מנועי החיפוש ובמיוחד גוגל בעת הנוכחית הפכו אינטליגנטיים. אם פעם לפני 5 – 10 שנים, היה קל לקבל דירוג טוב בתוצאות החיפוש בעזרת מילות מפתח, קישורים, תגיות מטא, ושות'. הרי שכיום הפך עולם ה-SEO לתחום מורכב ומתקדם בזכות האלגוריתמים ברוכי הבינה המלאכותית.
צריך להבין כי ככל שהאלגוריתמים יודעים לנתח את האתרים באופן "אנושי", עולם ה-SEO עובר שינוי עצום. כיום ביצוע אופטימיזציה לאתרים, המבקשים להיות מקודמים במקומות הטובים של תוצאות החיפוש ברשת, כרוך בהבנה של עולם ה"בינה המלאכותית".
האמירה – מה שאנחנו לא רואים, לא פוגע בנו [או לא נוגע לנו], טובה אולי למערכות יחסים בין בני אדם, אבל ממש לא עומדת במבחן של מנועי החיפוש, שלדאבון הלב "רואים" הכל. גם את הדברים שאנחנו מבקשים להסתיר מהם.
כאשר אנחנו חוסמים עמוד באתר ומסתירים אותו, כביכול, ממנוע החיפוש – מנוע החיפוש תוהה לעצמו למה אנחנו לא מאפשרים לו להציג את האזור הזה. הוא יודע בדיוק מה מסתתר שם.
התהיה הזו עולה לנו בקידום.
זה לא אומר שגוגל לא יסרוק את העמוד והתוכן שבו. זה אומר שהוא לא יאנדקס אותו. כלומר: גוגל לא יציג אותו בתוצאות החיפוש ברשת.
ועדיין כדאי לזכור שגוגל הוא לא מנוע החיפוש היחיד ברשת, ויתכן שהוא לא יציג אותו, אבל … העמוד כן יופיע בתוצאות חיפוש של מנועי חיפוש אחרים.
ככל שיש לנו יותר עמודים חסויים ונסתרים באתר, מנוע החיפוש הופך להיות חשדן יותר. וכמובן שיקדם אותנו עוד פחות ברשת.
כדאי לזכור שמנוע החיפוש "מקבל את המידע שלו" על סמך מאפיינים שאינם ידועים וגלויים לנו בהכרח.
יש כמויות עצומות של חומר על מאות הפרמטרים שבהם עושה גוגל שימוש כדי לדרג אתרים, אך רובן ככולן השערות, טובות יותר או פחות, הנשענות על ניסוי ותהיה (וטעיה).
שורה אחרונה [למרות שמיקמתי אותה במקום טוב באמצע …] – את הסודות הכמוסים שלנו עדיף לנו לא לעלות על דפי האינטרנט כלל.
ובכל זאת – במרבית האתרים קיימים עמודים נסתרים, ולאלה יש יתרונות עצומים, כל עוד הגיוני להסתיר אותם.
קיימים מספר סוגים של עמודים נסתרים: להמשך קריאה












