העולם בו אנו חיים מבוסס על תחרות גוברת בין לא מעט שחקנים, ועל רצון של כל אחד מהם להבליט את יתרונותיו או מאפייניו הייחודיים. ועדיין, לא כולם נותנים את הדעת על "עוצמת" המיתוג. כך, בעוד שיש מיתוג אשר כולל בתוכו שימוש בשלל אמצעים, אחר מבוסס על פעילות על אש נמוכה. כיצד כל אלה משפיעים, בסופו של דבר, על החיים שלנו?
על מיתוג אגרסיבי ויתרונותיו
קשה למצוא הגדרה חד משמעית של מיתוג עסקי אגרסיבי. אולם, ברוב המקרים הכוונה היא אל מגוון רחב של פעולות, שיווקיות יותר או פחות, אשר נעשות על מנת להגיע ללקוחות. קמפיין מיתוג אגרסיבי יהיה פעיל מאד, יימשך לאורח זמן ויכלול שילוב של מספר שדות משחק במקביל. אבל האם זה מועיל?
כאן אפשר להתייחס למספר יתרונות של מיתוג אגרסיבי. ראשית, הרי שהוא יבטיח כי המסרים אשר מיועדים להגיע ללקוחות, אכן יעשו זאת. חברה הנוקטת במיתוג מסוג זה יכולה לפתח מספר מסרים במקביל, כל אחד בהתאם לקהל מטרה ספציפי, ולהבטיח כי אף אחד מבין אלה לא יפספס את המסרים המתאימים לו.
מיתוג עסקי אגרסיבי יכול גם לקצר את הדרך להשפעה התנהגותית על הלקוח. מחקרים מצאו כי חשיפה מוגברת למסרים בנושא מסוים עשויה להגביר את הסבירות לשינוי דרכי התנהגות של הנמען. בפן העסקי, הרי שמיתוג יעיל יכול להביא לכך שהלקוח יבחר לרכוש מוצר מסוים, או לחילופין להיעזר בשירותיהם של חברה או גורם מקצועי.
הבעייתיות של מיתוג אגרסיבי
חשוב להבין כי בדומה לתחומים אחרים, גם למיתוג צריך להיות גבול. יש לזכור כי הצפת הלקוחות במסרים מקבילים לרוב, כשהיא עוברת את גבול הטעם הטוב, עלולה גם להביא לסלידה שלו מן אותו מותג. במציאות של היום, בה אנשים נחשפים לאינספור אמצעי תקשורת במקביל, רבים מהם מצפים גם לגיוון של המסרים המועברים אליהם- אורך חייה של פרסומת מסוימת, למשל, אף פעם לא נמשך יותר מאשר מספר חודשים, במקרה הטוב.
עקב כל אלה, הרי שגם שינוי המסרים המועברים צריך לקבל תפקיד מרכזי במשוואה הזו. מסרים עלולים להיות קליטים, אך להפוך למטרד כשהם חוזרים להם פעם אחר פעם. ברוב המקרים, ההמלצה היא על שינוי או חידוד המסרים המובלטים (למשל, יתרונותיו של מוצר מסוים), וזאת מתוך הבנה כי ייתכן שאלה כבר נקלטו במוחם של הנמענים.
לכל יעד, יש את המיתוג שלו
מיתוג עסקי אגרסיבי, כשהוא נעשה על ידי גורם מקצועי, יכול לחולל פלאים בעסק מסוים, ואף להגביר בעשרות מונים את מכירותיו של מוצר מסוים (אם זו המטרה). חשוב לתת את הדעת על כך שמשוואת המיתוג משתנה בכל אחד מהמקרים, וצריכה להתחשב באינספור גורמים- קהל הלקוחות הפוטנציאלי, המתחרים בשדה המשחק, הנסיבות המביאות לרצון המיתוגי וכן הלאה.
במקרים רבים, כאשר לא עוברים את גבולות הטעם הטוב, מיתוג אגרסיבי מתברר כיעיל. בכל אופן, רצוי מאד להישאר עם האצבע על הדופק, ולהיות מוכנים לבצע שינויים בכל רגע נתון.











