Mall Walkers- מסקנות ממיתוג קניוני עופר, והאם הגבר הוא השופוהוליק החדש?

בחורה עם מחשב נייד

בטח שמתם לב שהשם עופר נהיה נפוץ יותר לאחרונה, ואף מככב בשלטי חוצות, זה לא בגלל שאמהות טריות החליטו על וינטאז' שמי לשנות ה-70 תוך ויתור על שמות בנים נפוצים יותר כמו נועם ואורי. זה עניין לגדולים בכלל, ובעיקר לגדולות: מדובר במיתוג מחדש של קבוצת קניוני עופר, המונה 19 קניונים ברחבי הארץ.

נכחתי במסיבת העיתונאים שנערכה בגרנד קניון בחיפה, שנולד מחדש כ"עופר גרנד קניון". כוכבת האירוע הייתה מובילת הקמפיין הפרסומי של קניוני הקבוצה, השחקנית יובל שרף ; פוטושופ יכול לצאת לחופשת האביב שכן הבחורה יפה ורזה במציאות בדיוק כמו שאתם רואים אותה בטלוויזיה ובשלטי הפרסום. לא יכולתי שלא לתהות אם היא עשויה מחרסינה (אך דחיתי את הבירור הזה לפעם אחרת).

במפגש השתתפו גם ישראל סביון, מנכ"ל הגרנד (אני יכולה להרשות לעצמי לקצר עקב הכרות נרחבת ומעמיקה עם הלוקיישן) וגם מנכ"ל עופר הקיריון דודו שגיא שניהם מולכים על הקניונים הצפוניים הגדולים שמשויכים למיתוג. כיאה לשמו, הגרנד מלכתחילה נבנה כקניון ענק, אך  צריך להגיד משהו על ההתפתחות של הקיריון : לאלו המתגוררים דרומה מחיפה, וחושבים אולי שמדובר במתחם קטן שכולל בתוכו את קסטרו, ארומה ופלאפל השכונה אז שיגדילו פי 40. ב-22 שנות קיומו הקיריון הפך מקניון סטנדרטי במונחי הניינטיז לנחלת ענק של שטחי מסחר ועסקים, כמעין קריה נפרדת בתוך הקריות. זה בטח אומר גם משהו על עם ישראל, והעידן בו אנחנו חיים. סביון, שרף ושגיא. צילום :דור אהרון

שאלתי את עצמי מדוע קניוני הצפון כמו הגרנד והקיריון לפחות זקוקים למיתוג מחודש? כפי שנראה בעיני, ביחס הפוך לדיווחים על המצב הכלכלי הפושר והירידה בשימוש בכרטיסי אשראי- אם תסתובב בקיריון ביום חול בשעה 11:00 בבוקר תיאלץ לנתב דרכך בין נחיל המוני של גברים, נשים, עגלות ילדים ושקיות של זארה. גם לפי כמות היושבים שאני רואה בבתי הקפה באותה השעה, ניתן לחשוב שתמה העבודה העברית בארצנו, או שהמוסד לביטוח הלאומי מחלק מלגות חינם.

אין זמן מתאים מימי טרום חג הפסח מלאי עטיפות המתנות, בכדי לדבר על קניות, קניונים ומיתוג נשי וגברי.

שרף מככבת בקמפיין כשופוהוליק קלילה עם שמלה ורודה וחיוך רחב מהול באדרנלין של אחרי קניית נעליים שוות. זו בהחלט דמות שהייתי מצפה לפגוש בקמפיין פרסומי לקניונים, בודאי לא נהג משאית גברתן שהרי הסברה הסטיגמתית היא כי הקניונים נועדו לנשים שאמורות לרקד על רחבת היכל השפע הזה, כמי  שהנאתן ומומחיותן הן לעשות קניות ( מלבד קנית מכונית. בשביל זה הן לא גברים מספיק).

אבל אם תסתובבו בקניונים , באמת תראו שם כל הזמן רוב נשי? שופוהוליות מזוגגות עיניים האוחזות שקיות נפוחות מלאות בבגדים? אני לא בטוחה בכך בכלל. לי דווקא יוצא לראות גברים רבים בין חנות החשמל, למתחם האוכל או שיעור הספינינג. הרי הקניונים הפכו ברבות השנים למקומות משכן של ייעודים נוספים רבים כמו משרדים, מכון כושר, מרכזי לימוד וקליניקות של רופאים.

והנה מבזק חדשות שיפתיע אולי אנשי פרסום רבים. יש נשים, כמוני,  שלא אוהבות לעשות קניות. זה פשוט לא כזה כיף עבורן, אין להם סבלנות, זמן, אנרגיה, או הפלא ופלא- כסף לזה. אני עלולה ללקות בסחרחורת עקב השפע הרב של פרטים מהממים, חוסר החלטיות מייגע בבחירת צבע הנעל או פשוט להתבאס מלראות כל כך הרבה דברים יפים שהיד אינה משגת לקנות. בעולם שבו גברים עדיין מרוויחים משמעותית הרבה יותר מנשים- אולי כדאי לבנות גם או בעיקר עליהם בתור קהל היעד הבא למבצעי אפריל פסח. מה גם שמיזוג הקניונים באביב-קיץ, שלעיתים מקפיא אותי כאילו עמדתי על פסגה באנטארקטיקה, הרבה יותר מתאים לגוף הגברי הסובל מחום. לנו הנשים קצת קר בתאי ההלבשה. מזל שהאקססוריז בh@m  מחפים על כך..