את מי היא אוהבת יותר?

ההורים הצעירים אולי לא ידעו אחרת, אולי לא יכלו אחרת, בכל אופן , אחרי הולדת הבנים התאומים הם לא הסתירו את העדפותיהם:

הגבר כסוף השיער, שבחר להשתתף בסדנת "מתחילים מבראשית״, פתוח לחקור ולגלות את הסיפור המקראי בכיף ובהנאה,

שיתף שהוא הופתע לגלות את הכוח שהיה לסיפור ולפעילות בסדנה לעורר דברים שהיו כאילו רדומים בו.
"ויאהב יצחק את עשו כי ציד בפיו ורבקה אוהבת את יעקב" (בראשית כה 28)

 

E

סיפור העדפתה של רבקה את יעקב על פני עשיו הדהד אצלו חוויה דומה שהתרחשה בבית ילדותו (אמו העדיפה אותו על פני אחיו) והוא הצליח בעקבות התהליך בסדנה "לשים על השולחן" דברים שהוא טיטא "מתחת לשטיח" זמן רב.

הוא הצליח לבוא במגע עם רגשות שזמן רב לא קיבלו ביטוי כגון: האשמה שהוא נשא על היותו "בן אהוב", הרגשת כובד הציפיות שאימו תלתה בו שימשיך להיות "הבן הטוב", הדוגמא והמופת, ואת הרגשת ההחמצה הקשה של הקשר עם אחיו מאז ילדותם ועד לבגרותם. בשלב זה של חייו הוא כבר השלים עם המצב וויתר.

אבל כשהדברים התעוררו לחיים, בסדנה, הוא הצליח לעבד את החוויה ו"להתאמן" במרחב הבטוח של הקבוצה ועם תמיכה של המנחה על שיחה עם אחיו ועם אימו,

תוך כדי החלפת תפקיד חוזרת (פעם בנעליו הוא ופעם בנעלי אחיו ופעם בנעלי אימו)

כך שהצליח לחוות על בשרו מה חווה כל צד בסיטואציה, ולהגיע להבנה עמוקה של כל המרכיבים בדינמיקה המשפחתית, עד שהצליח לבטא את עצמו בצורה ספונטנית.
בעקבות זאת הוא הצליח בהמשך ליישם את התובנות שקיבל,
ולקיים שיחה אמיתית עם אחיו אחרי שנים של נתק, שהביאה לתוצאות של קירבה והשלמה.

״באתי לסדנה כדי לקבל מידע רחב יותר על סיפורי התורה תוך כדי פעילות מהנה של משחקי תפקיד״ הוא אמר בסוף הסידרה, ״לא ציפיתי לקבל ערך מוסף כה משמעותי ליחסים שלי עם אחי״.