ב- 1986 עשיתי לראשונה כסף שחור. ריטה יצאה עם השיר ״שביל הבריחה״ שזכה במצעד הפיזמונים ואני, בת 4, אמרתי לעצמי, אם ריטה יכולה לזכות בכל הקופה, גם אני יכולה. אם לה יש קהל, גם לי יהיה קהל. בלי מפיק מוזיקלי, בלי פרממנט משגע, בלי יחסי ציבור ואפילו בלי ג׳קט קטן וצהוב , ערב אחד גררתי מהחדר שלי את שולחן הציורים הכתום שלי, הבאתי את הכיסא הקטן, למי שלא הבין מדובר בבמה+מדרגות, עליתי על הבמה והתחלתי לשיר….
ואני שרתי. איך שאני שרתי. לא רק ששרתי, ממש כמו ריטה, ברגע השיא גם אני נתתי לכתפיה ליפול וכשהשיר נגמר, הקהל (אמא ואבא שלי) הריעו לי ברוב קולות. ירדתי מהבמה שלי ואבא שלי אמר שזה היה מעולה. ואני הושטתי מיד ואמרתי בלי להסס: ״אני שמחה. אתה יכול לשלם לי 2 שקל על ההופעה?״ וזו, הייתה המכירה הראשונה שלי. מאז ועד היום אני מוכרת, משירים לאבא שלי ועד בגדים במידות גדולות באינטרנט.
הרומן שלי עם מכירות באינטרנט החל אי שם לפני 7 שנים, כשלא הצלחתי להירדם בלילה והייתי יושבת על המחשב שעות ארוכות ומשתעממת. יום אחד קפצה לי פרסומת מרגשת של שעון וינטג׳ ב- 9$ אז פשוט לחצתי ושם הכל התחיל. התמכרתי לקניות on-line. לא הבנתי איך לא עשו את זה קודם או יותר נכון לומר, איך אני לא עשיתי את זה קודם. אני שמוכרת הכל, אוכל מעכשיו למכור לכולם, בכל מקום, בכל שעה, כל דבר.
חלפו בערך שבועיים מהרגע שנפל האסימון, או הביט קוין במקרה הזה ועד לרגע שהקמתי את 1item אתר שהציע למכירה בגדים ואקססוריז עד 100 ש״ח. קצת כמו סינדרלה, גם החיים שלי השתנו ברגע- נכנסה לי שותפה לחיים, שכרנו משרד של 6 מ״ר והעסקנו עובדת אחת בחצי משרה ומחודש לחודש גודל המשרד וכמות העובדים שלנו פשוט הכפילו את עצמם. עבדנו כמו משוגעות, גידלנו את ה- baby שלנו בדיוק בזמן שארץ הקודש הבינה שה- e-commerce זה הדבר הבא!
הופעתי בכל אייטם טלוויזיוני אפשרי- לילה כלכלי, צינור לילה, תוכניות בוקר על כל סוגיהן, כולם רצו לדעת איך מוכרים באינטרנט? איך עושים את הדבר הזה? ואנחנו ידענו מסתבר. אחרי 3 שנים של פעילות מסביב לשעון מכרנו את האתר. כולם שאלו אותי ״איך מכרת?!״ אבל אני מוכרת הכל. לא נקשרת. ממשיכה הלאה ויודעת שאם זה נגמר בין ריטה לרמי ואם רמי מצא את קרן פלס, גם לי יגיעו מתנות קטנות…
המתנות הקטנות שלי הגיעו מאוד מהר. כשאת יזמית, אין לך הרבה ברירות, את פשוט עושה. בשנה שאחרי המכירה ייעצתי ללא מעט אתרים מתחום האופנה והלייף סטייל. ניסיתי ללמד אותם איך מקימים אתר, איך מנהלים אתר, איך מוכרים באתר ומהר מאוד זה בער בי. רציתי עוד אתר. עוד אתר משלי. אז הקמתי את DODA LOLA אתר וינטג׳ מגניב, אבל זה לא הספיק לי. אז הקמתי את QUEEN SIZE וזו כבר הייתה התאהבות.
כנראה שבגלל שאף פעם לא הייתי באמת ״רזה״ ואף פעם גם לא הייתי באמת ״שמנה״ משהו בי התחבר לסצנת המידות הגדולות, שסובלת קשות מחוסר היצע אופנתי, לא כל שכן מהיצע אופנתי במחירים הוגנים. כן, אם בא לך להראות כמו סבתא זפטה, כנראה שתוכלי לקנות איזה ״סמרטוט״ כמו שסבתא שלי קוראת לזה, אבל אם בא לך להתלבש טוב, להראות וואו ולא למכור כליה בשביל זה- זו כבר משימה מאתגרת.
אז עם הקמת האתר החדש, ההתרגשות, המכירות, התשוקה לעשייה, החלטתי לאתגר את עצמי וחזרתי לספסל הלימודים, ללמוד מה השתנה, מה קורה בתעשייה, מה אפשר לשפר ובגדול- איך מוכרים יותר. הצטרפתי לפרוייקט מרגש שנקרא #דיגטליות_בעסקים של #saloonaschool ו- #לאומי_עסקים ויש מצב שאני עוד עלולה ללמוד משהו ולמכור יותר…. תכינו את הארנקים!


















