יום חמישי הקרוב – 6 באפריל, שעה 12:00 בצהריים, בקניון האופנה החדש גינדי ת"א – זה הזמן, זו השעה וזה המקום, בו יפתח סניף ראשון למותג האופנה הנחשק ע"י פאשניסטות ומבינות עניין –COS.
מי שמכיר את המותג הנמצא בבעלות ענקית האופנה השוודית המחזיקה גם ברשת H&M יודע שבינה ובין אחותה הטרנדית אין כמעט קשר מבחינה אופנתית. ל – COS יש DNA ייחודי ומובחן משלה, השונה מרשתות אופנה אחרות. COS מתמקדת באופנה מינימליסטית ומאופקת, באיכות על זמנית ויוצאת עם שתי קולקציות בלבד בשנה, בדיוק ההיפך ממה שמקובל לצפות מרשתות האופנה הגדולות, המעניקות מענה מהיר ומיידי לטרנדים מתחלפים.
COS – ומשמעות השם היא: Collection of Style – הוקמה בשנת 2007 כמותג פרימיום לנשים ולגברים, השואב השראה מעולמות הארכיטקטורה, האומנות והעיצוב. ב-2008 הושק גם קו בגדי ילדים (לגילאי 2-10) שנועד להיות חד פעמי אך היה כל כך מוצלח, שהפך לליין קבוע עם בגדי ילדים לא מתיילדים, שהם העתק של בגדי המבוגרים. מאז צמחה הרשת ל-202 חנויות ב-33 מדינות ברחבי העולם, כאשר ישראל מתכבדת להיות המדינה ה-34, עם חנות קונספט גדולה במיוחד (500 מ"ר) שתכיל את המגוון המלא של כל קולקציות המותג לנשים (80%), גברים (20%) וילדים.
לדברי זיו קווין מנכ"לית קוס ישראל, החנות בארץ תהיה זהה לחנויות המותג בחו"ל מבחינת ההיצע והמגוון, והתמחור לצרכן הישראלי יהיה זהה, או אף נמוך מטווח המחירים בארה"ב וגבוה בערך ב-20% מזה שבאירופה (בגלל תנודות היורו).
בהשוואה למחירי רשתות אופנה אחרות, רמת המחירים של COS מעט גבוהה יותר, אך מציגה קולקציה בליגה אחרת לגמרי: מוקפדת, נקייה ומתוחכמת. איכות הפריטים הן ברמת העיצוב והתפירה, הבדים שדגש מיוחד מושם על הטקסטורות שלהם, הדיוק בפרטים הקטנים והסגנון המשדר פשטות קלאסית עם פונקציונאליות מודרנית, כל אלה הפכו את המותג לסיפור הצלחה אצל אלה המעריכים עיצוב נקי ואיכותי, במחירים נגישים וסבירים. לדברי קווין, יש ב-COS פריטי מפתח בסיסיים כמו טי שירט לבנה או השמלה השחורה "הקטנה", שיחזרו על עצמם בקולקציות השונות כמעט מידי עונה, אך תמיד עם איזה טוויסט קטן ושונה, בדוגמה או בטקסטורה של הבד.
קולקציית אביב/קיץ 2017 מחולקת לשתי קבוצות מרכזיות:
קבוצה המשלבת השפעות צבאיות עם השפעות רומנטיות – בקבוצה זו פריטים מבדי מצנחים, ביניהם שמלה ומעיל גשם תואם מבד ניילון בגוון חום שקוף, פריטים אווריריים וקלילים מחד ופריטי אוברסייז, עם חיתוכים גיאומטריים ואלמנטים פיסוליים מאידך.
הקבוצה המרכזית הנוספת נקראת אבסטרקט ספורט – בהשראת האמן הגרמני תומס דאמנד, היוצר מודלים תלת מימדים באמצעות קיפולי נייר ומשנה את הפרספקטיבה של דימויים מוכרים. בהתאם, מציגים הבגדים קיפולים וחיתוכים דמויי אורגמי, למשל בטופ ללא שרוולים עם קיפולי בד היוצרים חולצה עם אפקט פיסולי, או בשמלת סטרפלס בצבע אפרסק, עשויה קיפולי בד דמויי כיסים היוצרים דוגמה ייחודית בבד.
הצבעוניות רכה וחלומית ונעה בין גווני ירוק זית עם ירוק חאקי אפרפר, גווני אדמה, כתום עז ואפרסק, כחול נייבי, תכלת ולבן. לצד הבגדים תוצג קולקציית אקססוריז תואמת (קלאצ'ים, סניקרס ותכשיטים) באותו סגנון נקי ומתוחכם של הקולקציה כולה ולדברי מנכ"לית המותג פריטים חדשים יכנסו לחנות מידי יום, ממש כמו בחנויות בחו"ל.
טווח מחירים:
1650 ₪ – 75 ₪
קיפולי נייר בהשראת אורגמי בחצאית בגזרת עיפרון קלאסית (צילום: COS)
ז'קט אוברסייז מושלם הנלבש כשמלה, עם קלאץ' בהשראת קיפולי נייר (צילום: COS)
פשטות נקייה ומינימליסטית זה הכוח של המותג (צילום: COS)
ואותו עיקרון עובד גם בקולקציית הגברים (צילום: COS)
טווין סט מתוחכם המשדר פשטות בלתי מתאמצת, באיכות על זמנית (צילום: COS)
בד המצנחים קיבל איכות רומנטית בשמלה השקפקפה הזאת (צילום: COS)
קיפולי בד היוצרים אלמנט פיסולי בשמלת סטרפלס בצבע אפרסק (צילום: COS)
מינימליזם זה שם המשחק (צילום: COS)
קיפולי בד בטופ ללא שרוולים וחצאית מבד במשחקי שקיפויות (צילום: COS)
לזה מתכוונים כשמדברים על הפשטות האלגנטית שבאופנה סקנדינבית (צילום: COS)
כמה פשוט ככה יפה (צילום: COS)
הניקיון בדיטיילים והצבע העז, עושים את השמלה (צילום: COS)
נונשלנטיות בלתי מתאמצת (צילום: COS)
ואיכות על זמנית (צילום: COS)
*
צילומים: COS
לבלוג של אלישבע כספי














