במסגרת ההתמחות שלי בפסיכותרפיה קוגניטיבית התנהגותית, בקורס של ד"ר סרג'יו מרצ'בסקי המרתק, נחשפתי לדיון מופלא של פרופ' ישעיהו ליבוביץ'. באמת. אין לי סופרלטיביים בארסנל לתאר.
פרופ' ליבוביץ, בשיחה על משמעות החיים. הקדישו 80 שניות ומבטיחה לכם שתחשבו עליהן אחר כך זמן ממושך.
מהדקה 09:20-10:00
https://www.youtube.com/watch?v=jy-CRw24JYc
"הטבע עצמו חסר משמעות. שמיים וארץ וכל דומם כולל העובדה שיש יצורים חיים… זה חסר משמעות. זהו ה – "יש"….
משמעות יש לדברים שהאדם עושה ולהם הוא מייחס ערך"………………………..
ואיך זה מתקשר להורות והדרכת הורים?
לפי הגישה ההתנהגותית קוגניטיבית, מחשבה בוראת רגש. אני – ההורה – חושב (שהילד מעצבן אותי וצועק בכוונה) אני ההורה מתנהג (כועס על הילד, צועק ומעניש אותו) אני ההורה מרגיש (מדוכא, מתוסכל, מאוכזב מעצמי ומההורות שלי).
מעגל הקסמים הזה הולך ומסלים, כמו כדור שלג. המילים אינטימיות, תקשורת, קרבה, חיבוק – הופכות לזרות, ומילים קשות צובעות את היחסים.
זה הזמן לשינוי התנהגותי. לשינוי בפועל. זה הזמן להיעזר ולקבל הכוונה איך לפעול אחרת – לחשוב אחרת – ולבסוף – להרגיש אחרת.
על פי הגישה ההתנהגותית, כל התנהגות מתקיימת כי היא מובילה לתגמול. ההתנהגות של ילדיכם (בין אם רצוייה על ידכם/או לא רצוייה) מבחינת הילד מובילה לרווח (גם תשומת לב שלילית, היא רווח).
שינוי אצל הורים – מוביל לשינוי משפחתי ושינוי אצל ילדים.
הורים – אתם כלי העבודה המרכזי והעיקרי.
בהדרכת הורים, אתם לא משנים ילד, אתם עוברים שינוי התנהגותי אצלכם, אשר מוביל לתוצאות במרחב המשפחתי.
מוכנים להתאמץ? חשוב לכם מפעל חייכם ההורות?
משפחות לילדים עם לקויות למידה/אתגרי קשב/בעלי צרכים מיוחדים – בואו לחקור ביחד, ולחולל שינוי.
להתראות, עדי
M.A אבחון דידקטי/פסיכודידקטי וטיפול בלקויות למידה, אתגרי קשב, הדרכת הורים, מתמחה בפסיכותרפיה CBT
האתר שלי http://www.adi-kaufman.com/
הבלוג שלי http://saloona.co.il/adikaufman/











