בתור משקפופרית (מרכיבה משקפיים מגיל תיכון), חידושים בתחום המשקפיים תמיד עניינו אותי, ולכן שמחתי להשתתף בחשיפת הקולקציה החדשה של אופטיקנה לקיץ המתקרב.
תחילה הסבירה לנו אפרת היפה, מנהלת קולקציה באופטיקנה, על הטרנדים לקיץ הקרוב. אפרת סיפרה, שהקולקציה מותאמת לכל חנות בנפרד ולכל לקוח בהתאם להעדופותיו.
לאופטיקנה מגוון רחב של מותגים, החל ממותגי פרימיום, לאנשים שמחפשים משקפיים יחודיים (קרטייה, רייבנד, פראדה, ארמאני, GOLD & WOOD), ועד למשקפיים ממותגים בינלאומיים מובילים במחירים נוחים.
מחיר המשקפיים חשוב לי מאוד, מכיוון שאני אוהבת להתאים את המשקפיים לבגדים שאני לובשת באותו היום. לשם כך אני מחזיקה מספר זוגות, בעיצובים וצבעים שונים, אותם קניתי במחירים שפויים.
החומר השולט השנה בעיצוב המשקפיים הינו הפלסטיק על כל גווניו. חומרים נוספים הם העץ, המתכת והשילוב ביניהם. העץ בפרט אשר הובחן בשנים האחרונות כחומר בעל עמידות גבוהה, הודות לטכנולוגיות ייצור חדשות, בנוסף על היותו חומר ידידותי לסביבה, אפיון חשוב בעולמנו הנהפך ל'ירוק' יותר משנה לשנה.
בתחום הראיה בולטות מאוד השנה המסגרות הדומיננטיות, הן לגברים והן לנשים, לצד הצורות הקלאסיות השקטות שתמיד באופנה, מסגרות הראיה השנה מתהדרות בצורות מיוחדות ומגוונות יותר: חתוליות לנשים, טרפזיות לגברים, מלבנים מסוגננים ועוד.
משקפי הגברים, עברו בשנים האחרונות עדכון ושינוי נרחב בתפיסת העיצוב ה'סולידי' וה'עצור' – כפי שהיה בעבר.
הטרנד החדש הוא הנוכחות של המשקפיים על הפנים– הגברים כבר לא מסתפקים במסגרות ניילון, או מסגרות ברגים פשוטות וסולידיות, אלא מחפשים משקפיים עם אופי, בולטות וייחוד.

עוד טרנד שחדר לעולם הגברים – משקפיים עגולים בסגנון "ג׳ון לנון". החידוש במסגרות אלו הן המתכות הצבעוניות בצבעי מאט . שילוב של שני צבעים במשקף אחד .
הצבעים החזקים: סגול ואדום כמו באירופה ואדום נקי. בנוסף, גודל המשקפיים אינו מה שהיה בעבר – גברים מעדיפים כעת מסגרות גדולות ורחבות המעניקות ביטוי עצמי גבוה.
מסגרות המשקפיים הינן תכשיט לכל דבר, כך שלא פלא שהמותג הגרמני FLER בשת"פ עם סברובסקי, המציא מסגרת משובצת באבני סברובסקי ולאריזה מצורפת טבעת עם אבן של סברובסקי.


הייתי מוכנה לקבל הצעת נשואיים עם טבעת זו בצירוף משקפיים (חבל שאני כבר נשואה:) למרות שבעלי שקורא שורות האלה (והוא קורא) יכול לקנות לי אותם גם ליום הנישואים:)

מותג הפרימיום Gold & Wood המגיע מפריז, מציג השנה משקפיים הייחודיים מתבלטים בביצוע המושקע של המשקפיים בעבודת יד קפדנית וללא פשרות עם חומרים טבעיים כמו עץ, זהב וקרן באפולו. כל מסגרת הנושאת את חתימת Gold& Wood קיבלה את הטיפול הקשוב ביותר על ידי מעצבי המשקפיים ובעלי מלאכה. מעבר לאיכותם הגבוהה, כל זוג משקפיים באוסף Gold & Woodמבטא את ייחודו בצורה עדינה ביותר. בקולקציה ניתן להבחין במגוון נרחב, בשילוב עם שפע חזיתות וצורות העדשה.

ראוי לציין את תרומת Gold & Wood לאיכות הסביבה בנוגע לתהליכי הייצור והחומרים בהם היא משתמשת: קרן הבאפלו נלקח מבעלי חיים מבויתים ללא מום או אכזריות, תעודות בריאות שהונפקו על ידי הרשויות ההודיות מעיד על מוצאם הוטרינריים ובריאותם הטובה של בעלי החיים.
כמות העץ ממנו עשויות המשקפיים הינה כמות קטנה מאד המשמשת בייצור המשקפיים – ייצור של אלף משקפיים דורש כריתת עץ יחיד. האופי והקלילות של חומר זה טבעי לחלוטין הגדל ביער גלם של החברה, מבוקר ומפוקח על ידי הרשויות המקומיות. יתרה מזאת, הם מצוידים במערכות סינון וטיהור מים. הצבעים המשמשים לצביעה מתגאים בשיעור רעילות נמוכה מאוד ולכן בהחלט ידידותיים לסביבה. Gold & Wood- משלבת קריטריונים אקולוגיים תובעניים ביותר בתהליך הייצור כולו.
בגולדן ווד נראה העונה ,צבעים קלאסיים, מסגרות חתוליים מעץ ומשקפי טייסים מיוחדים. שילוב של עץ עם שחור ועם זהב. כל מסגרת היא מחומר טבעי, ויש אחת ממנה בלבד.


