אלוהי אמזון שלום,
מה שלומך? מקווה שהסערה בחייך הפרטיים שככה מעט ובתוך כך אתה מצליח להתאושש מסקנדל הגירושין. אני רוצה לעודד אותך ולומר, שהזמן עושה את שלו וזיכרון של אנשים הוא חלש כך שלאט לאט יפסיקו הרכילויות לעסוק במה שקרה, ותוכל לחזור לחייך הנוחים עם האהבה החדשה בחייך.
אציג את עצמי ברשותך, אני מוכרת קטנה באמזון, בעלת מותג שרשמתי בזכותך כטרייד מארק לפני כשנה וחצי. התחלתי לייצר ולמכור ב 2016 ודווקא הלך לי לא רע בתחילת הדרך, אולם השינויים שחלו מאז בפלטפורמה שלך בכל המישורים מאד מקשים עלי ועל שכמוני להמשיך לשרוד בעולם שלך.

נתחיל בזה שאני אוהבת למכור באמזון, באמת, אני אוהבת את החדווה שלפניי ייצור המוצרים שלי, אני אוהבת את אקט המכירה עצמו איך לא? נוח לי שהמוצרים שלי מגיעים למחסנים שלך ושאתה מטפל בשליחתם, החזרתם, ובכל האופרציה בעצם. באופן כללי אני עפה על האדרנלין הגבוה שאני חיה עליו.
אבל בכל בוקר (שהוא לילה באמריק'ע) אני קמה בארצי הקטנה ישראל, ודבר ראשון – לפני הצחצוח אפילו – אני נכנסת לחשבון שלי ובודקת שכל המוצרים שלי אקטיביים ושתיבת המכירה (מושג שפירושו הוא שאני המוכרת הראשית בדף המוצר) בידי.
הפחד שלי בשנתיים האחרונות – כמו פחד של רבים כמוני – שביום בהיר אחד תסגור לי את החשבון, עם סחורה וכסף בשווי עשרות אלפי דולרים שלא תסכים לשחרר לי, וכל זה יקרה ללא הודעה וללא הסבר מה עשיתי.
הסיבות שאת חלקן שמעתי ואת חלקן הרגשתי על בשרי יכולות להיות רבות: מתחרה שהתלונן על הפרת פטנט, לקוח שכותב שהמוצר לא אותנטי, יותר מדי ביקורות לא טובות,יותר מדי ביקורות טובות שאתה חושד שאינן אמיתיות, השתלטות של האקרים על דף המכירה,
ועוד ועוד.
הייתי רוצה שתבדוק את הדברים יותר לעומק, תוודא שהתלונות אכן אמיתיות. תן לי את היכולת להגיב ולהוכיח את חפותי. הרבה פעמים מדובר במתחרה שרוצה להרוס לי את העסק,
אתה בטוח מכיר את זה, אז תנסה לראות גם את הצד שלי?
אם מדובר על הפרת פטנט – תן לי אפשרות להוכיח לך שזה לא נכון. בבקשה אל תגיד לי ליישב את זה ביננו כי אין לו אינטרס לעשות זאת.
אם זה לקוח שטוען שהמוצר לא אותנטי – תן לי להוכיח לך שאני מייצרת אותו ולכן הוא אותנטי.
האקרים שמשתלטים על הדף – הרי עשיתי טרייד מארק, ויש לי רישום מותג – תעזור לי לסלק אותם.
והביקורות – הו הביקורות, איזה אישיו זה נהיה:

