רוקדת מגיל שש. עולם הריקוד היה מאז ומתמיד קרוב לליבי. אוהבת את האסתטיקה שבו, היצירתיות וההזדמנות לחשיבה ולחיבור אישי.
לאורך השנים צפיתי במופעי מחול רבים –
בלט קלאסי, מחול מודרני, להקות, קבוצות מחול קטנות ומופעי יחיד. מתבוננת תמיד בהערכה רבה על היכולת לחבר סיפור, אמירה וחוויה, בתנועה. היכולת של כוריאוגרף לראות בדמיונו ולהעביר לתהליך עבודה עם רקדנים, להנחיות תנועתיות ולתרגם להעמדה על במה.
כל הזדמנות לצפות במופע מחול מכל סוג שהוא היא הזדמנות נפלאה מבחינתי. אוהבת את הציפייה, הנוכחות באולם מופעים והחוויה שנשארת איתי והולכת איתי בימים הבאים.
כך חשתי כאשר הציעה לי פני רבינוביץ לצפות במופע של להקת המחול סאלי אן פרידלנד. לפני כעשרים שנה צפיתי במופע מחול יחיד של סאלי אן פרידלנד במרכז המחול סוזן דלל. זוכרת אז כיצד הערכתי את האומץ הדרוש בעיני להעלאת מופע יחיד. אהבתי את נוכחותה הבימתית ואת השפה התנועתית הייחודית שלה.
צילום: אלבום פרטי
סקרנית באתי למופע, לראות את שפתה התנועתית כפי שבאה לידי ביטוי בסיפור על Ladybird = פרת משה רבנו. החיפושית הקטנה כמבשרת של תקווה ושפע, מופיעה באביב ומביאה איתה את שמחת החיים. כמה קל לדמיין את הבעת פניו של ילד המוצא פרת משה רבנו – יפה, שלמה ובעלת צבע עז, חיוך גדול והתרגשות עולים על פניו. בשל היותה יפת מראה ולא מזיקה לאדם, צברה פרת משה רבנו מוניטין של בעל חיים חמוד המביא מזל. בספרי ילדים רבים היא מופיעה עדינה, יפה ומעוררת שמחה. עם זאת, פרת משה רבנו היא גם זריזה, שורדת ופועלת על מנת להגן על עצמה, על הקן שלה ועל עצמאותה. במופע בא לידי ביטוי המתח שבין האישה Lady לבין הציפור Bird, האישה העדינה והיפה לעומת ציפור הטרף הזעירה.
צילום: אלבום פרטי
שלוש רקדניות ניצבות על הבמה, נוכחות, חשות את הקהל הזורם לאיטו לתוך החלל אולם, מתקיימות בתוך עצמן ובינן לבין עצמן. מתנועעות בגמישות ובמיומנות רבה, תנועות רכות, זורמות ועוצמתיות. אני מתבוננת ונפפעמת מהיכולת של הרקדניות להאריך זרועות, להגביהה רגליים ולהחזיק גוו יציב בהטייה לאחור.
דיאלוג תנועתי מתקיים בין הרקדניות תוך שימוש בקול ובמגע. לבוש עדין ואף מרושל, מעורר בי תחושה שקיים רק בתפקידו הבסיסי ביותר לכסות על איברים מוצנעים וללא נוכחות בימתית חזקה. התחושה שלי היא שהרקדניות מאד מחוברות לרגע, חיות וחוות את התנועה ואת הסיפור שהן מספרות לקהל.
בתום המופע לקול קריאות הבראוו ומחיאות הכפיים הרמות עלתה סאלי אן פרידלנד לבמה. הכוריאוגרפית בחרה להעניק לכל רקדנית זר פרחים, כביטוי להערכתה כלפיהן, כלפי מי שהביאו לידי ביטוי בימתי את הסיפור שרקמה בראשה. מעוררת בי הערכה המחווה הזאת כלפי הרקדניות, הבחירה להעמידן במרכז ופחות לנכס לעצמה את תשואות הקהל. על אף העובדה שאין לי ספק כי תשואות אלו הופנו גם כלפי היוצרת סאלי אן פרידלנד.
צילום: אלבום פרטי
ביציאה מן האולם ניגשתי, כמו רבים אחרים, ללחוץ את ידיה של סאלי אן פרידלנד ולהביע את הערכתי כלפי המופע שהעלתה עם להקתה. באוויר תחושה נעימה של שקט, עומק וצניעות.
צילום: אלבום פרטי
יורדת במדרגות לתוך הרחבה המוארת של מרכז סוזן דלל ומרגישה שזה ההמשך הישיר והמתאים ביותר למופע ממנו יצאתי. מרחב ארכיטקטוני קסום, מבנים בעלי סיפור וערך הסטורי ורוח קלילה ונעימה באוויר.
חוויה שלמה עם אהובי, במרחב נעים, במחול ובסביבה מעוררת התרגשות. הרגשה טובה.
















