שלום לכם, אני דן לאופר, שמאי מקרקעין במקצועי וסתם דעתן באופן כללי, אבל הפעם הנושא מאוד חשוב, נוגע לכולנו, וממש לא נכנס לרדאר של כלי התקשורת עד עכשיו. בבקשה תקראו ותשתפו כדי שחבריכם לא ייעקצו כמוני.
רפורמת המזומן של כחלון מופקרת ומטופשת בצורה שקשה לתאר ; אין יותר צורך באסמכתאות לחיוב באשראי ; ניתן להכחיש עסקאות באשראי רק 90 יום אחורה ; לחברות האשראי אסור לחסום רמאים סדרתיים שהשיגו את פרטי האשראי שלכם ומחייבים אתכם על עסקאות שלא היו פעם אחר פעם ; אין אכיפה יזומה וענישה מחמירה ואמצעי זיהוי בסיסיים כנגד רמאים או מוכחשי עסקאות; מי שנבהל מזה ורוצה לקנות במזומן: שישאל את חיים הכט…
לפני כשנה, בתום חודשים ארוכים של עבודה מסביב לשעון, מה לעשות, יש לי עסק עצמאי קטן, עברתי על החשבונות של כרטיסי האשראי ונדהמתי.
כל 10 לחודש נרשמת לי בצנעה עסקה של 117 ש"ח לחיוב בשל "שירות רישום כפולה בע"מ" שזה בעצם חברה בשם UP (אז למה כ.א.ל. חוזרת ורושמת בדף הפירוט שלה גם לאחר הכחשת עסקה שזה שירות בע""מ כששם החברה בכלל אחר???)
מה אני אגיד לכם: לא מכיר, לא יודע, לא חתמתי, לא דיברתי, לא הסכמתי, אין לי מושג מה זה הדבר הזה בכלל.
הכחשתי עסקה.
מה זה "הכחשתי עסקה"? זה לא ענין של מה בכך.
זה אומר התעסקות של שעות בטלפון, קבלת טופס, הדפסתו, מילוי שלו המוני פרטים לא רלוונטיים, העיקר הטרחה. מישהו הרי נהנה להטריח אותנו כל הזמן בכל מקום. חתימה, סריקה, משלוח וכיוצ"ב. או.קי. זוכיתי ודרשתי לבטל הוראת קבע.
אחרי מספר חודשים נדהמתי לגלות כי החיובים ממשיכים כמו שעון. אותה "שירות רישום כפולה בע"מ" (אותה UP) וכששאלתי איך, הרי חסמתי, אמרו לי בכ.א.ל. שהעסקה מחוייבת כל חודש כעסקה חדשה ולא כהוראת קבע….
הפעם ברור שמדובר בנוכלות לשמה. לא היה כל מגע ביני לבין הנוכלים, ממילא כל עסקה חדשה אחרי שהכחשתי וביטלתי מופרכת מיסודה בוודאי עסקאות חדשות סדרתיות כל חודש.
זו גרסת כ.א.ל. המדהימה וההזויה כפי שנמסרה לי על ידי מוקדן כללי וגם על ידי איש מחלקת הבטחון:
מותר להם לזכות אותי רק 90 יום אחורה.
ביקשתי אסמכתאות לעסקה כדי להתלונן על זיוף. אין אסמכתאות. הם מקבלים הודעה ממי שיש לו פרטי כרטיס אשראי ומחייבים. זה באחריות שלי למי יש פרטי אשראי שלי. ניתן להכחיש עסקה תוך 90 יום.
רגע, שאלתי, בכל זאת, הכחשתי עסקה. זאת אומרת חשש לרמאות. אין לכם מחלקת בטחון? חברה שהחיוב שלה הוכחש ולא התמודדה בכלל עם ההכחשה, הלקוח זוכה, מחייבת אותו עוד פעם כל חודש בעסקה כביכול חדשה (בלי שום מגע עם הלקוח) ושום דבר לא קופץ לכם לעין?
אין תשובה עניינית.
הלאה. מדוע אתם עובדים עם רמאים אני שואל את כ.א.ל.
לתשובתם החוק לא מאפשר להם לסרב לספק שיש לו פרטי אשראי שלנו. כן. אתם קוראים נכון. בכ.א.ל. אמרו לי שחוק חיוב כרטיסי אשראי לא מאפשר לחברות כרטיסי האשראי לסרב לסלוק חברות עם רקורד של עסקאות מוכחשות חוזרות ונשנות.
