מי מפחדת מתקרת הזכוכית?

בדיוק כמו שחוקים נועדו שישברו אותם- כך גם תקרת הזכוכית נועדה שנפרוץ אותה. איך כל בעלת עסק יכולה לעשות את זה בכמה צעדים מדודים ופשוטים? בכתבה הבאה!

כל עצמאית תזדהה עם הסיפור הזה-

העסק עובד, יש לקוחות- גם חדשים וגם חוזרים,

זה לא שהיומן שלך ריק מפעילות-

הרי כבר היית בלא מעט הרצאות וסדנאות על שיווק ומכירה,

ואת יודעת את העבודה!

אז באמת שהכל בסדר.

אבל, רגע- בסדר זה מספיק טוב?

להיות "בסדר" בעולם העסקים, זה לשרוד.

אבל אנחנו רוצות לצמוח, לגדול, להתרחב! לא רק לשרוד.

התחושה הרווחת אצל בעלות עסקים רבות,  היא שהעסק עובד יפה- אבל לא ממקסם את מלוא הפוטנציאל שלו,

שהן הגיעו לתקרת זכוכית ואין להן מושג איך להסיר אותה.

שיש להן דחף לגדול, להתרחב ולצמוח, הן חולמות לעשות את קפיצת המדרגה, אבל לא יודעות מאיפה להתחיל.

בדיוק בגלל זה ביקשתי מרינת בורג, יועצת עסקית להרחבת העסקים והתודעה-

ומי שליוותה אותי ואת העסק שלי בשלבים הראשונים של הצמיחה המקצועית שלי,

לתת כמה מעצותיה לצמיחה עסקית בעסק של אישה אחת!

אבל לפני הכל- , חשוב לזכור שגם קפיצת מדרגה עסקית היא בסופו של דבר תוצאה של רצף צעדים קטנים,

וניפוץ תקרת זכוכית היא לא אירוע חד פעמי של "זבנג וגמרנו"-

אלא תהליך שכרוך במחשבה, תכנון והתמדה. הצבת מטרות, עבודה, קבלת תגובות, שיפורים ועדכונים לתוכנית,

שוב עבודה, הצלחות, אכזבות, סיכונים, פריצות דרך.

glass-1080x675

מוכנות? בואו נצא לדרך, והנה הטיפים של רינת:

1. ערכי תכנית עסקית – תכנית עסקית היא למעשה מפת הדרכים שלך. היא תעזור לך להבין לאן את רוצה להגיע עם העסק ובאיזו דרך תגיעי לשם.

בגדול, התכנית העסקית אמורה לכלול את ההיבטים הבאים:

  • הגדרת העסק והשירותים / המוצרים שהוא מציע
  • רציונל – למה השוק צריך את המוצר שלי, על איזה צורך הוא עונה ואיזה כאב הוא פותר.
  • ניתוח של הקולגות והשחקנים הישירים והעקיפים שלכם
  • שוקי המטרה וקהלי היעד שלכם (לקוחות)
  • מטרות עסקיות + יעדים מדידים
  • מודל עסקי (למעשה מודל ההכנסה שלכן)
  • הוצאות תפעוליות קבועות ומשתנות מתוכננות (כגון כוח אדם, משרד וכו')
  • פעילות שיווקית מתוכננת

יש תכנית? אפשר להתקדם.

2. הגדירי את הבידול שלך

אני מאמינה שאם יש לך בידול טוב, אין לך באמת תחרות.

בידול הוא המאמץ של בעלת העסק לגרום לכך שהמוצר או השירות שלה יהיו שונים ממוצרים אחרים באותו תחום,

תוך הדגשת מאפייניהם הייחודיים או הערך הייחודי שלהם, מתוך רצון להשיג ייחודיות.

ישנן 6 טקטיקות ליצירת בידול:

בידול הממוקד בנישה, בידול הממוקד באישיות בעלת העסק, במחיר, בתקשורת, בשירות או המוצר, וכן בידול הממוקד בזמינות ההפצה.

3. שפרי את התשתית השיווקית –

 דפי נחיתה, עלונים דיגיטלים או פיזיים, פרופיל עסק, אתר אינטרנט, מצגת  שיווקית, עמוד פייסבוק, בלוג עם תכנים טובים, קטלוג מוצרים, אריזות יפות וכו' –

כול אלה הם תשתית שיווקית שמשמשת ככרטיס הביקור של העסק.

