מיתוג חלומי / חתונות וחלומות

wedding-dresses-1486004_1920

כשניגשים לבנות את העסק שלך, זה שחלמת עליו ופינטזת עליו כל כך הרבה. בעצם ניגשים לנקודת רתיחה רגשית, והמיתוג מגיע כמו דובדבן על כל הקצפת הזאת.

עם כל ההתרגשות שנותנת כוח לצעוד קדימה ולהשיג את המטרות שתכננת, מגיע המיתוג שמביא נקודת מבט של התכנסות ודיוק, שתי תנועות קצת הפוכות. קצת כמו בתכנון חתונה הפנטזיה פוגשת מציאות.

ומיתוג החלומות יכול להישאר בחלומות. אבל זה אני מקווה המיעוט במיעוט.

בעצם מיתוג והקמת עסק כרוך בויתור על חלק מן החלומות או בבחירה באלה שניתן להגשים.

לדוגמא: לעסק קטן הפקת דפוס של כרטיס ביקור שעולה 6000 שקלים יכולה להיות מעמסה כבדה מדי, אולי פה זה מקום לוותר. ולדחות את זה לזמן שתגדלו קצת  וסכום כזה יהיה פחות משמעותי.

 

אז איך מחליטים?

אני יכולה להציע נקודת מבט כמעצבת שממנה לצאת, אתם כבר תחליטו לבד. בין חתונה למיתוג יש הבדל אחד. חתונה מסתיימת אחרי כמה שעות ועם מיתוג אנחנו מתכננים לחיות לפחות כמה שנים.

לכן ההמלצה שלי היא לא לבנות מיתוג ל- 20 שנה. תחיו את הרגע תיהנו מההתחלה ומהגמישות של עסק קטן.

ממש כמו שאנשים לא עובדים 30 שנה באותו המקום, כך גם לגבי העסק שלכם, אתם עוד תתפתחו תוסיפו התמקצעות / התמחות אחת או שתיים תשאירו אוויר.

טרנדים-

ממש קשה לצפות איזה טרנד חולף ואיזה כאן להישאר, תבחרו את מה שאתם אוהבים.

יהיו טרנדים שיחלפו ויהיו שישארו תלכו עם הלב, אם אתם ממש לא בטוחים אפשר "לישון על זה".

ואם זה ימאס עליי?

תנו לי לגלות לכם, חלומות לא נמאסים. כשמישהו מתחיל משפט ב- חלמתי על..

שם זה ברור, על זה הולכים.

והנמאס תמיד נמצא שם אז כדאי לפחות שזה יהיה לפחות לזמן מה עשוי מהחלומות שלכם לפחות עד שיתחלפו או ישתכללו.

הסקיצות אינסופיות, הזמן והכסף שלכם ?

ההמלצה שלי לחתוך התלבטויות היכן שאפשר. ראיתם פונט שמצא חן בעיניכם לכו על זה, גוון אחד שיכול להתאים תמשיכו איתו, מצאו את המקום ממנו אתם מתחברים ולכו ממנו.

הכי קל להתחיל מפונטים ולהמשיך משם.

צרו לעצמכם מסגרת תקציב.

 

אפשר חבר טלפוני ?

נניח הגענו לשלבים הסופיים וישנן שתי סקיצות אהובות, עם מי מתייעצים?

אם יש לכם מישהו שהוא מבחינתכם סמכות בענייני עיצוב אתם יכולים להתייעץ בו, אבל כדאי להזהר בשיתוף עם אדם שאינו שותף לכל התהליך.

זו תהיה טעות להביא את אמא לעזור לכם לבחור פונט כשהיא לא היתה שותפה לשיחות הקודמות, שבהן דנתם בסגנון ובאופי שלו.

עין נוספת יכולה להועיל ולראות דברים בצורה שונה, אבל אם תשאלו עשרה אנשים תקבלו עשר דעות שונות.

אם אתם מעצבים לבד וקשה לכם לקבל החלטות, אולי תשתפו עוד חבר או בן משפחה. אבל אז אותו אדם כדאי שיהיה נוכח לאורך כל התהליך.

מבט מקצועי מן הצד יכול לעזור גם באפיון העסק ומציאת הבידול שלו.

 

כמה נקודות לסיכום:

1. אל תשתפנו מללכת אחרי הלב שלכם – אם משהו מדליק אתכם לכו על זה, אל תסחבו מיתוג "כבוי". עבדו עם אנשים מנוסים ונעימים שאתם סומכים עליהם והקשיבו להם: אהבתם את מה שהם עושים? תנו להם לעשות את זה גם עבורכם.

2. הכינו שיעורי בית והחליטו מהר: הכינו שני רפרנסים אהובים, אבל אל תגזימו. שיטוט בפינטרסט וגוגל בין עשרות דפים בחיפוש איסופי אחר הרעיון המבריק והמושלם יותיר אתכם מותשים, וייתן לכם עוד הזדמנויות להתחבט.

3. אם אתם חייבים ללכת על שחור לבן, השאירו מקום ולרקעים משתנים.

4. דברים שאתם אוהבים עכשיו. סביר להניח שתאהבו אותם גם מחר ומחרתיים.