הפתרון היחידי שהיה לכ.א.ל. לתת לי הוא לבטל את כרטיס האשראי ולהזמין חדש! ומכיוון שהזמנתי דרך בנק דיסקונט אני חייב לסור לבנק ולתת הוראת ביטול בבנק. כן, אתם קוראים נכון. לרמאי מתחשק לחייב אתכם כל חודש בגין עסקאות שלא היו ולא נבראו, והוא כנראה עושה את זה לכל מי שיש לו לגביו פרטי כרטיסי אשראי שלו, וזה בשיטת מצליח. נתפס – מזכים את הלקוח ותו לא. לא נתפס – הרוויח! חברות כרטיסי האשראי לא מתלוננות למשטרה, לא חוסמות, לא מבקשות הבהרה. כלום. אפילו אם הכחשת עסקה עם אותו רמאי שממציא עסקאות שלא היו, יזכו אותך ואחר כך הוא ימשיך לחייב אותך. אם הספקת להכחיש, כלומר אם מצאת שעתיים שלוש פנויות בחייך כל חודש, סליחה, כל 90 יום, "הרווחת".
לא שזה נוח להכחיש עסקה או אפילו סתם לקבל מוקדן לשיחה כללית. אתה מתקשר ואין בכלל אופציה לקבל מוקדן או להכחיש עסקה בארץ. רק לגבי עסקה בחו"ל. אתה יכול רק לבקש שמוקדן יחזור אליך לטלפון אחרי חצי יום ויותר. זה הכל. אתם מכירים. לא ענית, עוד פעם חצי שעה התעסקות. צריך לדעת מתי להתרחץ כשאתה לקוח של כ.א.ל. (אם נשאר לך זמן אחרי שנאלצת לנסוע לסניף הבנק לבטל את כרטיס האשראי…ונשארו לך טפסים למלא, להדפיס, לסרוק וכיוצ"ב). מה, כל אחד יהיה לקוח ויקבל שירות? השתגעתם??? ברור שלא. בכ.א.ל. הלקוח תמיד סובל.
בשרות צ'אט של כ.א.ל. אתה כותב משהו והשיחה מתנתקת והכל נמחק. מחדש צ'אט, רושם ועוד פעם נמחק. אתר דפוק.
טוב. אני כועס ואני משועשע. זה לא הנושא. הדברים חמורים ואני אסכם אותם:
כאשר עסק מרמה ומחייב בכרטיס אשראי עסקה שלא הייתה או על סכום לא נכון, מותר עכשיו ללקוח שרומה להכחיש עסקה רק 90 יום אחורה. בית עסק שנתפס מרמה – לא ניתן לחסום אותו. הוא יכול להמשיך לחייב. במקרה כזה היינו מצפים למשמעת מחמירה כלפי ספקים – חקירות, תלונות למשטרה, תביעות של חברות כרטיסי האשראי למקרים אפילו קלים של רמאות סדרתית. מחלקה מיוחדת לאכיפה במשטרה. זה לא קורה. אין שום מדיניות בכיוון. לא מוסרים כלום ללקוח.
ההגנה היחידה של לקוח שבית עסק החליט לחייב אותו סתם כך כל חודש רק כי יש לו פרטי כרטיס אשראי בארץ היא הזמנת כרטיס חדש!!!!!
לקוח שרוצה את האסמכתאות לעסקה לא מקבל. חברת כרטיסי האשראי מקבלת "דיווח" על עסקה מעסק שיש לו פרטי אשראי ומשלמת. לא צריך בכלל לזייף. זה המנגנון. בלי שום אסמכתאות. יש בעצם התיישנות של 90 יום (תקופת התיישנות ממש מטורפת) ואתה לא מקבל שום אסמכתאות להוכיח זיוף ולבוא חשבון עם הרמאי גם אם הצלחת לפעול בתוך אותם 90 יום.
תבדקו.
הכל אמיתי כפי שנמסר לי בצורה ברורה מכ.א.ל.
מדהים והזוי אלו מילים קטנות מלתאר את ההפקרות הזו.
כחלון! מה עשית!!!! איזו מן רפורמה זו? הרפורמטור כחלון או השוטר אזולאי…….










