כל אחד מאיתנו חלם להיות טייס ליום אחד, אך כמה באמת מגשימים חלום זה? במציאות של היום ישנם כמה דרכים לחצות את הגבול ולנתק את הרגליים מהקרקע ופשו לעוף. כשאני אומר לעוף אני לא מתכוון לצניחה חופשית, לבאנג'י או לכל דבר בו המגמה היא מגמת ירדה בלבד. אלה על התחומים בהם ניתן ממש לשייט באוויר ולנתב את עצמך דרך מסלול מרתק ומהפנט. למדינת ישראל צבא חזק ובראש הצבא עומד חיל אוויר חזק. את המטוסים מטיסים לא אחרים מ "בני נוער" בני 18 ומעלה אשר התגייסו לאחר שורת מיונים מפרכת אל קורס הטייס, סיימו אותו בהצלחה באחת ממגמות הטיסה וזכו להטיס מטוס אלפי פעמים במהלך חייהם. לא רק טייסים בצבא עושים מהחוויה האקסטרימית מקצוע, אלא גם טייסי חברות התעופה, כמו אל-על, ארקיע ועוד רבות. חוץ מכלי התעופה הסטנדרטיים ישנם גם כלי תעופה פחות קונבציונליים ופחות מוכרים כדוגמת הבקאי – טרקטורון מעופף. בעל כסא אחד או שניים, פרופלור ענק מאחורה המונע באמצעות מנוע בנזין או דיזל ומצנח רחיפה שבעזרתו מטיס טייס הבקאי את כלי התעופה המדהים הזה די בדומה לציפור המחפשת זרמים של אוויר חם המעלים אותה מעלה. לרוב הטיסה בכלי כזה היא בגובה של מאות מטרים ספורות אך שיאים בתחום נשברים כל הזמן וחלק מהאנשים הגיעו גם לאלפי מטרים גובה מעל פני הקרקע.
כמובן שתחום התעופה הוא תחום מסוכן מאוד ולכן מרחיק ממנו אנשים רבים. כאשר אתה על הקרקע ויש לך פנצ'ר או נכבה לך המנוע באוטו לא קורה שום דבר בדרך כלל, אתה עוצר בצד, מתקן את התקלה ובמקסימום נוסע באוטו חלופי למשך כמה ימים. אך באוויר, כל תקלה קטנה – יכולה לגרום התרסקות ומוות. לכן, אנשים רבים לקראת הקמת משפחה, או סתם כאידאולוגיה לא מתקרבים לתחום ונזהרים ממנו כמו מאש.












