משרדים להשכרה – עלויות ושירותים הכרחיים

בחורה עם מחשב נייד

בדיקת השכנים בסביבה היא ממש לא העניין היחיד שצריך לשים לב אליו כאשר מחפשים אחר משרדים להשכרה. אם רוצים להפוך את המשרדים למקום שנעים בו ולגרום להם להעביר את המסר שמייחד את העסק, חשוב להשקיע גם בבדיקת האבזור, המפרט, המיקום הגיאוגרפי וכמובן דמי הניהול החודשיים.

העלויות של משרדים להשכרה מורכבות מהמחיר של השכירות כפי שהיא נקבעת מול הבעלים ומהוצאות על שירותים הכרחיים. בין היתר, השירותים ההכרחיים הם אלו שמאפשרים את התפעול השוטף של המשרד. במסגרת שירותים אלו ניתן למשל להצביע על הוצאות כגון ניקוי משרדים, עיצוב פנים, שיפוץ, רכישת ריהוט ומכשירי חשמל וכן הלאה. מחפשים משרדים להשכרה ברחובות, במחירים מיוחדים ואטרקטיביים חברת israelwork-place מציגה בפניכם מבחר רחב של חדרי ישיבות וחללים משותפים, וחדרי פגישות מהרמה הגבוהה ביותר!

האמת היא שהעלות של משרדים להשכרה מתחילה עוד לפני שעוברים אליהם. בעלי עסקים צריכים להכניס לחישוב את המחיר של ההובלה, את תשלום העמלות לרשויות השונות ואת אובדן ימי העבודה. אם בעלי עסקים רוצים לשכור משרדים בלי לספוג הפסדים כאלה, הם יכולים לבצע את המעבר באופן הדרגתי ובצורה מתונה.

משרדים להשכרה ברחובות - work-place

השכרת שירותים מחברת ניהול נכסים

אחת הדרכים הטובות ביותר לחסוך זמן ומאמץ בכל מה שנוגע להשכרת משרדים היא להשתמש בשירותים של חברת ניהול נכסים. למרות שרוב האנשים מייחסים את השירות של חברת ניהול נכסים ללקוחות פרטיים בלבד, בפעול הם מתאימים באותה מידה גם עבור בעלי משרדים ובעלי עסקים קטנים או גדולים כאחד.

ניהול נכסים ובתי מגורים

חברת ניהול נכסים יכולה בתמורה לעלות חודשית קבועה לנהל את ועד הבית של הבניין המשותף ולקחת אחריות על המרחב הציבורי. במידה והיא עושה זאת, המשמעות היא שבעלי המשרדים כבר לא צריכים לטפל לבד בשירותים ההכרחיים אלא להמשיך להתעסק במה שהם מתמחים בו. במקביל, חברת הניהול היא זו שמנקה את חדר המדרגות, מתקנת בעיות, גובה דמי ניהול וכדומה.

עלויות דמי ניהול

שאלת מיליון הדולר מבחינת בעלי עסקים ששוקלים לשכור משרדים מעוצבים היא מה יהיו העלויות של דמי ניהול כפי שמתוארות לעיל. ראשית, יש לקחת בחשבון שדמי הניהול שמקובלים בקרב חברות ניהול בישראל הן בשיעור שנע סביב חודש שכירות. עם זאת, זו המשוואה שרלוונטית לדמי הניהול שגובות החברות מבעלי הנכס – ולא ממי ששוכר את המשרד.

אדריכל משרדים מומלץ

שנית, צריך להפריד בין חברת ניהול נכסים שלוקחת אחריות רק על הנושא של ועד בית לבין חברה שגם מנהלת בפועל את הנכס ואת נושא ההשכרה. אם בעלי משרדים רוצים לחסוך לעצמם את עלויות דמי הניהול, הם צריכים ליצור קשר עם נציגי החברה ולבדוק מה נכלל תחת השירות.

היתרון של השכרת שירותים מחברת ניהול נכסים הוא שמדובר בהוצאה מוכרת. מבחינת עוסק מורשה ובעלי חברות, את העלות של דמי הניהול ניתן לקזז ב-100% מההכנסות וכך לצמצם את חבות המס. בטווח הארוך, מדובר על חיסכון של מאות ואפילו אלפי שקלים בשנה בבנייני משרדים גדולים.