בראש חודש : " אל בנת " מפרגנים לרווקות נס בצורת חתן או פוטנציאל של.. או סתם מסיבות נשים בכחנאליות חסרות מעצורים ( ששש שאמא לא תשמע)
איך יתכן שהגברים מפרגנים בתוניס חג כזה לארג' לנשים . מה נגמר להם מעצמם? אז לא.
ובכל זאת , שינסתי מותני ויצאתי לחפש את התשובה הסבירה יותר, שהיתה טמונה עמוק בתוך מרד החשמונאים. שם פגשתי את יהודית גיבורת על , שלא זכתה להיכנס לתנ"ך ולא לאגדות חז"ל אבל לקנוואס של קראוואג'יו היא זכתה להיכנס ובכ-בוד!
יהודית הקריבה עצמה בכך שהלכה "לחגוג את חנוקה" (איזו הברקה:-) עם הולפורנס ממרר חיי היהודים לאחר שזה שם מצור על עירה כחלרק מדיכוי המרד.
הולופרנס ערך משתה על טהרת החלב ליהודית והוא לכשעצמו השתכר עד אובדן החושים .הם השתעשעו כל הלילה שבסופו זכה לכריתת ראש נאה כיאה לעוכר ישראל – כשראו מחנה הולפורנס את ראש שר צבאם הכרות מוקע על החומה נפל פחד גדול עליהם ו"נסו לנפשם".
ומכאן יצא שהגברים חוגגים את חגם של החשמונאים בחנוכה והבנות את חגה של יהודית."כל אחד מקבל את מה שמגיע לו". ככה 'ספתא' היתה אומרת.
זו הסיבה , מסתבר ,חוגגות הנשים התוניסאיות את "ראש חודש אל בנת" . הגברים מרעיפים עליהם מתנות, ואילו שלא נעתרו ימהרו להעתר פן יונח ראשם על המערפת.
ואני חושבת לעצמי : איך זה תפס דווקא בתוניסיה?
כאילו ? למה?
קבלו גרסת :Caravaggio's Judith Beheading Holofernes













