בשנות השבעים, הוזמן על ידי הנשיא ג'ונסון, אדם בשם פול או'ניל, ששימש אז כסגן מנהל משרד הניהול והתקציב בוושינגטון, כדי לנתח כיצד הממשלה מוציאה כסף על שירותי הבריאות.
כשפול וצוותו ניתחו את הנתונים, הם הבינו שאחת המגמות הראשונות שהובילו היתה שיעור תמותת תינוקות הגבוה בארה"ב. מגמה זו היתה מזעזעת במיוחד משום שארה"ב הייתה אז אחת המדינות העשירות בעולם.
צוותו של אוניל גילה בסופו של דבר דרך סידרה של שאלות, כי שורש הבעיה הוא שמורים רבים חסרים את ההכשרה בביולוגיה הנדרשת על מנת ללמד תזונה לנערות בגיל העשרה – קורס שהיה נחוץ כדי למנוע את התת-תזונה של אמהות (הבעיה שזוהתה כסיבה העיקרית לשיעור תמותת תינוקות גבוה). על ידי שינוי האופן שבו מורים הוכשרו במכללות ובאוניברסיטאות כדי להכין אותם ללמד ביולוגיה (וכך, תזונה), עכשיו שיעור תמותת תינוקות, הוא 68% נמוך יותר כאשר אוניל היה הראשון התחיל את המשימה שלו.
שרשרת האירועים:
הבנת שורשי הבעיה לפעמים עולה משאלות על שאלות, מחפירה אחר נתונים. כי אם מישהו היה מבקש מרופאים או פקידי בריאות להכין תוכנית מלחמה בתמותת תינוקות אף אחד לא היה מציע לשנות את תוכנית ההוראה בביולוגיה.
וזה מזכיר לי שהשבוע בהרצאה על אפיגנטיקה (איך הסביבה משפיעה על ביטוי הגנים), שאלתי מה עולה לכם בראש שאתם שומעים את המילה ויטמינים, כי לי עלה הסיפור הזה והיכולת של התזונה לשנות את היכולת לחלות במחלות.
בקיצור יש אנשים שאמרו: תזונה ויש כאלו שאמרו סופרפארם, שתן יקר, בדיקות דם.
להזכירם המילה ויטמינים נגזרת מהמילה ויטה- החיים, של חומרים שהגוף אינו יכול לסנתז אלא לקבל מהמזון.
ומה קורה שהמזון חסר את הויטמינים והמינרלים, התרופות מרוקנות את הויטמינים הנחוצים. אזיי יש מגוון בעיות בריאות.
על החתום: ד״ר ליאת אדרי phd
הערה: סיפור זה נכתב מחדש מן הנוסח המקורי בסיפרו של צ׳רלס דוהיג כוחו של הרגל, מומלץ בחום.













