מועדון לקוחות: אחד מהכלים הרווחיים ביותר
מועדוני הלקוחות נכנסו לתודעת הציבור כבר לפני שנים רבות אך היום מהווים חלק עיקרי מההכנסות של חנויות ורשתות רבות. כל עסק קטן ועד רשתות ענק מיעה ללקוחות שלה הטבות ומבצעים מיוחדים רק חברי מועדון מה שהופך את הלקוח לחבר במועדונים רבים לעתים מחברות מתחרות, בעיקר בשוק המזון והביגוד. בשנים האחרונות חלו התפתחויות שמאפשרות לצרכן ליהנות מהגנה בחסות החוק לגבי המבצעים וההטבות שהחברות מפרסמות, לגבי הדרך בה הן מפרסמות וכמובן מבצע רגולציה כוללת בתחום כדי למנוע תרמיות.
מועדוני לקוחות בישראל- התפתחויות ושינויים בשנים האחרונות
- אחד הנושאים הבולטים ביותר בקשר בין החברה לבין הלקוח דווקא אינו השתנה ספציפית בגלל מועדוני הלקוחות אלא בגלל נוכלות סלולרית מטעם מפרסמים מטרידים. אם היינו רגילים לקבל הודעות לטלפון הנייד מהעסק שמספר לנו על מבצע חסר תקדים ושכדאי לנו למהר ולקנות היום יש איסור על שליחת הודעות SMS בלי אישור מפורט של הלקוח בכתב. זה נוגע לגבי הצעות להלוואות, נדל"ן וכל תעמולה לקניית מוצר כלשהו וגם לגבי מועדוני הלקוחות.
- מועדוני לקוחות מפרסמים הטבות רבות ולפעמים ההטבות האלו אינן ברורות ובמקרים אחרים מפסיקות מתי שהעסק מחליט. היום דבר זה אינו אפשרי ויצא חוק שקובע שמועדוני לקוחות בהם החברות אינה מוגבלת בזמן יכולים להפסיק הטבה מסוימת רק לאחר 8 חודשים מיום ההודעה. בזמן הנותר מועדון הלקוחות חייב לספק את ההטבה. כשמדובר במועדון לקוחות מוגבל בזמן, ההטבה תישאר לעד לחידוש החברות.
השינוי נובע מהיקף התופעה
יש הרבה סיבות מדוע שוק מועדוני הלקוחות משתנה ומדוע הרשות המחוקקת פועלת להגן על הצרכנים הרבים בנושא הזה. כשאנשים מקבלים הצעות מפתות שמציעות להם רווחים ללא תשלום בדמות הטבות ונקודות בעבור כל רכישה הם יכולים ליפול בפח של עסק שמנסה להונות בהם. כל השינויים האחרונים נובעים מסיבה אחת ברורה: ההתרחבות המהירה של מועדוני הלקוחות במגזר העסקי. אם בעבר מועדון לקוחות לעסק היה דבר יוצא דופן היום לכל עסק יש מועדון עם תנאים מסודרים להצטרפות וכרטיס מעוצב ולכן עולה גם הסיכוי לבעיות בתחום וצורך בהסדר בחוק.












