מחקרים רבים בתחום הפסיכולוגיה מוכיחים שלרושם הראשוני (השניות הראשונות בהן אנו מתרשמים מבן אדם חדש), יש השפעה מכרעת על המשך הדעה שלנו עליו.
לפני מספר שבועות השתתפתי בסדנת סטיילינג בה למדתי, מעבר להתאמת פריטי לבוש, תכשיטים ותוספות אופנתיות, גם את סודות התאמת הצבעים. בסדנא הסטייליסטית התאימה לי צבעים המתאימים לגוון העור שלי.
אני בעלת עור בהיר, ולכן אחד הצבעים המתאימים הוא צבע בורדו. רצה הגורל, וקבלתי השבוע עכבר אלחוטי מאוייר (אשר הושק במהדורה מוגבלת ע"י לוג'יטק) עם לק תואם של חברת OPI בצבע בורדו (חברת הלקים האמריקאית OPI הידוע בהתאמת קולקציית לקים מושלמת, כבר שמה ידה גם על העכבר ומוסיפה לו עוד צבע ללחיים).
מייד התחלתי ליישם את מה שלמדתי בסדנא ולחשוב אילו פריטים שיש לי בארון יכולים להתאים. ההברקה הגיע מבעלי, שהבחין שהעכבר והלק מתאימים לצבע המשקפיים שלי (צבע בורדו) ונזכרתי שאחת החולצות שקניתי גם מתאימה לעכבר המאוייר שקיבלתי.
וזה מה שיצא מהשילוב הקטלני:



