כמה פעמים אתם שואלים ילד: "מה שלומך חמוד?"
והתשובה: "כיף.. סבבה.. נחמד"..
ככל שהשפה הופכת דלה ומצומצמת, כך גם העולם הרגשי הופך לשטוח, חד מימדי, לא נגיש…
לפעמים, החיים מזמנים אפשרות להרגיש שני רגשות בעת ובעונה אחת:
אנחנו מקנאים במישהו שהגיע להישגים, ובמקביל מעריכים אותו.
אנחנו עצובים שנגמר החופש, ובמקביל שמחים לפגוש את החברים.
אנחנו מפחדים לעלות על רכבת הרים בלונה פארק, ובמקביל מתרגשים מעוררות הפחד.
אנחנו כמהים לבלות עם הילדים שלנו, ובמקביל עייפים.
לילדים, וגם למבוגרים, השפה מאפשרת להנגיש, להוציא את העולם הרגשי הפנימי – החוצה.
בואו ננסה לדייק השבוע את המילה, להקשיב לה, להסתכל עליה ועל המסר שבוקע ממנה.
המילה בעיקר – מאפשרת לנו לא להיות לבד בסערה, גם כאשר היא מורכבת משני רגשות שונים, ואפילו מנוגדים…. לא בכדי נאמר "אלפיים שנה מטרם שנברא העולם, היה הקב"ה מסתכל ומשתעשע באותיות"…(הקדמת ספר הזהר)
ושינויים זה אמנם לא פשוט, אך אפשרי.. כוחות השינוי הם המקור לתקווה….
להתראות, עדי
מתמחה בטיפול קוגניטיבי התנהגותי CBT
לקויות למידה M.A אבחון דידקטי/פסיכודידקטי
האתר שלי http://www.adi-kaufman.com/
אבחונים דידקטיים למבוטחי קופת חולים כללית
אבחונים דידקטיים למבוטחי קופ”ח לאומית
אבחונים בהסכם עם ביטוח BWell מגדל