העזרים האלה מאפשרים לך לקדם את פעילות העסק ולספר על המוצרים והשירותים שהוא מציע והם עוזרים מאוד בתהליך המכירה לכל לקוח פוטנציאלי.

בשלב הבא אולי תוכלי גם לבנות לך מערך סחר מקוון שיאפשר ללקוחות שלך להכיר את המוצרים, לקנות און ליין או ליצור קשר ישיר עם החברה.

4. בני מחדש את סל המוצרים או השירותים שלך

השקעה בפיתוח מוצרים נלווים או הגדלת המבחר של המוצר שלך חיונית כדי לאפשר ללקוח לקבל את מעטפת המוצר או השירות.

הגדלת המעטפת משאירה את הלקוח אצלך מבלי שיאלץ לנדוד ולהגיע לקולגות שלך!

כדאי מאד להשיק לפחות פעם בשנה מוצר חדש בעסק, ובנוסף- אחרי כמה שנות עבודה את בטח מבינה מה עובד בעסק שלך יותר ומה פחות-

הסתכלי על מכלול ההצעות שלך והחליטי מה נשאר, מה להוציא מהמלאי ומה כדאי להוסיף.

5. חזקי את עצמך מנטלית – אחרון חביב אך בראש ובראשונה.

כשעוברים תהליך צמיחה עסקית, כמו כל תהליך התפתחות אחר אנו נחשפים למהמורות רגשיות, חשש, חוסר בטחון ותחושות של חוסר וודאות-

סוגים שונים של פחד.

השאלה האם הפחד משתק אותך או שלא באמת מפריע לך להתפתח, לשים את הדגש על חיבור לערך שאת מעניקה ללקוחותייך, על השליחות שאת מביאה לעולם, על ראיית הטוב והכרת תודה.

לימוד של טכניקות מנטליות שונות ליצירת השפעה על עצמך ועל הסביבה יאפשרו לך לעשות זאת-

לחזק עצמך מנטלית, רגשית ולהיות עוצמתית יותר בכל הנוגע להשגת המטרות שלך בעסק.

ולסיכום – זו לא ממש תקרה, היא לא עשויה מזכוכית ובטח לא ננפץ אותה בזבנג וגמרנו!

זהו תהליך התרחבות שמומלץ לעשות אותו בנועם ובחדוות היצירה, בתחושת חמלה לעצמנו לעסק שלנו,

להמשיך ללמוד ולהתפתח, לעצב את העסק שלנו – לקדם אותו בחומר ולרומם את עצמנו ברוח.

אם גם את רוצה להגדיל את העסק שלך,

לעבור את קפיצת המדרגה הזו שמדגדגת לך-

ואת לא יודעת מאיפה להתחיל ומה עוד לעשות שלא עשית,

אם את רוצה לקבל כלים חדשים- פרקטיים ומנטליים

שיזניקו אותך ואת העסק שלך קדימה-

 בואי לכנס "מקדמות יופי את העסק"!

48363985_10155036278277706_8695802215836680192_n

הכנס יתקיים ביום ה' 27/12/18 ברמת גן,

שם תלמדי איך להרחיב את העסק ולהקפיץ אותו לשלב הבא- יותר לקוחות, יותר עבודה, יותר מוטיבציה, יותר הכנסה!

בכנס תשתתפי ב-4 הרצאות שונות העוסקות בשיווק ותכנון העסק שלך, מכמה זוויות שונות-

קפיצת מדרגה בעסק לשנה הקרובה,

כתיבה שיווקית בפלטפורמות הדיגיטליות,

ניהול עצמי מנטלי

וניהול קהילה מניבה בדיגיטל.

הפרטים המלאים וההרשמה- פה בלינק: https://styleguide.ravpage.co.il/kenestyle

חתימת מייל ללא מסגרת

שני זהר סטייליסטית אישית
נעים להכיר, שמי שני זהר ואני סטייליסטית אישית. אני מלבישה נשים, נשים כמוני, נשים שאוהבות להיראות ולהרגיש טוב, נשים מלאות בעיקר בחיים ושמחה. אני מעניקה לנשים כלים להכיר את גופן, לעשות בחירות נכונות, להכיר צבעים, גזרות ועולם שלם שיגרום להן להרגיש נפלא ולהיראות מעולה! www.shanistyling.com