משרד יחסי ציבור – ללכת עם, להרגיש בלי

בחורה עם מחשב נייד

משרד יחסי ציבור הוא פיתרון נהדר לכל מי שמבין כי תדמית היא כלי חיוני מאין כמותו הן לחברות ועסקים והן לאנשי ציבור (ובפרט פוליטיקאים אבל לא רק), ומעדיף שלא להיעזר בפרסומות שכן אלה נתפשות על ידי חלקים הולכים וגדלים בציבור כחסרות אמינות ובסופו של דבר עלולות לא רק שלא לשפר את התדמית של האדם או החברה אלא אף לפגום בה.

איך עובד משרד יחסי ציבור?

השלב הראשון בעבודה המשותפת של משרד יחסי ציבור עם האדם, החברה או הארגון השוכרים את שירותיו הוא בחינה מעמיקה של התדמית הקיימת של אותו ארגון/ חברה/ אדם – והבנה מהי התדמית הרצויה.

לכאורה מדובר בשלב טריוויאלי אולם בפועל במקרים רבים זהו החלק הקריטי בתהליך כולו, ובפרט כשהאדם, החברה או הארגון זקוקים לעזרה ולהכוונה בנוגע לאפיון התדמית האופטימלית עבורם.

לאחר שנקבע היעד, קל יותר לסגור את הפער בין התדמית המצויה לרצויה – ובמיוחד כמובן כשעובדים עם משרד יחסי ציבור רב ניסיון ועתיר כישרון.

ישנם הבדלים ניכרים בין פרויקט לפרויקט, ואין דין קידום מוצר ספציפי כדין מיתוג חברה שלמה, ובאופן טבעי הפעולות הנדרשות להבטיח יחסי ציבור מיטביים לגוף עסקי אינן הפעולות הנדרשות לבניית שם טוב לפוליטיקאי, אולם ישנו גם לא מעט מן המשותף: ככלל, אנשי משרד היח"צ דולים ממי ששכר את שירותי המשרד מידע מקיף ככל האפשר ואז מנסחים אותו באופן מושך במיוחד ומתחילים לעניין עיתונאים רלוונטיים על מנת שאלה יפרסמו את המידע; ממליצים על פעילויות שונות שיתרמו לתדמית הרצויה; ובאופן כללי יוצרים בדרכים שונות חשיפה תקשורתית מקסימלית (וחיובית כמובן).

איך לבחור משרד יח"צ?

המרכיב החשוב ביותר בעבודתו של משרד יחסי ציבור הוא ממשקים משובחים עם עיתונאים בכמה שיותר תחומים – למשל לייפסטייל, פוליטיקה, בריאות, צרכנות, טכנולוגיה – ובפרט עם עיתונאים מובילים בכל אחד מהתחומים.

חשיבות הגיוון היא רבה, שכן אם למשל חברה מסוימת מפתחת מוצר חדשני התורם להפחתת זיהום האוויר של כלי רכב, הרי שניתן להפיץ מידע אודות המוצר הן דרך כתבי רכב, הן דרך כתבי איכות סביבה, הן דרך כתבי טכנולוגיה והן דרך כתבי צרכנות – ובכך להשיג מקסימום אימפקט.

בנוסף לקשרים הטובים של אנשי משרד היח"צ עם העיתונאים במגוון כלי התקשורת הקיימים כיום – אינטרנט, עיתונות מודפסת, טלוויזיה, רדיו – מומלץ לתת עדיפות למשרד יחסי ציבור שלא רק מבטיח יחס אישי לכל לקוח ולקוח אלא גם מסוגל לקיים את ההבטחה, שכן רק כך הממשק בין אנשי היח"צ לבין האדם ששכר את שירותיהם או לחילופין נציגי הארגון או העסק יהיה יעיל.

יחצ"נות שוטפת או ניהול משברים?

גופים רבים, הן פרטיים והן ציבוריים, פונים לעזרת משרד יחסי ציבור רק בעת סערה תקשורתית על מנת שזה יסייע להם לצלוח אותה עם מינימום נזקים ואולי אף להפוך את המשבר למנוף לשיפור התדמית.

דרך אפקטיבית הרבה יותר היא להיעזר באופן שוטף במשרד יח"צ וכך לבנות תדמית חיובית ויציבה מאוד ששום סערה לא תסדוק אותה.

לפרטים נוספים אודות משרד יחסי ציבור לחצו כאן