אני פוחדת מלקוחות נותני ביקורות רעות, כי תכל’ס, אני מוכרת מוצרים באיכות טובה. אבל תמיד יש את אלו, שדברים טובים הם לא יכתבו, אבל רעים. את זה הם הם ששים להפיץ – מכיר אותם? אני נותנת להם מספיק הזדמנויות לפנות אלי, ושירות הלקוחות שלי לא מבייש את שירות הלקוחות של אמזון, מבטיחה לך. אני רוצה לשמוע את דעתם, לנסות לתקן את הנזק, לפצות אותם. תאפשר לי את זה בבקשה, תחזיר לי את אפשרות התקשורת איתם. תן לי לפנות אליהם ולתת להם את השירות הכי טוב.
אני מבינה שאתה רוצה שהביקורות יהיו אותנטיות וישקפו את מה שהלקוחות חושבים – אבל מה אם הם סתם מתוסכלים? או מתחרים? ואם אני יכולה להוכיח לך שמי שהשאיר את הביקורת הרעה בכלל לא קנה את המוצר? למה שלא תשקול לאפשר לי את זה?
ושכבר קיבלנו ביקורות טובות – אתה טוען שהשתמשנו במניפולציות והשפעה לא נאותה על ביקורות המוצר, האלגוריתם עובד שעות נוספות, אבל הוא לא בן אדם!
ואם באלגוריתם עסקינן, יש את זה של מנוע החיפוש זה שמשתנה כל הזמן, כאילו לבלבל את האויב – יום אחד הוא מקדם אותך ויום אחר מעיף אותך אחורה בדפים. אה? ולא משנה גם אם השקעת בפרסום .(PPC) של מאות, אלפי ועשרות אלפי דולרים.
והתקלות באינדוקס? בשבילך הן רק תקלות, אבל בשבילי הם המון כסף.
אני יודעת שהלקוחות הם אלו שהכי חשובים לך. לגלות לך סוד? גם לי. אני גם יודעת שיש מוכרים בתוך כל השישה מיליון, שמשחקים משחק מלוכלך ובגללם אתה חייב להיות קשוח – אבל אשמח אם את שירות הלקוחות למוכרים, יאייש כוח אדם יותר איכותי ודובר אנגלית רהוטה (גם אם צריך לשלם יותר) שיוכלו לתת תשובות לעניינו של מקרה ולא טמפלייטים מוכנים מראש.
זו תהיה התחלה ממש טובה, לדעת שמישהו קורא את התלונות ומתייחס אליהן – כי כשיש בעיות אתה רוצה לדעת שמישהו באמת מנסה לעזור לך. הרי המטרה שלנו היא אותה מטרה – למכור ללקוחות אמזון ולהגדיל את הרווח של כולנו. המצב היום הוא כזה שאנו מקבלים תשובה לא רלוונטית מהרבה נציגים, עד שמגיעים לאחד שסוף סוף מבין אותנו, וזמן זה כסף – מי כמוך יודע את זה.
אתה הרי איש עסקים ממולח, איש השנה, גאון. איך הקמת את אמזון שאת התכנית העסקית שלה כתבת בנסיעה מחוף לחוף? ותראה אותך היום – אז תן גם לי הזדמנות לגדול ולא בפחד.
כי אנחנו המוכרים חיים בפחד מחוקיך המשתנים כל הזמן ונאכפים בקשיחות. פסק הדין של אמזון מהיר ופחות צפוי מבית משפט אמיתי. וכעת כשהחברה שלך שולטת בכמעט ממחצית שוק הקמעונאות המקוונת בארה”ב, הפסיקות שלך יכולות לקבוע באופן מיידי אם העסק יצליח או יכשל. מערכת המשפט של אמאזון היא סודית, הפכפכה ומפחידה.
אולי תוכל לשנות את זה קצת?

לסיכום, אני יודעת שאני צריכה למכור בעוד פלטפורמות ויפה שעה אחת קודם, אומרים שאסור לשים את כל הביצים בסל אחד. אני גם אעשה את זה בקרוב, אבל בסל שלך, אני אשמח אם תוכל לדאוג לי קצת יותר.
שלך,
אריאל (A small Amazon seller)
נ.ב. אם יוצא לך, אשמח לעשות אתך קפה -למדתי בקורס שאני עושה עכשיו שזו הדרך הכי טובה להכיר אנשים יותר לעומק וליצור שיתופי פעולה.










