מה הדרך האפקטיבית לייעל את האתר אל מול נתח הלקוחות הפוטנציאליים?
בעלי עסקים רבים המהווים נתח גדול משוק הרכישות דרך פלטפורמת האינטרנט מבינים כעבור זמן קצר, כי למעשה אין להם אפשרות להגיע אל קהל היעד המקסימלי שלהם, אלא אך ורק באמצעות תהליך הקרוי קידום אתרים. הסיבות העיקריות שמובילות אותם לבצע מהלך זה הן בעיקר הרצון לשפר את האתר ולשדרג אותו כך שייראה נוח וידידותי למשתמש וגם עדי שיהיה מותאם ככל האפשר לדרישות הניתוח של מנועי החיפוש ובראשם גוגל. נוכחות אינטרנטית היא בהחלט מרכז משמעותי של הדרך להצלחה פיננסית. ואולם, גם לאחר פתיחת ערוץ שיווקי און ליין לאו דווקא ההצלחה דופקת בדלת בקלות ומאירה פנים. בעידן המודרני שבו פלח השוק הולך וקטן בהדרגה בגלל תחרות עסקית אכזרית בכל התחומים חייבים למצוא דרך להצליח ולהצטיין מעל המתחרים. שכן, מי שלא מגיע לראש רשימת תוצאות החיפוש באופן מהיר ויעיל, מי ששוקע עמוק אל תוך העמודים השלישי והרביעי- נמשל כאילו לא קיים. לכן, בעלי עסקים רבים פונים לשירותיה של חברה לקידום אתרים לשם תהליך מדורג של אופטימיזציה עבור מנועי החיפוש כלפי האתר המקודם. אלא שאז נתקלים בעלי העסקים האינטרנטיים הדילמה נוספת: ממומן או אורגני?
התחום של קידום אתרים עוסק, כידוע, בכל השיטות שניתן לבצע בתוך האתר או בסביבתו כדי לשפר את סיכוייו להעלות בדירוג התוצאות של מנועי החיפוש ולמצוא את עצמו בראש רשימה פופולרית של תוצאות. אלא שאז יש להחליט באיזו דרך ראוי יותר לבצע את הקידום הזה: האם באמצעות קידום ממומן- שבו יופיע האתר אמנם בראש הרשימה, אבל בתוך מסגרת מובלטת ולצדה המילה "מודעה". הרעיון הזה מושתת על מודעות פרסומת מהעבר- תמורת תשלום שבעל האתר משלם הוא מצוי במיקום מבוקש ומודגש יותר. בשיטה זו של קידום אתרים מקצועי בגוגל – קידום אתרים seo משלם בעל האתר סכום קבוע שנקבע מראש על כל כניסה ( הקלקה) לתוך האתר. לרוב ערך התשלום של כל הקלקה נקבע על ידי מעין מכרז על פי מילות מפתח. כלומר: כל האתרים המתחרים על מיקום מודגש באמצעות אותה מילת מפתח מרכזית- מתחרים באמצעות תשלום. קידום זה הוא אמנם זריז ומידי, את תוצאות הקידום ניתן לראות באופן נגיש ומהיר במיוחד, ואולם כגודל המהירות בהצלחה- כך גם דעיכתו של האתר. מרגע שהתשלום ייפסק, שהחוזה יפוג- הרי שהאתר יצנח למיקומו הטבעי.











