פגשתי את אריאל ניר בכנס הייטק במשרדי אמזון בשרונה בתל אביב. לראיון עיתונאי.
ניר אריאל רב מקובל ויזם הייטק כתב ספר "ממעמקים בפרשה" ראיון עם שרית יוכפז
האם זה שילוב בעל היתכנות שמתקבל על הדעת ?
או מיזוג שלא נשמע כמוהו מימות הרמב"ם ?
ניר אריאל: הוא שותף מייסד בחברת גלילאו – עם פטנטים מוגנים ומכירות לחברות כמו רפא"ל וחברות קוריאניות
ומאידך הוא מוסמך כרב עיר ומחבר ספרים – דמות ייחודית וססגונית ללא ספק
חכמת הקבלה היא מסתורית נוגעת לנפש של כולנו ועוסקת בדברים שבעומק נפש האדם ומקנה לו כנפיים כוחות ויכולות
כששומעי השיעורים שלו הרגישו שלימוד הקבלה מעשיר את עולמם ונפשם , ועם זאת גבוהה ועמוק מדי והם אינם מצליחים להביא את התובנות אל הבית שלהם הם ביקשו ממנו לכתוב להם את הרעיונות בצורה פשוטה ונגישה
קבלה מעשית הוא קורא לזה – דהיינו להפוך את חכמת הקבלה למשהו מעשי בחיינו
ספר הזוהר בנוי למעשה על פרשת השבוע ולדעתו כך נכון להגיש את הרעיונות שלו על גבי סיפורים מוכרים באופן שמשתלב ונתפס בחיי המעשה
זה התחיל כעלון שתפס תאוצה והפך לספר בפני עצמו "מעמקים בפרשה"
רעיונות עמוקים מונגשים בצורה פשוטה וביושרה אינטלקטואלית על הפרשה
שילוב העולמות המיוחד הזה מוליד ספר ייחודי ורעיונות יחודיים על הקמת מוסדות לימוד שיחברו רוח ומדע
מהכריכה האחורית של הספר …
זוהי הזמנה למסע,
עמוק אל תוך האור השוטף
אני מקווה ששיכרון מעמקים קל יציף את כולנו
וכל אחד יצא מהמים אחרת ממה שנכנס
עם אוסף של פנינים אלמוגים וחוויות.
חוויות שישנו במשהו את התפיסה
יחלחלו אל ההויה והמעשה
חוויות שישנו את האני שלנו למשהו עמוק יותר
רוחני יותר

למשל בפרשת בראשית השאלה העיקרית היא איך חוזרים לגן עדן
על עיין הרע יש לו מאמר מיוחד
הסגולה נגד עין הרע!!
הרתיחו מים בפינג'אן, כשהבועות הגדולות מתנפצות כמו עיניים, הכניסו לפי הסדר אזוב , עלי מליסה , פיגם ריחני וזעתר , מיזגו לכוס חרסינה, כעת שבו על הקרקע ישיבה מזרחית , והניחו מסביבכם לפי סדר מימין לשמאל, עין של דג, חוט אדום, מים עם מלח, עלי זית , שן שום , חמסה, דמות עין כחולה , ושערות זנב חתול.
כעת כשאתם מוגנים , נשמו שלש נשימות עמוקות, וקראו את המשך המאמר בליחשוש…
מה זה עין הרע בדיוק? כיצד היא פועלת ? איך היא מצליחה להזיק? והעיקר איך ניצלים ממנה ?הגמרא [ב "מ קז :] מספרת לנו , כי %99 מתים מעין הרע , ורק אחד ממאה מת כדרכו , בעיתו ובזמנו . נשמע קצת מוגזם הכוח הזה שחכמינו נותנים למגפה השחורה הזו , כל כך הרבה נזקים וצער ? 99 אחוז ממקרי המוות בעולם ? לא פחות ולא יותר, הם לא הגזימו קצת ? כזו עוצמה אדירה יש לעין שאינה כחולה ?
ובכל זאת, יש מי שאינו חושש מכל זה , מהסטטיסטיקה של חכמינו יוסף! – שמקבל בברכת אביו הבטחה, "בן פורת יוסף בן פורת עלי עין", אומרים רבותינו שיוסף הצדיק מעל העין, ואין עין הרע יכולה להזיק לו . למה? מה הסוד? עין הרע , היא קודם כל העין הרעה של האדם עצמו , אדם מסתכל על העולם בעין רעה, למה לזה יש ולי אין, למה להוא הולך בקלות ולי קשה, האדם עם העיניים האלה, אוכל את עצמו מבפנים , הוא ממורמר ואינו מסתפק בשלו לעולם , אין לו יום אחד של אור בעולמו .
