
נושא ההשראה השנתי של מותג קום איל פו עוסק ב- "רגשות". כך בקולקציית הקיץ אשר הוצגה בשבוע האופנה האחרון בתל אביב, ניתן ביטוי לרגשות המוגדרים כנשיים (חסד, חמלה, רוך וכיו"ב). קולקציית חורף 2015 עוסקת בפן הגברי של הרגשות: קשיחות, אגואיזם, מיקוד במטרה ותכונות נוספות שנתפשות כבילט אין בתוך ה-DNA הגברי ונשים רבות צריכות ללמוד לסגל אותן לעצמן, כדי להצליח בעולם עסקי ותחרותי.
משחר ימי ההיסטוריה, בתקופות שהחלוקה בין הנשי לגברי הייתה דיכוטומית יותר מאשר היום, נשים שהיו בעמדות כוח או כאלה שחפצו להגיע לשם, נאלצו לנקוט בתכסיסים ותחבולות על מנת לשרוד בסביבה גברית דומיננטית. שימוש באלמנטים מתוך המלתחה הגברית בלבוש הנשי, הוא אחד הטריקים הקדומים ביותר שנשים אימצו, כדי לנכס לעצמן סמלי כוח ומעמד.
צמד המעצבות קרין לייקוביץ' ושרון דאובה, שעושות תמיד תחקיר מעמיק לפני עבודה על קולקציה חדשה, לקחו את הסממנים האלה והעניקו להם פרשנות חדשה ונועזת ובת זמננו.
מתוך הלבוש המלכותי אקסצנטרי של המלכה אליזבת במאה ה – 16, דרך חליפת המכנסיים (הסמוקינג) של איב סן לורן בשנות ה-60 וה- Power Suit, "חליפת הכוח" שנשים עובדות לבשו בשנות ה-80, המעצבות של קום איל פו עברו בכל התחנות ההיסטוריות האלה מבחינה אופנתית וקטפו משם את ההיי לייטס. התוצאה היא קולקציה חזקה, עם מימד דרמטי- תיאטרלי ולא נעדר הומור ובמפתיע גם נשית מתמיד למרות מקורות ההשפעה הגבריים.
בדי ז'קארד עשויים משילובי גוונים מטאליים בכסף ובזהב, שימשו בטופים עם צווארונים מוגבהים ומופרזים במכוון, בחצאית עתירת נפח ובשמלה ארוכה במיוחד, צרה וצמודה בחלקה העליון ונטולת שרוולים, אשר הולכת ומתרחבת במופגן כלפי מטה. כל אלה היו מרכיבים בהשראה מלכותית, אשר נועדו להעצים ולהגביה את הוד מלכותה ובידיהן האמונות של לייקוביץ' ודאובה, הפכו למשהו טרנדי ועכשווי.
הז'קטים השחורים והתפוחים מקווילט – ניילון, האחד עם צווארון מוגזם המגיע כמעט עד הפה וזה עם חגורת המותן והכתפיים המודגשות, היו טוויסט נוסף על משהו מוכר, שקיבל לוק נועז כאשר נעשה בחומרים חדשים. ז'קטים וחולצות גבריות במגוון גזרות ואורכים, קיבלו תשומת לב מיוחדת בחפתים ובצווארוני חפת (מהסוג שגברים היו מעבירים בעבר מבגד לבגד). השפעות גבריות נוספות היו למשל בחצאית הצרה שבחלקה העליון רוכסן וכיסים כמו במכנסיים גבריות ושמלות סריג בטקסטורה גסה, שקיבלו דגש מיוחד באזור הכתפיים.
הצבעוניות הייתה יפיפייה בירוק, חציל, אפור, נייבי שחור וקאמל בנוסף לנצנוצים המטאליים והשימוש במגוון חומרים כמו קטיפה, סריגי ויסקוזה והסוגים השונים של קווילט, בניילון ובג'רסי נפוח כולם, יחד עם השפעות ספורטיביות קלות, נתנו מימד עדכני לכל הקולקציה.
למרות ההשפעות הגבריות, התוצאה היא כאמור לגמרי נשית וכובשת. הן בשל הצבעוניות היפה והפרופורציות הנכונות (ז'קט קווליט עם שרוולים עתירי נפח מעל לחצאית בגזרה ישרה, חצאית ניילון באורך הברך בגזרת פעמון רחבה, עם ז'קט גברי צמוד במותן וכיו"ב) והן בשל השימוש בהומור: סווטשירטים אפורים בסגנון ספורטיבי, עליהם נכתבו באותיות זהב המילים: RICH ו- BITCH (לא ביחד) היו סוג של בדיחה על הדימוי המעליב שנשים עשירות מואשמות בו (בניגוד לגברים עשירים שזוכים אוטומטית לרספקט) ואולי גם קצת מודעות עצמית של המותג המואשם לעיתים קרובות במחירים הגבוהים שהוא דורש. דונטלה ורסצ'ה כבר עשתה זאת לפני שנים אחדות, כשבחרה להעצים בפרסומת את דימויי הכלבה העשירה המזוהה עם המותג, עכשיו גם קום איל פו עושים זאת מתוך המקום המבוסס של מי שיודעות מהן שוות ויכולות להפסיק להתנצל על כך, מכסימום אפשר לצחוק.

"כלבה עשירה" – בקום איל פו מסוגלים ללעוג גם לדימוי וגם אולי לאשמה המרומזת

*

*
h
*

*
צילום קמפיין: נטלי זריקר.
מצולמות: סופי אבזגאוז, איילה פישר.
טווח מידות: 36-48
מחירים לפריטים:
ג'קטים: 1490-2490 ש"ח מכנסיים: 630-1390 ש"ח שמלות: 990-1690 ש"ח טופים: 690 ש"ח
ווסטים: 890-1950 ש"ח חולצות:790-890 ש"ח חצאיות: 1100 ש"ח טי-שרטים: 290-590 ש"ח גרביים: 149 ש"ח.
להשיג בבתי האופנה של comme il faut
סניפים:
חנויות דגל
בית בנמל – האנגר 26, נמל תל אביב. טלפון: 03-6020521
קניון רמת אביב – איינשטיין 40, תל אביב. טלפון: 03-6415133
רחובות – ויצמן 1. טלפון: 08-9315591
רעננה – אחוזה 170. טלפון: 09-7740965
רמת השרון – אוסישקין 44. טלפון : 03-5400010
חנויות אאוטלט
חנות המפעל – הפלך 3, תל אביב. טלפון: 03-7171524
כיכר רבין – כיכר רבין 9, תל אביב. טלפון: 03-5290719
חיפה – שד' מוריה 22. טלפון: 04-8362356
הרצליה חדש- Makers Outletמדינת היהודים 89 טלפון:09-8332670













