מודל המצפ"ן המגדרי מאגד בתוכו את ארבעת ההבדלים שניצפו במחקר הדוקטרט שלי ,בין בתי ספר קונבנציונליים לבתי ספר דמוקרטיים .
מ- מרחב /מיקום פיסי של הבנים והבנות במרחב הבית ספר והאינטראקציות בין הבנים והבנות . בבתי הספר הקונבנציונלי נצפו בברור הבנים תופסים מרחב פיסי גדול יותר, בנים מרוכזים ברוב ההפסקות במגרשי הכדוגל והכדורסל או ברחבות המרכזיות של החצרות ,משחקים בכדור בעוד שהבנות נמצאות בקבוצות בשולי בית הספר . הבנים תופסים מרחב פיסי גדול יותר . בבתי הספר הדמוקרטיים לא ניצפו הבדלים מהותיים בין הבנות לבנים , ובמשחקי הכדור נצפו משחקים הבנים והבנות יחד .
צ- צינור . שימוש בטרמינולוגיה ושפה . בבתי הספר הקונבנציונליים נשמעו יותר קללות ואלימות מילולית מצד הבנים בהשוואה לבנות , בעוד שבבתי הספר הדמוקרטיים הקללות והאלימות המילולית היתה שווה בין הבנים לבנות . מחקר זה תומך בממצאי המחקר שערכה רבקה שחר על השפה בבתי ספר דמוקרטיים ב- 2009 .
פ-פיתוח . בחירת מגמה ותחום לימוד עתידי . בבתי הספר הקונבנציונליים רב ברור לבנים במקצועות טכנולוגיים ומתמטיים כמו פיסיקה ,מתמטיקה וכימיה , מחשבים . בבתי הספר הדמוקרטים אין הבדל מהותי ואפילו יתרון קצוב לבנות בבחירת מקצועות טכנולוגיים .
נראות – לבוש , תסרוקות ותוספות : נראה בברור הבדל כי בבתי הספר הקונבנציונליים ישנם הבדלים בנראות המגדרית , על אף שברוב בתי הספר קיימת תלבושת אחידה , בנות הדגישו את מניותן על ידי תסרוקות , לק , איפור תכשיטים וכדומה . בבתי הספר הדמוקרטיים לא ניצפו הבדלים אלו .
מודל המצפ"ן המגדרי מוכיח כי באווירה שיוויונית מתקיימים יחסי מגדר סימטריים בעוד שבמערכת שמדגישה יחסי כח ותחרות גם ההבדלים המגדריים באים לידי ביטוי ומעודדים אי שיוויון חברתי .











