ל"ג בעומר מגיע – מתחילים להתארגן – חלק 1

טיפים ורשימות להתארגנות קלה למדורת ל"ג בעומר

לכל אמא יש כמה כובעים : אופה, מבשלת, כובסת, יועצת וגם מארגנת. כאמא ל-2 בנות גיליתי במהרה, שחלק גדול מיומי עוסק בתפקידי ארגון והפקה. ולא חלילה וחס במסגרת עבודתי, אלא בכל הקשור לבנותיי : חברים, ימי הולדת, חופשות, מסיבות, טיולים, מתנות ועוד ועוד.
כשבתי הבכורה הגיעה לגן עירייה, החלטתי להצעיד את הארגון וההפקה צעד קדימה. התנדבתי להיות חברת ועד. תוך זמן קצר מצאתי את עצמי בשיא העשייה, במלוא התנופה, מבררת על פעילויות, מדברת עם מפעילים, מבררת לגבי מתנות, סוגרת פינות ו-במרכז העניינים.
כבר בפעילות הראשונה קיבלתי מחמאות על העשייה ומידי פעם מצאתי את עצמי ככתובת להורה זה או אחר, שמחפש עצה. מאותו רגע ואילך, גם בשנים בהן רציתי פסק זמן מתפקיד נציגת הוועד, עצרו אותי הורים בגן ובביה"ס, התקשרו לקבל ממני עצות, רעיונות, פתרונות ומידע והבנתי שיש לי ידע רב, שיכול להיות לעזר, לחברי ועד ולהורים בכלל.
מי לא רוצה לשמוע על מפעיל מצויין ליום הולדת, מסיבה או מדורה, מה המתנה המומלצת לגננת או למורה, האם יש ספר חדש שמתאים לילדי הגן, פעילות לחג זה או אחר, מה הכיבוד המומלץ לפיקניק או למדורת ל"ג בעומר ובאילו כמויות, איך נוכל לגבש את ילדי הגן או הכיתה והיד עוד נטויה.
אז החלטתי לעשות מעשה ולשתף אתכם, מניסיוני.
היום לקראת ל"ג בעומר הממשמש ובא, כמה טיפים לארגון המדורה.

טיפים לארגון המדורה

כולנו רוצים שהמדורה שלנו תהיה מוצלחת. ארגון נכון של האירוע הוא אחד המרכיבים בהצלחת המדורה. להלן טיפים, שיהפכו את המשימה לפשוטה.
1. קביעת מועד לקיום המדורה
א. במידה ומעוניינים להביא מפעיל למדורה, רצוי לקבוע מועד למדורה מוקדם ככל האפשר (רצוי כמה חודשים לפני התאריך הרצוי), כיון שהמפעילים הטובים נתפסים במהירות.
ב. בהרבה ערים השטחים הריקים בהם ניתן לעשות מדורה הולכים ומתמעטים. כדי להימנע מעומס יתר בשטח, רצוי לערוך את המדורה מספר ימים לפני ערב ל"ג בעומר.
2. הפעלה לילדי הגן ולילדים עד כיתה ב' – ילדים קטנים ימצו תוך זמן קצר את העניין במדורה. מומלץ להביא מפעיל לפעילות באורך של שעה או להפעילם ע"י צוות הועד / הורים מתנדבים. מניסיוני מצאתי שהפעילויות המתאימות ביותר לחגיגת ל"ג בעומר הן הפעלה של מעגל מתופפים, הפעלה אינדיאנית, הפעלה בנושא של אש והפעלה עם מוזיקה.
3. מקום המפגש – במידה ומקום המפגש אינו מוכר, רצוי לצרף מפת הגעה.
4. כיבוד – כדי למנוע בזבוז של כספי ועד, צריך לחלק את הבאת הכיבוד והכלים החד-פעמיים בין המשתתפים.
5. ציוד עזר – לברר מראש מי מהמשתתפים יכול להביא ציוד, כמו : שולחן מתקפל, מחצלת, תרמוס עם מים חמים ולהוסיף את הציוד לרשימת הכיבוד של מתנדבים אלה.
6. מקום המיועד למדורה – רצוי לעשות תורנות בנות שעה כל אחת, החל משעות הצהריים (14-15) עד לשעת ההתכנסות, בין מספר הורים, על-מנת לשמור מקום נוח להקמת המדורה, להפעלה ולהגשת הכיבוד.
7. הודעה על היעדרות מהאירוע – באירוע שכולל חלוקת משימות בין המוזמנים, חשוב לבקש מהמוזמנים, להודיע למארגנים על אי הגעה, כדי שיעבירו את המשימה לאחרים.
8. אחראים להדלקת המדורה– מומלץ לבקש מראש מאחד או יותר מהמשתתפים להיות אחראים על הדלקת המדורה והטיפול בה.
9. איסוף אשפה – לפני שמתפזרים, צריך לבקש מכל משתתף שייקח איתו שקית אשפה לפינוי. בדרך זו משימת פינוי האשפה קלה ומהירה ולא משאירים לכלוך בשטח.
10. כיבוי המדורה – אפשר לתת לילדים, למלא בקבוקי שתיה ריקים בחול, עבור כיבוי המדורה ולוודא, שיישארו מספר הורים ויעזרו בכיבוי המדורה.
11. הפתעות לילדים – ילדים עד כיתה ב-ג ישמחו לקבל הפתעות. הכי מתאים לאווירת החג, אביזרים עם אורות כמו סטיק-לייט/כוכבים/מוצצים/משקפיים מהבהבים למיניהם.
מקווה שעשיתי לכם קצת סדר.


לחלק  2 של הפוסט:

איך נחלק את הדרוש בין המשתתפים,

רשימת כיבוד מומלצת ורשימת ציוד חובה למדורה.

___________________________________________________________________________________________
אשמח אם תשתפו אותי בנושאים שמעניין אתכם לקרוא עליהם, באיזה נושא תשמחו לקבל טיפים, וגם אם יש לכם נושאים וטיפים לחלוק איתי