מועדוני לקוחות הם צורת קשר נהדרת של הרשת או בית העסק מול קהל לקוחותיו הנאמן. לקוחות אלו מעבירים את פרטיהם אל הרשת, וקיים מולם קשר הדוק יותר.
הלקוחות מקבלים פרסומים והצעות שוטפות למבצעים בשלל דרכים שונות – דואר אלקטרוני, דואר רגיל ומסרונים. במועדון הלקוחות נמצא החלק החשוב ביותר של לקוחות החברה.
מדובר בלקוחות המרכזיים, ועל כן על החברה להקפיד כי הקשר מולם יהיה חיובי ולא מעיק. שליחת המסרונים היא דרך טובה להגיע אל הלקוחות. מועדוני לקוחות שונים מבצעים לעיתים מספר טעויות בשליחת המסרונים ופוגעים בקהל לקוחותיהם.
חמש טעויות נפוצות בשליחת מסרון לחברי מועדון לקוחות:
- מסרון עם טעויות – הימנעו לחלוטין ממסרון עם טעויות או שגיאות כתיב. המסרונים הללו מייצגים את הרשת מול הלקוחות. מסרונים עם שגיאות כתיב עלולים להיראות לא רציניים או אפילו להרגיז את הלקוחות. הקפידו לבדוק את ניסוח המסרון, גם אם מדובר בטקסט קצר עליו לעבור הגהה כמו כל חומר פרסומי המופץ על ידי הרשת.
- מסרון ארוך / הודעה אחת המתפרסת על פני מספר מסרונים – שמרו על מסרונים קצרים וקולעים. המסרון הוא פלטפורמה להעברת מסרים נקודתיים. אין צורך לכתוב כמות גדולה של מידע או רשימות. שמרו על הטקסט בגודל שלא עובר את הכמות המותרת להודעה אחת. מסרון המפוצל על פני שתי הודעות יוצר תחושה של חוסר מקצועיות. ניתן להפנות את הלקוחות אל אתר האינטרנט לפרטים נוספים, אם להרגשתנו יש מידע קריטי נוסף. אפשרות נוספת היא פשוט להעדיף במקרים ארוכים את הדואר האלקטרוני אשר יכול להכיל כמות גדולה יותר של טקסט ומידע.
- מסרון לא ברור – מסרון צריך להיות ברור ונהיר. מדובר בהודעה קצרה, עליה להיות חד משמעית ולא עמומה. הלקוח מקדיש לפרסומים במסרונים זמן קצר מאוד, ועל כן יש לוודא כי ניתן להבין את תוכן ההודעה בקלות ובמהירות. מסרון לא מובן יתקבל בהתעלמות ויפספס את ייעודו.
- שליחת מספר גדול של מסרונים – שמרו על כמות המסרונים אותם אתם שולחים ללקוח. קבלת מספר גדול של מסרונים, המכילים הודעות שונות, עלול להיתפס כדבר מטריד על ידי הלקוח. סננו את המידע שברצונכם להעביר אל לקוח, והימנעו מהצפת מכשירו הסלולרי על ידי מסרונים. זכרו כי המסרון מגיע אל הלקוח בהפתעה, ואינכם יודעים באיזה מצב או סיטואציה הוא נמצא כאשר המסרון מגיע.
- שליחת מסרונים כפולים – נקודה קטנה אך חשובה, לעיתים נעשות טעויות ומסרונים נשלחים פעמיים. הדבר מעיד על חוסר מקצועיות.
לסיכום, מועדוני לקוחות רבים בוחרים להשתמש במסרונים כפלטפורמה להגיע אל לקוחותיהם. עשו זאת במקצועיות והישמרו מהטעויות שרבים חוזרים עליהם. הדבר עלול לעלות בלקוחות.