הרי תמיד יש מי שיש לו יותר ממני . הוא אוכל את עצמו , הוא חסר מנוחה, והוא ימשיך לעבוד שבע ימים בשבוע, עשרים וחמש שעות ביממה, העיקר שיהיה לו רכב שמוציא עיניים כמו ל … והוא שוכח: על הרכב הזה הוא הוציא את המעי ים , הוא שוכח שהוא מריץ את עצמו לקבר… בעצבנות ובחוסר הרוגע שלו , הוא מוכר את הבריאות שלו . ואז בשעה העשרים ושש ביממה, תוך כדי נסיעה , הוא נרדם על ההגה בריפוד הנוח של האוטו , ופוגש במלאך שאחראי על כל נשמה בבא זמנה. אגב רבותינו אומרים שהשטן הוא מלאך מלא עיניים… [עיניים של האנשים שלא נרגעים.
אז עכשיו תגידו לי אתם, אם בדברי חכמינו יש הגזמה , תשפטו אתם , כמה מהמחלות מתחילות מהרס עצמי , בגלל עיניים לא שקטות שרוצות ורוצות, ומריצות את בעליהם לקנות ולאסוף ולעבוד, בלי שום רוח במפרשים , ובלי שום הנאה מהקיים . שהופכת אנשים למרוטים, ונשים לדיכאוניות , מתי נגיע לכל מה שהעולם מציע ומראה, עד אז לא ננוח, לא נשקוט ולא נחיה, כמה בריאות הולכת על השטויות שהעין חומדת . הגדרה מדויקת מזו של רבותינו לא יכולה להיות, 99 אחוז מן העולם מריצים את עצמם לקבר… רק אחד ממאה ניצל, זה שהולך בדרכו של יוסף,
בזכות מה זכה יוסף להינצל מכל השטף הזה? אומרים רבותינו : עין שלא רצתה ליהנות ממה שאינו שלה, אין עין הרע שולטת בה [ברכות כ:]. שימו לב להגדרה, רבותינו לא אמרו יוסף זכה לברכה בזכות… אלא אמרו זאת ככלל: עין שלא מחפשת כל הזמן ליהנות ממה שאינו שלה, איך אני משיג בדרך כזו ובדרך אחרת , עין שמסתכלת בטוב על העולם, ברוך השם יש לי כל מה שאדם זקוק לו ויותר,
עין רגועה ושלווה, שמאחלת לשני את כל הטוב שבעולם , שלא מפריע לה לראות הצלחה, לא שולט בה עין הרע. יתירה מזו, עין שמסתכלת גם על מה ששלה, בצורה טובה , ומוכנה שייהנו אחרים ממה ששייך לה , ומהדברים שבבעלותה , כי היא מרגישה באהבתה , כי גם מה ששלה , הוא בעצם מיועד לכל העולם, גם אם ישימו עליה את כל העיניים שבעולם – היא מוגנת,
מי שהעין שלו טובה , הוא אכפתי ודואג, ומוותר ונותן לאחרים, שום עין לא יכולה לו . מה, הקוראת בקפה לא הסבירה לך את זה ? זה בגלל שהיא עצמה חיה בתוך עיניים רעות שכאלה , כמו כל ה-99 ,אז איך אתה רוצה שהיא תבין? אבל מרן החיד"א, מגדולי המקובלים , כותב זאת במפורש בספרו דבש לפי, [מערכת עין טובה]: מי שהוא נדיב, ובעל עין טובה – אין שולט בו עין הרע. וזה הוא שכתוב"בן פורת יוסף" – שהוא נדיב, [שחושב איך להפרות ולהרבות את האחר ], לכן: "עלי עין" – שאין עיין הרע שולט בו חד קצר וקולע !
זו הדרך להינצל ולחיות חיים מאושרים! אומנם זה מצריך שינוי אמיתי בגישה, זה לא כזה פשוט כמו לקנות חוט אדום , אבל בסך הכל האמת הזו זועקת , והשינוי הזה להיות בעל עין טובה , הוא לבדו הסוד היחיד והאמיתי , שיכול להועיל ולהוציא אותנו מהמעגל הזה . בכל מקרה אם זה קשה לך, תמיד תוכל לנסות את הסגולה שמופיעה בראש המאמר, בהצלחה