בחירת ההופעה המתאימה ביותר עבור אירוע מסוים יכולה להיות משימה מסובכת, במיוחד כשבאמת חשוב ליצור רושם ראשוני חיובי. נכון שהתנהגות משחקת גם היא תפקיד ביצירת רושם חיובי כשפוגשים משיהו בפעם הראשונה, אבל יש תפקיד חשוב לא פחות לבחירת פרטי הלבוש ובמיוחד בחירת הצבע הנכון למאורע.
הצוות מאחורי יצירת מפת הצבעים של לוג'יטק עבד בשיתוף פעולה עם מומחית ופסיכולוגית הצבעים קארן הלר, על מנת להבין את החשיבות של הצבע בחיינו ואיך להשתמש בהם ליצירת הרושם שחשוב לנו להותיר על הסביבה- בין אם זה כשהולכים לראיון עבודה ראשון בו יש צורך לשדר מקצועיות, אם יוצאים לדייט ראשון לו חיכינו או אפילו חשוב יותר – איזה צבעים יתרמו לנו כשפוגשים את ההורים שלו לראשונה. מפת הצבעים של לוג'יטק כוללת טיפים על צבע לבחירה נכונה בהתאם למצב.
קארן הלר, מומחית בפסיכולוגית צבעים, מציינת כי לעיתים קרובות צבע של בגד לא מהווה פקטור בבחירת הלבוש, וזאת בגלל חוסר המודעות להשפעה שעלולה להיות לו על הסביבה והסובבים. קארן ממליצה "להשקיע את הזמן גם בבחירת הצבע הנכון, כי הוא זה שבסופו של דבר יכול לעשות את כל ההבדל בהרגשה העצמית וגם על איך אנשים אחרים תופסים אותנו ומגיבים אלינו". עוד היא מוסיפה כי "יצירת לוק כולל המשלב נכון בין צבעים יכול לשנות באופן דרמטי את הרושם
שאנו יוצרים על הסובבים – צבעים יכולים לגרות, להמריץ ולהלהיב, כמו שהם יכולים להרחיק, להכביד ולגרום לרושם של חוסר נגישות".
מתוך הטיפים והתובנות של קארן, הפיק הצוות של לוג'יטק מפת צבעים שהינו מדריך פשוט ונוח הממליץ איזה צבע לבחור במצבים שונים. לדוגמה, שחור יכול לשדר תחכום, זוהר ואלגנטיות, ומצד שני לגרום לסביבה להרגיש חוסר נגישות מסוים – וזה כנראה רושם לא רצוי ביום הראשון באוניברסיטה. כמו כן, ורוד יכול לשדר חום ואכפתיות בעוד שהוא עשוי לשדר גם נזקקות נפשית – מה שלא רצוי בפגישה ראשונה!
קולקציית הצבעים של לוג'יטק כוללת אביזרים בכל צבעי הקשת, צבעים עזים ודוגמאות מעוצבות שנותנים נגיעה אישית לחיים הדיגיטליים שלנו. בחירות צבע אינן מוגבלות רק לבגדים, ואביזרי אופנה כמו תיקים, צעיפים ונעליים. "חפצים יומיומיים כמו העכבר למחשב הנייד או מצלמת אינטרנט יכולים לעשות את ההבדל הקטן ולהחדיר קצת צבע לחיי השגרה", אומרת קארן.
קצת נתונים צבעוניים לרושם ראשוני בבחירת הבגדים והאביזרים הנלווים:
ליום הראשון בעבודהמומלץ להגיע בכחול המעיד על היגיון ואינטליגנטיות או אפור המעיד על רצינות.
לראיון העבודהמומלץ להגיע באפור המעיד על רצינות או צהוב המשדר בטחון עצמי.
לפגישה ראשונה עם ההוריםרצוי להגיע בבגד חום המשדר רצינות אמינות ובטחון, סגול המשדר כנות ואותנטיות, ורוד המשדר אכפתיות או ירוק המשדר רוגע או שקט
צבע אדום מומלץ ליום הראשון של הלימודים כיוון שהוא משדר פתיחות וחום. הצבע הצהוב גם הוא מתאים ליום הראשון כיוון שהוא משדר אופטימיות.
לדייט ראשוןכדאי להגיע עם צבע האדום בגלל החום שהוא משדר, שחור בגלל התחכום והיעילות וסגול בגלל הכנות.
למידע נוסף אודות קולקציית הצבעים של לוג'יטק בקרו באתר:
http://www.logitech.com/en-us/color-collection
תופעות לוואי | רושם חיובי שנוצר | צבע |
עלול ליצור רושם של ריחוק, חסר רגש ולא ידידותי
|
כחול כהה משדר אמינות ומעורר תחושה של רצינות. צבע זה מצביע על היגיון אינטליגנציה, ומעורר אמון. |
כחול כהה |
עלול ליצור רושם של אדם מעופף ומרוחק
|
תכלת משדר יצירתיות ופתיחות. הוא גם משדר שלווה |
תכלת |
עלול לעורר רושם תלותי מבחינה רגשית
|
ורוד משדר חום ואכפתיות. צבע זה מביע תחושות של אהבה וטיפוח. |
ורוד |
עלול ליצור רושם של אדם אגרסיבי, משווע תשומת לב, שתלטן ומתריס
|
אדום משדר חמימות ואופי חברתי ופתוח. צבע זה מסוגל לספק חיזוק לביטחון עצמי ירוד או לעייפות. אדום הוא צבע של תשוקה.
|
אדום |
עלול ליצור רושם של אדם לא רציונאלי, בעל פחדים וחששות
|
צהוב משדר אופטימיות, ביטחון עצמי וחברתיות. צהוב הוא צבע של אושר. |
צהוב |
עלול ליצור רושם של אדם משעמם וחסר אנרגיה
|
ירוק משדר רוגע ושלווה פנימית ומשרה רוגע גם על הסביבה |
ירוק |
עלול להקנות מראה מופנם של אדם שאינו פתוח לשיחה
|
סגול משדר אוטנטיות ואמינות ויכול להקנות ביטחון עצמי. |
סגול |
עלול להראות לאחרים חסר הומור ותחכום
|
חום משדר רצינות ומהימנות עם רגליים על הקרקעץ הצבע מקנה תחושה של ביטחון. |
חום |
עלול להקנות מראה של חסר ביטחון ואנרגיה
|
אפור מדגיש את הצד הרציני של האדם. הוא יכול להקנות תחושה של הגנה עצמית והוא הצבע המתאים כשרוצים להסתתר ולא למשוך תשומת לב.
|
אפור |
עלול לעורר תחושה של קרירות, חוסר נגישות וחוסר ידידותיות
|
לבן משדר תחושה של צלילות, תחכום ויעילות. צבע זה יכול לעורר תחושה של מחשבה חדה וצלולה. |
לבן |
עלול רושם של קור וחוסר נגישות אצל הסביבה
|
שחור מדגיש תכונות של סמכות ועוצמה, יחד עם תחכום וזוהר. שחור יכול להקנות תחושה של ביטחון ושייכות. |
שחור |
דברים טובים באים בזוגות, ממש כמו עכבר לכף יד
מנתוני OPI, מותג הלקים המוביל בארצות הברית, עולה כי כל נערה ואישה אמריקאית שנייה "לובשת" את גווני החברה ובוחרת את הצבע לפי מצב הרוח ומה שהיא רוצה לשדר באמצעות הצבע.
צבעי הלקים שנבחרו עבור קולקציית העכברים, כוללים את הצבעים העזים של סדרת העכברים הצבעונית, ומאפשרים למשתמשת להתאים את קצות האצבעות בשלמות לעכבר שלה.

הלקים משווקים במכוני הטיפוח המקצועיים ברחבי הארץ. 59 שקל לבקבוקון.

את הלקים, כולל צבעים העזים, סקרתי כבר ברשומה שלי בבלוג:
http://www.tapuz.co.il/blog/net/viewentry.aspx?EntryId=2252911
כמובן, בתור בלוגרית, הנמצאת שעות רבות מול המחשב, גם סביבת העבודה אמורה להיות אסטטית היות ולדעתי, הרמוניה בצבעים, תורמת לתוצאות טובות בעבודה.













