כשאופנה והייטק נפגשים יחדיו

בחורה עם מחשב נייד

שוק העבודה עובר בשנים האחרונות מהפכה אשר טרם נראתה במחוזותינו, אנו עדים למגמה שהולכת ומתעצמת בקרב נשים צעירות ועיקרה בשיוויון תעסוקתי מגדרי, לא עוד תקרות זכוכית,לא עוד הסתפקות בקריירה בינונית, לא עוד פאסיביות, ותרנות וכניעה לנורמות ישנות ומוסכמות חברתיות ארכאיות. בקרב נשות דור ה-Y וה-Z יש התעניינות הולכת וגוברת תחום ההנדסה והמחשבים בדרך כלל זה יקרה לאחר השירות הצבאי, והתפלגות הנתונים בנוגע ליחס המגדרי בין מספר הנרשמים לתואר ראשון באוניברסיטאות ובמכללות המובילות מגבה מגמה זו, שמאפיינת לא רק את אחוז הנרשמות לתואר ראשון אלא גם את כמות מסיימות תואר ראשון. חברות הסטארט אפ וההייטק מגייסות יותר ויותר נשים בוגרות תואר ראשון כבר בגיל צעיר מאוד, לפעמים אפילו בשנות ה-20 המוקדמות, והנוכחות הזאת של יותר נשים מביאה עמה נופך נשי יותר בסביבת עבודה גברית טיפוסית.את ניצני המהפכה הזאת אפשר לראות גם בשיעור הנשים שמועסקות בתפקידי מפתח שעבר התחזקות מסוימת אך כאן המגמה פחות ברורה ובוודאי שיש מקום עוד המון מקום לשיפור,ועוד חזון למועד.

בעידן בו אושיות רשתות חברתיות מכתיבות טרנדים אופנתיים לנשים צעירות שאחר כך מתבטאים בדפוסי קנייה מאוד מובחנים שנוגעים בעיקר לחתך המבוסס יותר כלכלית בקרב המועסקות בשוק העבודה, ישנה חשיבות רבה בקרב עסקים ליצור חשיפה למוצריהם ועל ידי כך להגדיל את מכירותיהם. נשים צעירות בשוק ההייטק מגלות התעניינות לא רק במותגי אופנה בתחום הלבוש אבל גם בג'אדג'טים ומוצרים משלימים בתחום הציוד משרדי, עם דגש לייחוד,ליצירתיות ובמיוחד לבידול, בדיוק כמו שאישה תרטון ותאדים כשתראה מישהי אחרת בלבוש זהה כך גם בשוק המוצרים הנלווים להייטק דוגמת תיק עבודות, ערכות טיסה, תיק לפטופ לנשים  ועוד.  יש רצון לייצר אמירה אופנתית שהיא גם המילה האחרונה מבחינת מראה ועיצוב ממותג נחשב עם הצבעים הכי טרנדים והכי חמים בתעשייה.

אז נכון שהמהפכה הנשית בתחום ההייטק עדיין לא הושלמה אבל לפחות יש השפעה חיובית בכל הנוגע לאופנה וגם זה משהו שלא ניתן להקל בו ראש. יש להעריך ששינוי זה מבשר גם על הבאות אבל גם חשוב לדעת שמהפכות לא נוצרות בין לילה אז בואו נהיה סבלניות וניתן לזמן לעשות את שלו.

תמונה13

יש להעריך ששינוי זה הוא סימן לבאות אבל גם חשוב לדעת שמהפכות לא נוצרות בין לילה אז בואו נהיה סבלניות וניתן לזמן לעשות את שלו.