שישים שניות או לא להיות

יש לך שישים שניות להציג את עצמך ולגרום לאנשים לשמוע אותך ולבקש עוד. 

מהרגע שמתחילה המחשבה מי אני ועד שאסדר את המשפט …אופס נגמר הזמן …

אז איך עושים את זה באמת ?!

כשמדברים על הצגה כמו זו בעצם מבקשים ממך להגדיר את עצמך בצורה מהירה.  שבועון העסקים והכלכלה העולמי  BusinessWeek קרא לזה נאום המעלית   – Elevator pitch.  במאמר על " נאום המעלית המושלם " הם טענו כי לא משנה אם ההצגה העצמית היא בין שלושים  שניות או עד  שתי דקות חשוב לזכור שזה כמו פגישה מקרית במעלית, האדם הספציפי הזה שפגשתי עכשיו יכול להזניק אותי קדימה עד שאגיע לקומה שלחצתי עליה ברגע שנכנסתי, לא סתם רושם ראשוני, שנייה יש מעבר . 

שמי אנג'ליקה והנני בעלת עסק הנקרא Angel To Business יש לי ניסיון של ארבע עשרה שנה בתחום השיווק, הפרסום וההפקות .לקחתי מה BusinessWeek כמה נקודות ציון , הוספתי כמה מהמיומנויות החשובות שאני רכשתי והרשיתי לעצמי להיות המלאך לעסק שלך . 

בהצלחה בהכנת הסרטון הראשון שלך : 

רגע השיא שלך  –  כתיבה של 150 עד 225 מילים  – בדיוק 60 שניות 

זה היה מארק טווין שאמר ש " ההבדל בין בחירת המילה המתאימה לבחירת המילה הכמעט מתאימה משול להבדל בין הברק לגחלילית " אז בכדי שנדע לכלול בכמה משפטים את המסר של כל הקורס עצמו ולמה כדאי ללקוח להמשיך איתי יש :

1) לענות על הסוגיות שבנמצא למטה בכתב  . 2)  לתמצת ל 150 עד 225 מילים שעימם  אעביר את המסר שלי לאחרים.

הגדרת תחומי ההתמחות

השאלה הכי קשה שעומדת על הפרק בעיניי היא : מה אני הולכת ללמד בסרטונים האלה , הרי יש לי כל כך הרבה מיומנויות וקל לי מאוד להתפזר במיוחד עם הפרעות הקשב והריכוז הגבוהות שלי .  

יש להגדיר מה הם תחומי ההתמחות של העסק/ שלי .

" ידע הוא כח " באיזה מהתחומים הללו יש לי את הידע והניסיון הנרחב ביותר – מה התחום החזק שלי ושאותו אני אוהבת . 

הגדרת קהל יעד – מי אני רוצה שירכוש את הסרטונים שלי ? 

המסר החשוב בסרטון זה היינו : הקורס שהינך מציעה הוא הדבר הנכון לקהל היעד שלך.

בהגדרת קהל היעד קל יותר להבין מה הצורך שלו, חשוב לספר לו על הערך שיקבל מצפיה בסרטונים שלך .

כשיש הגדרה ברורה  מי קהל היעד שלי יותר קל ליצור חיבור רגשי .רצוי להעביר תחושות, רגשות , להשתמש בהומור .

אם קהל היעד שלך הוא מגוון יש לתת  לכל קהל יעד ערך משלו . חשוב להתמקד מה יוצא לו מזה .

אם השיחה " בתוך המעלית " מוסיפה ערך ללקוח הוא יצא אחריכם בקומה שלכם במקום להמשיך לבד.

הצגה עצמית 

התחילו עם שמכם המלא, אני באופן אישי משתדלת שלא, הוא ארוך ומסרבל ויש אנשים "שנתקעים עליו  " . אז תגידו שיש לי תסביכים מהילדות מכל פעם שהמורה קראה את שמי ואני אומר תנו לי " לעוף על עצמי לרגע"  בייננו ,  לא סתם אני משתמשת רק בשמי הפרטי, יש לי שם במה כמו ריטה כמו מדונה . תעשו מה שנח לכם העיקר ששם העסק והתוכן יהיה ברור .

המנעו מלהציג מצב משפחתי , זה נחמד אבל לא מעניין אלא אם אתם מלמדים הורים איך ללמד ילדים עם הפרעות קשב וריכוז אז ציון העובדה שיש לכם ילד אחד כזה בבית  יכול להועיל בהצגת הניסיון וההצלחות שלכם איתו.

מה הסלוגן שלך 

חשבו על סלוגן משלכם  והשתמשו בו מהסרטון הזה ועד האחרון , אם הוא סלוגן טוב אנשים כבר ישננו אותו כמו מנטרה.

gifts-570808_640

לתת טיפים משלך

אני מאמינה במתנות קטנות , ככל שאת נותנת את מקבלת בחזרה וגם הופכת לממכרת . חשבו על קהל היעד שלכם כמישהו שאוהב שוקולד אם תתנו לו טעימה קטנה מהשוקולד האיכותי שאתם מכינים, הוא יבוא כל הזמן, גם אם הוא יודע שזה  מאוד משמין .

