החלטתי לעשות עם הילדים שלנו וריאציה ביתית על קלאסיקה קיבוצית ידועה – יום קצף וקצפת.
התחלנו בהכנת מאפינס, שיהיו להמשך. הלכנו על המוכר והבטוח – מאפינס בננה של עפר צרפתי, לא כולל שבבי השוקולד.
אחר כך יצאנו החוצה והתחלנו עם בועות סבון.
ראם הסתפק במתנה שהוא קיבל, בועות סבון רגילות בתכלית:
עבור הגדולים חתכתי בקבוק חצי ליטר – הורדתי לו את כל התחתית, את הבקבוק טבלנו בתערובת של מים וסבון כלים (וגם קצת חומר בועות סבון מקצועי שנשאר לנו מאיזו פעם. אפשר לקנות כיום אבקות להכנת בועות סבון, למי שלא בא לו לשחק בכמויות מים ובסבון הכלים) וניפחנו בועה מרשימה בגודלה:
אבל לא הסתפקנו בזה, חס וחלילה.
אם גורבים לבקבוק גרב ישנה (כזו שאפשר לזרוק אחר כך) ומהדקים טוב טוב (עם גומיה הדוקה מסביב) – אפשר לנשוף נחש בועות סבון מהמם:
השמועות אומרות שאפשר לשים צבעי מאכל על הצבע ואז הנחש יוצא צבעוני, לנו לא הצליח (צבעי המאכל התמוססו ברגע שטבלנו את הבקבוק עם הגרב במי הסבון), אבל אתם מוזמנים לנסות.
המשכנו ככה עד שמיצינו את הבועות האלה, וגם את בועות החרב הקנויות, ואז עברנו ליצירה עם בועות.
יש כמה וכמה דרכים ליצירה עם בועות, ואנחנו ניסינו קצת מכל אחת. הבסיס של כולן זהה – מים, סבון כלים, צבע מאכל או צבע ידיים:
אפשר לנשוף המון בועות בכוס או בקערה ואז להניח את הדף מלמעלה שיקלוט אותן, ואז לשים לייבוש.
אפשר לטבול צרור קשים מהודק יחד בגומיה בתוך התערובת ואז לנשוף ממנו על נייר.
אפשר להפריח בועות סבון רגילות + צבע על נייר.
איילת-חן המציאה שיטה – לעשות חור בדף, להכניס דרכו את הקש ואז להניח את הדף מעל הכוס ולעשות בועות.
הנה אחת התוצאות, בועות עם צבעי ידיים, מים, סבון כלים, לנשוף טוב טוב בתוך קופסא ואז להניח את הנייר מעל ולתת לו להתייבש. מי שחוששת מילד שישתה ולא ינשוף ראיתי המלצה לעשות חור קטן בקש כך שיהיה קשה לשאוב נוזלים דרכו (לא ניסיתי).
ואז כשכולנו כבר מיצינו את הקצף – נכנסנו פנימה והכנו קצפת. את הקצפת מרחנו על פנקייק, מזגתי לכל אחד כוס מפנקת של שוקו וקצפת, גם ניסינו את כוחינו בזילוף על מאפינס עם מזרק:
ובזה כולנו סיימנו, עייפים אך מרוצים.
עוד רעיונות? השתמשו בקצף גילוח, אפשר על קירות המקלחת או שולחן, אם הילד בגיל מתאים בקשו שיכתוב בקצף אותיות או ספרות. אפשר לגלח בלון בעזרת מקל קרטיב, אפשר לגלוש במגלשה מלאת קצף. אפשר לסיים בבריכה מלאת בועות קצף. העיקר להנות!
















