מהומה בארץ הצבעים / רינת שביט

בחורה עם מחשב נייד

 מהומה

הספר הוקרא לילדיי, יהלי בן ה- 6 ורומי בת ה- 3.5.

ספר ילדים מתוק וצבעוני, מספר בתחילה על תפקידם של הצבעים השונים בארץ הצבעים. האדום צובע את העגבניות, הירוק את הדשאים והעצים וכן הלאה.
מכאן הספר מתאר את הצבע הלבן (גברת לבן) והצבע השחור (מר שחור) כל אחד בנפרד וכן מתאר את שיתוף הפעולה ביניהם בצביעת התמרורים השונים, מעברי החצייה וכן הלאה.
לפתע קם הצבע השחור והתרברב על חשיבות תפקידו וכי לצבע הלבן בלעדיו אין כל חשיבות "ובלעדיו הכל סתם לבן וחסר משמעות!"
גברת לבן נעלבה מיד והחליטה לקחת את הלבן שלה מכל מעברי החצייה ומהתמרורים. כך אחריה עשה מר שחור. כמובן שמיד נהיה תוהו ובוהו והצבעים האחרים לא יכלו להגיע למקום חפצם, שכן לא היו תמרורים. רעש נוראי של צפירות ומהומה שטפו את ארץ הצבעים, עד לפיוס המיוחל.

מר שחור הבין את טעותו והתנצל על התרברבותו וגברת לבן אף היא הבינה כי יש דברים חשובים – להם יש לתת את שימת הלב ולא להיעלב מכל דבר, והכל בא על מקומו בשלום.
כפי שציינתי, מדובר בספר צבעוני, ומאוד תופס את העין. מוסר ההשכל מן הספר חשוב מאוד וערכנו דיון מאוד מעניין על חשיבות הצניעות מחד ועל העובדה שלא צריך להיעלב מכל דבר מאידך.

חשוב לי לציין מספר דברים שהפריעו לי ועוד אחד שהפריע לבני בן השש (אולי פשוט הספר "קטן" עליו)

נתחיל ממה שהפריע לי התיאור של גברת לבן ותפקידה (צביעת העננים בלבן וכו'…) מסופר בעמוד שלא תואם לתמונה של גברת לבן וזה קשה כשמקריאים סיפור לילדים רכים שעדיין לא יודעים לקרוא ומחפשים את התמונה התואמת. הקראתי את הקטע על גברת לבן תוך כדי העברת הדף לתמונה התואמת.

הדבר הנוסף שהפריע לי והוא ממש לא קשור לספרי ילדים ואולי דווקא פה מתחילה הבעיה, הוא הייחוס של גברת ללבן, זאת שנעלבת והייחוס של האדון דווקא לשחור – הרברבן וכו'.. מדוע לא הפוך ? אני לא איזו פמיניסטית היסטרית עכשיו אבל זה ממש קפץ לי לעין.

הדבר שהפריע לבני הוא שכשהלבן והשחור העלימו את חלקם בארץ הצבעים, התמונות היו אמורות להיות נטולות שחור ולבן והוא מיד גילה את הכדורגל על המדף ועוד.
מסתבר שאפשר לפגום באמינות גם בספרי ילדים.

בסה"כ מדובר בספר מאוד יפה ובמסר חשוב מאוד.

רומי ויהלי אהבו .

Mira Rozenfeld - מעבר לתוכן
אמא ורעייה, אוהבת לקרוא, וכמה שיותר. הז'אנר האהוב עליי הוא מתח אבל קוראת כמעט כל מה שבא ליד (למעט אולי פנטזיה).