לקוחות חברי מועדון אקסקלוסיבי יכולים ליהנות משורה ארוכה של יתרונות.
קודם כל, עצם החברות במועדון מעניקה תחושה ייחודית ומגבירה את התקשורת האפקטיבית בין הצדדים. המועדונים מאפשרים לחברות יוקרה להזמין את קהל הלקוחות לאירועים, בעוד חברי המועדון נעזרים בו על מנת לשמור על קשר עם לקוחות אחרים ולייצר תחושה של קהילה.
מעבר לכך, מועדוני לקוחות אקסקלוסיביים מצליחים להשיג עוד כמה מטרות חשובות:
א. העדפת מוצרים – רוב הלקוחות יעדיפו את מוצרי החברה שמפעילה מועדון אקסקלוסיבי מאשר את מוצרי החברות המתחרות. הם מרגישים בטוחים כאשר הם רוכשים מוצרים דרך החברה הזו, ולא נדרשים בכל פעם להפעיל מערכת שיקולים רחבה להשוואת פריטים ומחירים.
ב. פרסום ממוקד – חברה שמפעילה מועדוני לקוחות אקסקלוסיביים עושה זאת על מנת לבצע פרסום ממוקד. היא לומדת להכיר את הדרישות של קהל היעד, את תפיסת העולם ואת ההעדפות שלו. לאחר מכן היא מגבשת עבורו קמפיין שיווקי ייעודי, שעולה בקנה אחד עם מסגרת התקציב ועם רכישות קודמות שביצע.
ג. הערכה על מוצרים חדשים – יש גם חברות שמנצלות את הפעלת מועדוני הלקוחות האקסקלוסיביים לטובת קבלת הערכה על מוצרים חדשים, עוד לפני שהם יוצאים לשוק. החברה מציעה את המוצרים החדשים לחברי המועדון האקסקלוסיבי וממתינה למשוב שלהם. לאחר מכן היא יכולה להחליט האם להעביר את המוצרים לפס ייצור המוני, או לבצע תיקונים ושינויים.
מה מיוחד במועדוני לקוחות אקסקלוסיביים?
חברי מועדוני לקוחות אקסקלוסיביים מרגישים שלחברה אכפת מהם ושהיא עושה מאמצים על מנת ליישם זאת. הם גם מתייחסים לאירועים חברתיים כחשובים, ומביעים שביעות רצון מהמועדון ומוצריו. חברי מועדון אקסקלוסיבי יגלו נאמנות גבוהה בהשוואה למועדון רגיל, בעיקר כאשר מדובר על מוצרי יוקרה שאינם זמינים לקהל הרחב. מעבר לכך, מועדון אקסקלוסיבי מניע לקוחות לפעולה וכך בסופו של דבר מסייע להגדלת מחזור המכירות.
לא כל חברה יכולה להרשות לעצמה להפעיל מועדוני לקוחות אקסקלוסיביים. היא צריכה לעמוד בסטנדרטים מחמירים של בקרת איכות, ולזכור שלקהל היעד אין תמיד סבלנות לטעויות. רצוי להיערך מראש להפעלת המועדון ולהתייעץ עם אנשי מקצוע.












