סגירתו הסופית כנראה של "ציר המוות"

ולכן, הורה אמש (א') ראש עיריית פתח-תקווה יצחק ברוורמן לסגור את כל ציר ז'בוטינסקי לאורכו ולרוחבו (וזאת מבלי שהדבר מתואם עם משרד התחבורה).

אין ספק שמדובר בהחלטה אמיצה אשר תציל חיים רבים בעתיד הקרוב

בחורה עם מחשב נייד

כידוע לכולנו ציר זבוטינסקי המחבר בין הערים רמת-גן ופתח-תקווה הינו אחד הצירים העמוסים במדינה.

בשנת 2003 הוחלט לחלק את הרחוב לשניים : הוקמו נתיבי תחבורה ציבורית לצד הנתיבים הרגילים של הכביש (בדומה לנעשה ברחוב בלפור בבת-ים).

         נתונים אודות התאונות שהתרחשו בכביש בשנים האחרונות

בשנת 2009 נהרגו בצומת זו 21 בני-אדם.

לפי נתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אירעו ברחוב ז'בוטינסקי בין השנים: 2013-2011 38 תאונות דרכים בהן נהרגו 51 אנשים.

בשנת 2013 אירעו 10 תאונות דרכים בציר זה בהן נהרגו 12 אנשים.

וכן,נפצעו הרבה אנשים בתאונות דרכים בשל הפרדת הנתיבים.

                             העלאת הבעיה בפני הגורמים המוסמכים

דו"ח ביקורת פנימי של משרד התחבורה העלה כי חרף ריבוי התאונות לא גובשה כלל תכנית כוללת לשיפור בטיחותם של הולכי-הרגל.

בחודשים האחרונים דנו נציגי העירייה ומשרד התחבורה בחלופות הקיימות בנוגע לטוואי הכביש המסוכן, אך מיותר לציין ששני הצדדים לא הגיעו להסכמה.

                                הפתרונות לבעיית הכביש המסוכן

לפני שנה וחצי ,בעקבות דרישות חוזרות ונשנות של עיריית פתח-תקווה ,הורה שר התחבורה ישראל כץ על סגירת הקטע המזרחי של נתיבי התחבורה הציבורית אשר ממוקמים בצומת הרחובות משה דיין ואורלוב.

אך אם זאת הקטע המערבי הממוקם בין רחוב משה דיין לכביש גהה נותר פתוח (שלשום נהרג בו עובר אורח מפגיעת אוטובוס).

חשוב לציין כי בקרוב היה אמור להסגר קטע נוסף כדי להכשירו למסלול שבו תיסע בעתיד הרכבת הקלה, אך בשל הבלבול שיוצר טוואי הכביש אשר מהווה את הסיבה המרכזית להתרחשותן של תאונות-הדרכים,הוחלט לבסוף לסגור את כל הציר.

ולכן זוהי הסיבה שבעטייה  הורה אמש (א')  ראש עיריית פתח-תקווה יצחק ברוורמן לסגור את כל ציר ז'בוטינסקי לאורכו ולרוחבו (וזאת מבלי שהדבר מתואם כלל עם משרד התחבורה).

אין ספק שמדובר בהחלטה אמיצה (אם כי מעט מאוחרת) אשר תציל חיים רבים בעתיד הקרוב הנראה לעין.