ביקורת פנימית מתבצעת עבור משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, אגודות שיתופיות וחברות פרטיות. כמו כן, קיימת אפשרות לתיאום ביקורת במועצות דתיות, בחברות ממשלתיות ובוועד מקומי ויש גם אנשים שמזמינים את הביקורת עבור עסקים ספציפיים. כתוצאה מכך, קיימים סוגים שונים של שירותי ביקורת ואת כולם אמור לספק איש מקצוע מיומן.
שאלת מיליון הדולר היא לפיכך כיצד בוחרים את מבקר הפנים המתאים ומה עושים על מנת להפיק מקסימום תועלת מהשירות שהוא מציע. הנה למשל 5 טיפים שיכולים לעזור בכך:
קבלת המלצות
המלצה אובייקטיבית מצד חברים, קרובים, בני משפחה וקולגות יכולה לעזור לבחור ביקורת פנימית. הכי חשוב שמי שממליץ על השירות יהיה מישהו שקיבל אותו בעצמו, אך במידת הצורך ניתן להרחיב את החיפוש אחר המלצות בעזרת אתרי אינטרנט ורשתות חברתיות.
בנוסף, יש לוודא שמדובר בהמלצה נטולת פניות ולוודא שמי שעומד מאחוריה לוקח עליה אחריות. במקביל, ניתן ליצור קשר עם חברה שמציעה שירותי ביקורת פנימית ולבקש ממנה מידע על לקוחות מרוצים. לאחר מכן כל שנותר לעשות הוא לבדוק מול אותם לקוחות מה רמת שביעות הרצון שלהם מהשירות ומה צריך לשפר.
בדיקת זמינות
אין טעם לבזבז זמן ואנרגיות על הזמנת ביקורת פנימית מגורם שלא מסוגל להתחייב לזמינות. כמובן שצריך לשמור על גמישות מסוימת כאשר מתאמים שירות מול אנשי מקצוע, אך בדיקת הזמינות היא חלק בלתי נפרד ממערך השיקולים.
את הזמינות של המבקר כדאי לבחון מראש ולפני שמתחייבים להזמין ממנו את השירות. במידה ולא בטוחים, ניתן לקבל כמה הצעות לביקורת פנימית בתאריכים שונים ורק לאחר מכן להתחייב להזמנת השירות ממבקר פנים ספציפי.
התרשמות מפרויקטים קודמים
בעלי חברות, עסקים וארגונים צריכים להתרשם מפרויקטים קודמים של ביקורת פנימית לפני שהם מזמינים לעצמם את אותו שירות. בעזרת התרשמות מפרויקטים קודמים ניתן לדעת מה רמת המקצועיות של המבקר ואיזו יכולת יש לו לזהות מוקדם כשלים בפעילות החברה. יתרה על כך, התרשמות מפרויקטים קודמים תאפשר להתאים את סוג השירות לצרכים של הלקוח.
השוואת מחירים
השוואת מחירים היא כלי יעיל לבחירת אנשי מקצוע בכל התחומים. בנוגע לביקורת פנימית, השוואת מחירים יכולה גם לספק אינדיקציה מסוימת לגבי רמת האמינות של נותני השירות.
מחיר הגיוני יעיד על כך שמדובר במבקר אמין שאפשר לסמוך עליו, בעוד מחיר נמוך או גבוה מדי צריכים להדליק נורה אדומה.
התרשמות אישית
בסופו של דבר, חשוב מאוד שהאדם שמבצע את הביקורת והלקוח שמזמין אותה ישדרו על אותו גל. הדרך לבדוק האם אכן מדובר בגורמים שיכולים לשתף פעולה היא לתאם פגישה מול מבקר פנים ולהתרשם ממנו ברמה האישית. התרשמות אישית מהמבקר לפני שמזמינים ממנו עבודה חוסכת זמן, כסף והוצאות מיותרות לכל הצדדים המעורבים.