מוזיקה 

אל תצלמו באזור שבו השכנים החליטו להתחיל לשפץ , לא בא לכם רעשי רקע.

אני אישית מאוד אוהבת להוסיף מוזיקה תשימו לב שהיא מתאימה לטקסט ולא עולה בדציבלים על המלל .

הופעה

שדרו את העסק שלכם בלבוש. אם מלמדים יוגה לא באים בחליפת שלושה חלקים , בגדים קלילים עם צבעים רכים יעשו את העבודה.

אם את בלוגרית של אוכל הוסיפה ללבוש שלך סינר עם הלוגו או הסלוגן שלך ושמרי על שיער אסוף שישדר מראה נקי.

שפה ושפת גןף  

כשמשתמשים במילים גבוהות מדיי, נשמע חכמים , אולי. אבל מהר מאוד הם יאבדו עניין. דברו ברור . דברו אל הלקוח ולא עליו. 

הקהל מצפה לאנרגיה, אל תנאמו נאום , השתמשו בקול שלכם כדי להדגיש דברים חשובים. תסמכו על עצמכם שמה שאתם אומרים חשוב לצד השני.

חיוך  – חייכו , הישארו נינוחים גם אתם בלחץ , זכרו אפשר להקליט שוב זה לא שידור ישיר .

הסתכלו יישר למצלמה לא על הצדדים ולא על הרצפה אם אין סיבה לכך .

שימו לב לשפת הגוף שלכם , שתהיה פתוחה. אל תצביעו ישירות על המצלמה אצל חלק מהאנשים זה משרה קונוטציות של אשמה. פירשו כפות ידיים שישדרו פתיחות ואמינות .

אנג'ליקה - Angel To Business

הפכו לבלתי נשכחים

השימוש הטוב ביותר בשישים שניות הוא לדבר על הצלחת הלקוח האחרונה או הסטייק הטבעוני האחרון שלימדתם להכין וכולם חיסלו ברגע ולא הרגישו בהבדל.

ספרו סיפור קצר , מישהו שהייתה לו בעיה ומצאתם לו פתרון , זה גם יכול להיות סיפור משלכם שיכול להמחיש את הערך שאתם נותנים .  השתמשו במילים שיוצרות דימוי חזותי במוח המאזינים והופך אתכם לבלתי נשכחים.

אל תפחדו לחשוף רגשות גם אם זה כאב שהיה בהתחלה , ספרו על התוצאה , יש לתת לקהל שלך להרגיש כאילו ועוד רגע הוא שם.

 כתיבת תסריט 

כתבו לפני שהתחלתם לצלם, ציינו מקום ,   יש לכתוב איך הוא יראה ,אפשר גם לצייר אבל חשוב להעלות על הכתב כמה רעיונות עד שנמצא את מה שמגדיר אותנו. אל תחששו גם אם זה יראה טיפשי בהתחלה , רציני או מצחיק , זכרו המטרה להגיע לקליימקס  –  לשיא.

ניסוח  – היכולת לתמצת היבטים ייחודיים של המוצר או השירות שלי באופן שמרגש אחרים , מצריך אימון . גם אם אכתוב את אותן מילים במספר ניסוחים .

אפשר לכתוב תסריט ארוך בהתחלה הממחיש את הערך שלכם לקהל היעד שלכם אבל זכרו לתמצת אותו לתסריט קצר.

אם יש תמונות או גרפים שאתם רוצים להוסיף זה הזמן , אל תשכחו את הלוגו שלכם וטלפון בסוף התסריט .

רגע אחרון לפני הצילום 

עשו חזרות מול המראה על שפת הגוף שלכם על הדיבור . תרכשו מימניות בסיסיות תוך כדי אימון לא לדאוג.

הקליטו את השישים שניות שלכם בטלפון בתור התחלה, עצמו עיניים דמיינו והקשיבו אם זה מעניין. נכון , קשה להיות אובייקטיביים זה הזמן לחפש את החבר שאומר את האמת בכל מצב ומבין בתחום, השמיעו לו , קבלו חוות דעת נוספת. עכשיו שננו ולימדו בע"פ.

הנעה לפעולה  יש להגדיר את ההנעה לפעולה. אסור לשלוח אנשים לעוד לינק ועוד לינק זה מתיש "להרשמה לחץ כאן וכאן" , אין לבקש מהקהל לעשות מספר דברים . פשוט בקשו מהם לעשות דבר אחד או שניים לכל היותר לשתף או להירשם , להחלטתכם.

טיפ אחרון צריכים עזרה , אל תתביישו לפנות לבעל מקצוע . 

דברו איתי Angel To Business הבחירה הנכונה לעסק שלך .

אנג'ליקה אגבייב
האנשים והעסקים שאני מעריכה ואוהבת, הם כאן מהזווית שלי.על המלאכים שפגשתי בדרך וקטעים ספר על "דרך המלאך" שיראה אור בקרוב.