הקמת חברה שמציעה שירותי הסעדה היא משימה מורכבת שמחייבת התייחסות לשורה ארוכה של שיקולים. החל מהתנהלות מול הרשויות, דרך בחירת שירותי הסעדה ועד נושא הכשרות – הנה המדריך המלא
חברת קייטרינג מציעה מגוון רחב של שירותים עבור קהל יעד במגזר הפרטי, העסקי והמוסדי. המטרה העיקרית של החברה היא לספק שירותי הסעדה ואוכל ברמה גבוהה. עם זאת, הקמת חברה כזו דורשת השקעה של זמן ומשאבים לא מבוטלים.
פתיחת עוסק או חברה
השלב הראשון בהקמת כל חברה בישראל הוא רישום. האפשרויות שעל הפרק כוללות רישום כעוסק פטור, עוסק מורשה או חברה בע"מ. השאלה איזה סוג של רישום לבצע תלויה במאפייני העבודה הצפויים של החברה. יש למשל טבחים שמספקים שירותי הסעדה באופן עצמאי אך נרשמים כעוסק פטור או עוסק מורשה בלבד, לעומת כאלה שמעדיפים מלכתחילה לפתוח חברה ולהגן על עצמם במצב של פשיטת רגל.
התנהלות מול הרשויות
כל עסק שמגיש אוכל נדרש לעמוד בסטנדרטים מחמירים של בקרת איכות. האחריות על בדיקת הסטנדרטים היא של הרשות המקומיות ורשויות נוספות. כדאי לדעת מה נדרש בשביל להקים את החברה, לעמוד בתנאים השונים להפעלת מטבח בתנאי שטח ולהתייעץ עם אנשי מקצוע בכל מקרה של דילמה והתלבטות. לא מומלץ לחכות לרגע האחרון כדי לגלות שיש צורך ברישיון מיוחד להקמת החברה ועדיף לדאוג להכל מראש.
בחירת אזור גיאוגרפי
חברה צעירה שמספקת שירותי קייטרינג לא אמורה לפעול בפריסה ארצית. הסוד הוא לבחור אזור גיאוגרפי שעולה בקנה אחד עם תחומי ההתמחות של החברה, עם קהל היעד שאליו היא פונה ועם ההעדפות האישיות של הבעלים. הכי נוח לבצע חלוקה גסה לפי אזורי מתן שירות שכוללים את אזור תל אביב והמרכז, אזור השרון, אזור חיפה והקריות, אזור ירושלים, אזור הצפון ואזור הדרום. כך גם קל יותר בהמשך לשווק את החברה ולפרסם אותה באמצעי התקשורת הרלוונטיים.
התמקדות בסוגי שירותים מסוימים
חברת קייטרינג יכולה להציע המון שירותים שונים ובעליה חייבים להחליט מראש במה להתמקד. האפשרויות שעל הפרק כוללות בעיקר את השירותים הבאים:
- קייטרינג לאירועים פרטיים ואינטימיים עם תפריט אקסקלוסיבי בלבד
- קייטרינג למסיבות ולאירועים במקומות פתוחים
- קייטרינג לאירועים גדולים, מוסדות ומפעלים
- קייטרינג לאירועים עסקיים כמו ערבי גיבוש
- קייטרינג לשבעה
- קייטרינג לטיולי שטח
- קייטרינג כשר עם תפריט של אוכל מוכן לשבת
כפי שאפשר לראות, לכל שירות מאפיינים אחרים שמשפיעים על קצב העבודה ועל החברה. רצוי להתמקד בשירות שמתאים לציפיות של בעל החברה ולדאוג לגייס את העובדים המתאימים למשימה.
הגדרת מאפייני עבודה מול לקוחות
מאפיינים נוספים של חברת קייטרינג יכולים להיות קשורים לשיטת העבודה מול הלקוחות. כדאי להחליט האם מדובר בחברה שמציעה גם שירותי מלצרות והגשה, או לחילופין בחברה שבה רק מכינים את האוכל ולא מגישים אותו לאורחים. אפשרויות אחרות הן להרחיב את סל השירותים של החברה עם השכרת כלי אוכל וציוד מסיבות, עיצוב אירועים, סדנאות בישול ואפייה או התאמת תפריט לאירועי קונספט מיוחדים.
בחירת סגנון אירוח
בעלי החברה חייבים לבחור סגנון אירוח שמאפיין אותם. אין סגנון אירוח שמתאים לכולם אך ניתן לשלב בין כמה סגנונות שונים. מומלץ להתחיל עם סגנונות מבוקשים כמו אירוח בשרי, חלבי, גורמה ומזרחי ועם הזמן להרחיב את היצע האפשרויות עם מטבח דרום אמריקאי, בלקני וכדומה. לבסוף, בעלי חברת קייטרינג צריכים להחליט האם הם מגישים רק אוכל כשר או מאפשרים גם הזמנה של תפריט נטול תעודת כשרות.











