בוקר יום חמישי התחיל מצויין.. הגעתי למרכז המכירות של קיה ברחוב המסגר בתל אביב, על מנת לצאת באחד מרכבי קיה החדשים לסיור בלוגרים אתגרי לצפון.

הג`יפון "סול" (כן כמו דגי סול:) הכחול היפייפה ישר קרץ לי בחניון, ושמחתי כאשר אירית, שהתגלתה בהמשך כנהגת שודים, הציעה לי להצטרף אליה לג`יפון היפייפה.


הדברים שהתלהבתי מהם ברכב היו עיצוב חיצוני צעיר ומגניב, כניסה ויציאה מאוד נוחות, ישיבה גבוהה ונוחה כמו בג`יפ, המאפשרת שדה ראיה גדול יותר מהחלונות הרחבים של הרכב.

הנהגת אירית התרשמה כי הסול נוסע חלק ולא מרגישים קפיצות ואת תנאי הכביש, הוא מאוד נוח בנהיגה ומרווח, ולמרות שמדובר ברכב קטן יחסית וקומפקטי, יש לו תא מטען גדול יחדית.

לג`יפון מדגם סול היה כוח האצה גדול יפה, אחיזת כביש טובה וצריכת דלק סבירה.
ניתן להתניע ולסור את הרכב בלחיצת כפתור אחת. בלי להתעסק עם המפתחות.
לאוהבי גאדג`טים, בעזרת צג דיגיטלי ניתן לשלוט על תחנות הרדיו או להתחבר עם סמרטפון.

מעבר לאישיות שנהגה ברכב, הורגשה האישיות של הרכב, שעבר חלק את הכבישים המשובשים.

















קצת על המותג KIA
KI פירושה "להתרומם לעולם", האות השנייהA פירושה "אסיה", לפיכך המלהKIA פירושה "להתרומם מאסיה אל העולם". קיה מוטורס(KIA Motors) היא יצרן כלי הרכב הוותיק ביותר בדרום קוריאה. החברה נוסדה בשנת 1944 בפרבר של העיר סיאול כיצרנית צינורות מתכת ואופניים. מספר שנים אחר כך החלה החברה לייצר אופנועים ומשאיות. בשנת 1973 ייצרהKIA את מכונית הנוסעים הקוריאנית הראשונה ששמה היהBRIZA.
בשנת 1998 בעקבות המשבר הכלכלי באסיה, התמזגהKIA עם חברתHYUNDAI והפכה לחברה בת של קבוצת HYUNDAI-KIA. בשנת 2002 הגיע סך הייצור של החברה לכ-10 מיליון מכוניות והוצגו מספר דגמים חדשים כגוןSORENTO, CERATO ועוד.
קבוצתHYUNDAI-KIA קבעה לעצמה חזון ומטרה להיות בין חמשת יצרני הרכב הגדולים והמובילים בעולם עד לשנת 2010.
כבר במחצית שנת 2009 עמדה הקבוצה ביעדה והינה חברת הרכב הרביעית בגודלה בעולם. כמות הייצור הנוכחית שלHYUNDAI-KIA עומדת על 5 מיליון מכוניות. לחברתKIA Motors כ- 42,000 עובדים במרכזי מחקר ופיתוח(R&D) וב-12 מפעלים לייצור כלי רכב בשמונה מדינות ברחבי העולם.
KIA Motors היא נותנת החסות העיקרית של מספר אירועי ספורט גדולים בעולם:
Australian Tennis Open, FIFA World Cup ועוד.
הבטחת המותג של "מפתיעה בגדול" מייצגת את המחויבות העולמית להפתיע את לקוחותיה באמצעות חדשנות תמידית בתחום הרכב.
חברתKIA Motors קבעה אמות מידה מחייבות למתן שירות איכותי, מקצועי וחברותי תוך אימוץ הסיסמהFamily-like Care“ " הטומנת בחובה מתן יחס ללקוח כאילו היה "בן משפחה" בדגש על טיפול אישי בלקוח ומתן תשומת לב יתרה לדרישותיו ולצרכיו. אמות מידה אלו מחייבות את כל העוסקים במתן השירות באשר הם ומהוות "קוד אתי".
טלקאר חברה בע"מ מבקרת, סוקרת ובוחנת באופן שוטף ובאמצעים שונים את איכות השירות שניתן לך, הלקוח בדגש על קיום כלל הנהלים וההוראות המוכתבות הן ע"י חברתKIA MOTORS והן ע"י היבואן.
רכבי KIA תורמים גם לאיכות הסביבה. כך, KIA מייצרת רכבים ידודיתיים לסביבה .
כצעד ראשון לקראת חלום זה פותחו מנועיEco Dynamics בעלי פליטת מזהמים נמוכה ותצרוכת דלק מינימאלית. בשלב השני עד לשנת 2011 ייצור סדרתי של מנועים היברידייםHEV-Hybrid electric vehicle עם פליטות מזהמים נמוכות ביותר לכלל דגמי החברה, בנוסף פיתוח ותחילת ייצור המוני של רכבים היברידיים אותם ניתן יהיה להטעין בכל ביתPLUG-IN HEV PHEV. בהמשך פיתוח רכבים המונעים באמצעות תא דלק FCEV-Fuel Cell electric vehicle
חברת טלקאר בע"מ, חברה בבעלות משפחתית, הינה יבואנית מכוניות בישראל החל משנת 1972. החברה הינה היבואנית והמפיצה הבלעדית של רכביDAIHATSU בישראל החל משנת 1982 ושל מותג הרכב הקוריאני SSANGYONG החל מ – 1995.בשנת 2008 קיבלה טלקאר את הזיכיון לייבוא ולהפצת רכביKIA בישראל.
לחברת KIA קיימים משרדי שירות ומכירה בפריסה ארצית רשת מרכזי השירות וסוכנויות המשנה ב-KIA כוללת 21 נקודות שירות ומכירה בפריסה ארצית, מאילת ועד קריית שמונה. בנוסף, לחברה מתחם פעילות נוסף שבבעלותה ברעננה.
המוסכים המרכזיים עומדים בתו תקןISO 9001-2008. כל מרכזי השירות מצוידים במיטב המכשור ונמצאים בקדמת הטכנולוגיה העולמית, כולל תקשורת און ליין למרכז השירות העולמי של היצרנים בחו"ל.
על מנת לזהות את צרכי הלקוחות ולתת להם מענה מהיר ואיכותי, הוקם מערך שירות ללקוח, הפועל 24 שעות ביממה וערוך לתת מענה לכל פונה, תוך שהוא נתמך במערך טכנאים בכירים ממרכזי השירות.
1-800-377-775 (שיחת חינם)











