בשנת 2006 קבלה הממשלה החלטה לאמץ את התוכנית למאבק בתאונות הדרכים,שבמסגרתה תיקח הממשלה אחריות על הוראת החינוך לתעבורה.
כמוכן הוחלט כי משרד החינוך יהיה אחראי על התכנים ,ואילו הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תתקצב מיזמים אלו.
התוכנית יצאה לדרך, אך בשל היעדר תקציב ראוי וההתייחסות הלא רצינית של התלמידים לנושא הבטיחות בדרכים הובילה את משרד החינוך לערוך שינויים מפליגים בתוכנית זו.
חשוב לציין,כי את התכנים יעבירו המורים עצמם ,ולא אנשים מן החוץ כפי שהיה נהוג בעבר.
וכן ייבחנו התלמידים בסוף כיתה י' בנושא ,לפני שהם מוציאים את רישיון הנהיגה.
2: לראשונה מאז שנת 1981 ערך השבוע המרכז הארצי לבחינות ולהערכה שינוי מקיף בתוכנה של הבחינה הפסיכומטרית
עיקרי השינויים
א: צמצום החלק המילולי: מפרק זה הוצאו מילים וביטויים ונושא "החלפת אותיות".
ב: פחות זמן לשאלות הברירה: פרק הזמן אשר הוקצב לפתרון כל אחד משמונת פרקי הבחינה הכוללים שאלות אמריקניות קוצר ב-5 דקות כדי להפנות אותם לכתיבת החיבור.
ג: כתיבת חיבור: כל נבחן נדרש מעתה לכתוב חיבור בן 50-25 שורות אודות נושא כלשהו.
למטלה זו הוקצבה חצי שעה ,והיא תעזור לנבחנים לבטא עצמם מילולית ועיונית.
ד: הוספת ציונים חדשים: נוסף על הציון הכללי הניתן לכל נבחן (בין 800-200) יקבלו הנבחנים גם ציונים נפרדים בפרקי החשיבה המילולית ,והחשיבה הכמותית .
צעד זה נועד על-מנת שכל פקולטה תוכל להתחשב בציונים אלו כדי להעריך את מידת ההתאמה של מועמדים המבקשים להתקבל אליהן.
היה עדיף לדעתי לערוך מבחן משווה אשר היה מאבחן נכונה את התאמתו של כל נבחן לפקולטה אליה הוא מתאים.












