למילים יש משמעות, לאמירות יש משמעות, להתחייבויות יש משמעות, וכן, גם לצבעים יש משמעות. לבחירת הצבע המוביל לעסק, יש משמעות רבה. רבה יותר ממה שנדמה בעת בחירה בצבע על סמך העדפה אישית.
הרי ברור לכולנו שאחרת, כמעט כולנו היינו בוחרות בצבע ורוד, או אדום…
צבעי המותג שלך יכולים לספר הרבה יותר ממה שאת יכולה לדמיין על העסק שלך. הפסיכולוגיה של הצבעים יכולה לעזור לעסק שלך ליצור אמון ולעורר את הרגשות הנכונים. אין זה מפתיע כי המותגים הפופולריים ביותר בעולם קשורים קשר הדוק עם הצבעוניות שלהם, בכל מקום ובצורה אחידה. צבעי המותגים משקפים את המיתוג שלהם, גם כאשר הם אינם כוללים טקסט או השבר מלווה כלשהו.
כוחה של צבעוניות ויכולתה להגדיל את ההכרות והנאמנות למותג קריטית. התגובות שצבעוניות המותג עשויה לעורר יכולה להשפיע על העסק ומאמצי השיווק שלו.
מחקרים מצאו כי צבע המותג משפיע על 60% עד 80% מהחלטת הרכישה של הלקוח. המשמעות היא שבחירת הצבע לא רק מחזקת את השיוך המותג, היא גם יכולה גם להשפיע על מחזור המכירות שלך.
כבעלת עסק, מנהלת שיווק, או מנהלת מותג, כדאי לך לבדוק כיצד פסיכולוגיית הצבעים יכולה להעביר את המסר הנכון לקהל היעד שלך.
רצוי לשלב את צבעי המותג שלך בכל מקום אפשרי. באתר שלך, בדפי הנחיתה שלך, כמובן בלוגו שלך, באריזת המוצר במסמכי העסק כגון חשבונית או הצעת מחיר. מיתוג קונסיסטנטי יסייע בהכרות מיידית וממבט ראשון בעסק, וכמובן בזכירות רבה יותר של מיתוג העסק.
הצבעים של המותג שלך יכולים לספר יותר ממה שאת יכולה לדמיין לגבי העסק שלך. הפסיכולוגיה של הצבע יכולה לעזור לעסק שלך ליצור אמון והיכרות על ידי לעורר את הרגשות הנכונים. אין זה מפתיע כי המותגים הפופולריים ביותר בעולם קשורים קשר הדוק עם הלוגואים שלהם. הצבעים שלהם נוטים לשקף את המיתוג שלהם, גם כאשר הם אינם כוללים טקסט כלשהו עליהם.
זה נובע מכוחם של הצבעים ויכולתם להגדיל את הכרת המותג עם התגובות הרצויות שהם עשויים לעורר. מחקרים מצאו כי צבע המוצר משפיע על 60 עד 80% מהחלטת הרכישה של הלקוח. המשמעות היא שהבחירה הנכונה בצבע לא רק מחזקת את שיוך המותג, אלא היא גם יכולה להשפיע על סך המכירות שלך.
חברות מחקר שיווקי רבות בדקו את הצבעוניות של המותגים המובילים בעולם, שהוגדרו לפי ערך המותג שלהם, כדי לחקור את השימושים הפופולריים ביותר בצבעים.
תוצאות המחקרים השונים מצביעות על אחידות רבה בתוצאות:
כחול מסתמן כצבע המנצח, שכן הוא מופיע אצל 33% מתוך 100 המותגים שנבדקו. אדום מגיע למקום השני בכך שהוא מופיע אצל 29% מהמותגים, ושחור או גווני אפור הופכים את הבחירה השלישית לפופולרית ביותר עם 28%. לבסוף, 13% משתמשים בצהוב או בזהב.
המעניין הוא ש -95% ממאה המותגים המובילים משתמשים רק בצבע אחד או שניים. ניתן להסביר זאת כניסיון לשמור על ופשטות בצבעוניות המיתוג.
כמו כן נמצא שטקסט נלווה אינו חשוב לרבים מהמותגים הללו, מכיוון שרק 41% מעורבים אותו בסמלים שלהם.
זה משמש כהוכחה לכך שלוגו חזק יכול ליצור קשר עם הקהל, אפילו ללא שימוש בטקסט משלים. למעשה, 9% מהמותגים אפילו לא מיקמו את שם החברה בסמוך ללוגו שלהם, והלכו צעד אחד קדימה בפשטות הלוגו שלהם.
איך אנשים מגיבים לצבעי המותג?
כל צבע מעורר תגובה שונה. אבל כיצד כל אחד מהצבעים הבאים משפיע עלינו ומה המשמעות שלו עבור המותג שלך? להלן סקירה קצרה שתסייע לך לקבל את ההחלטה הנכונה.
אדום
אדום מעורר תגובה לוהטת. זהו צבע שמגביר את קצב הלב, ובדרך כלל קשור לאנרגיה, התרגשות ותשוקה. זה אחד הצבעים המושכים תשומת לב, בעוד שהוא יכול להתפרש כפרובוקטיבי ומרגש.
סגול
סגול הוא צבע מתוחכם ועם זאת מעט מסתורי. נוטה לשמש מוצרים מתקדמים יותר. קיים בו אלמנט מסתורי של הקשור גם לרוחניות, והוא יכול להעניק אלמנט קסום למיתוג שלך.
כחול
כחול הוא הצבע הפופולרי ביותר עבור המותגים המובילים. מזכיר את השמים ואת הים. כחול קשור גם לאמון וביטחון המהווים שילוב נהדר עבור מותגים המבקשים ליצור אמינות.
ירוק
ירוק הוא צבע שהוא שם נרדף לרוגע, בטיחות ורעננות. גווניו השונים יכולים ליצור זהות מותג ייחודית. ירוק נוטה להיות קשור לבריאות יחד עם הרגשה של שלווה.
צהוב
צהוב הוא בחירת צבע פופולרית עבור מותגים שרוצים לעורר תחושה של חיוביות. הקשר לשמש על גווניה השונים יציג תקווה ואופטימיות. צהוב בולט גם בין הצבעים האחרים, מה שהופך את זהות המותג הצהוב ליצירתית ומושכת.
כתום
כתום היא בחירת צבע אידיאלית עבור מותגים הרוצים לשלב אופטימיות, תשוקה ואנרגיה. זהו צבע יצירתי שמעורר תחושה ידידותית והרפתקנית.
חום
חום מייצג את פשטות, יציבות וחוזקה. מאומץ על ידי מותגים הרוצים להראות קלאסיים ואמינים. חום מייצג לאדמה אך יכול להוות סיכון למותג בשימוש לא מדויק.
שחור
שחור הוא צבע פופולרי עבור מותגים ומשדר מראה קלאסי ומתוחכם וקודם מותג להתבלט. נראה שהוא עובד בצורה מושלמת עם מוצרי יוקרה, ומשלב בין האלמנטים הקלאסיים והחזקים. שחור הוא אחד הצבעים שניתן לשלב עם אחרים כדי להוסיף רגש חזק יותר.
לבן
לבן מייצג פשטות, טוהר, וגם ניקיון. לבן פופולרי ביותר בתחומי הבריאות, וגם בעסקים הקשורים בילדים. לבן יכול גם להציע תחושת אמון, טוהר ופשטות.
הכותבת ארט-דירקטור בחברת סרטי התדמית ואנימציה Video Guru