בתמונות שחר ומיכל מדגמנים משקפיים של המותג GOLDEN WOOD
בתמונה הבאה אני מדגמנת משקפיים של GOLDEN WOOD, כן אני יודעת, דוגמנית אני לא יהיה:)

וגם מסגרות עשויות מפלסטיק של המותג:


Koya HUATE COUTURE
הקולקציה בדומה לאופנה עילית פונה לקהל יעד אלגנטי אשר מעריך ומעדיף קווים המשלבים יוקרה ניקיון וזוהר במשקפי הראייה.

אני אהבתי את המסגרת בורדו בשילוב אבני סברובסקי. השנה הליין היוקרתי מאופיין בפיתוחים ודוגמאות כגון שפריריות ופרפרים, בשילוב אבני סברובסקי המקנים למשקפיים מראה אלגנטי, יוקרתי ועשיר, בדומה לעיצובים של שמלות ערב. ניתן לראות גם הרבה מאד מסגרות "מסיכה " ומסגרות "אובר סייז "

מחיר 699 ש"ח
Koya exclusive

מחיר 699 ש"ח
משקפיים בעיצוב איטלקי יוקרתי. הקו הבוגר של משקפי קויה. המשקפיים מעוצבים בעיצובים קלאסיים, עם תשומת לב לפרטים, תוך דיוק מרבי. השנה בעיצובים ישנה שימת דגש על המוטות המעוצבים,האלמנטים המיוחדים, תוך שימוש בחיתוכי לייזר בדוגמאות מגוונות וצורות עדשה ייחודיות למותג.
קרטייה
המשקפיים מיוצרים בעבודת יד כאשר זמן ההכנה של כל מסגרת הוא שלושה שבועות. המשקפיים משדרים איכות גבוהה, יוקרה וטוב טעם. מסגרות המשקפיים מצופות בארבע שכבות של מתכת וזהב 24 קראט. האות C המופיעה בצידי המשקפיים נותנת חתימה סופית לכך שהמשקפיים הם מותג "קרטיה". השנה, בקרטייה, הרבה מסגרות פלסטיק , כמו כן על אף שהמשקפיים ללא מסגרת, על המוטות נישאים יגוארים מוזהבים אשר נותנים נוכחות עזה למשקפיים.

ראפ
מותג צעיר ,ספורטיבי ואופנתי המתאים לאנשים צערים וזורמים עם מסגרות בצבעים מיוחדים.
מותג שקל קל מאד להתחבר אליו. הקולקציה החדשה של RAPמושפעת מכל הטרנדים העולמיים. צבעוניות עזה, שימוש רב בפלסטיק במסגרות, מסגרות עם הדפסים.

ניתן למצוא בקולקציה משקפים חתוליים, משקפי טייסים, משקפי מסיכה ועוד.

מחיר 499 ש"ח
S&m

S&m הוא עוד מותג צעיר, ספורטיבי ואהוב של אופטיקנה. בקולקציית 2012 של המותג , בולטים הצבעים :אדום, סגול, כחול, וירוק.חלק מהדגמים משלבים כמה צבעים יחד, רוב המסגרות בצבעי מאט . בולטות בקולקציה גם המסגרות שקופות . ניתן למצוא גם מסגרות מאסיביות וגם קטנות וקלאסיות יותר. הקווים נקיים עם מעט הדפסים. הייחודיות של הקולקציה שניתן למצוא בה משקפיים ספורטיביים לכל הגילאים : נוער, גברים ונשים , במחירים שווים לכל נפש.

טרנדים חדשים
באופטיקנה עוקבים בדריכות, לאורך כל השנה, אחרי הטרנדיים העולמיים בבירות האופנה המובילות, ובוחרים את הסגנונות והדגמים המתאימים ביותר לקהל הישראלי, על סמך הכרות עם הקהל הישראלי, עולם האופטיקה, החיבור לאופנה וצרכי הלקוחות.
אצל הנשים, ניתן לראות צורות גיאומטריות מעניינות, משקפיים חתוליים , משקפיים עם ניחוח של שנות ה 60 ,משקפי הטייסים ומשקפי מסיכה

ראוי לציין את דגמי ה'טייסים', טרנד הממשיך להתחזק .


טרנד נוסף תחת עולם הפלסטיק, הינן מסגרות בעלות הדפס – תמונה או ציור על גבי המסגרת – עם פרחים, כוכבים ,מלל וכדומה. טרנד זה בולט בצד הפנימי של המסגרות. הנועזים במיוחד מתהדרים במסגרת עם הדפס גם על הצד החיצוני.
בקולקציה ניתן למצוא מגוון מסגרות צבעוניות צבעוניות עם צבעים חזקים ודומיננטים כמו כחול,ירוק, צהוב, כתום או שלוב של כמה צבעים יחד. בקולקציית 2012 ניתן לראות גם הרבה מאד שימוש במנומר, זה התחיל בעונה הקודמת ומתחזק בקולקציית הקיץ.

איזה התאמה מושלמת של הלק למשקפיים:


לסיכום: התשוקה שלי למשקפיים התגברה לאחר שנחשפתי לקולקציה המרהיבה של אופטיקנה לקיץ 2012!










