טיפול רגשי לילדים – מה זה אומר?

בחורה עם מחשב נייד

טיפול בבעיות רגשיות אצל ילדים מוכרח להיות שונה מטיפול למבוגרים. טיפול רגשי לילדים

היא שיטת טיפול מוכחת מדעית, שעובדת אצל מטופלים צעירים יותר, כפי שהיא עושה למבוגרים

בטיפול בהפרעות שונות כגון: חרדה, התנהגות, דיכאון ותלונות גופניות שאינן נגרמות מסיבות פיזיות.

טיפול רגשי לילדים, למעשה בשימוש הנפוץ ביותר בשילוב עם טיפול התנהגותי וקוגניטיבי, כאשר משתמשים בו

עם ילדים. מטרתו, לעתים קרובות, היא לנסות ולשבור את המעגל הרגשי – התנהגותי. הרעיון הוא שילד מרגיש

רגש שמוביל למחשבה לא נוחה, שמובילה להתנהגות שעושה את ההרגשה טובה יותר, אבל אז נוצר מצב שההרגשה

מושפעת מההתנהגות, כך שהיא מובילה למחשבה לא נוחה נוספת שמובילה התנהגות אחרת ואולי אף בלתי הולמת,

שמובילה לתחושה אחרת וכן הלאה.

טיפול רגשי לילדים

מהו טיפול רגשי לילדים?

טיפול רגשי לילדים הוא ניסיון לשנות את המחשבה למציאות אמיתית ומועילה יותר ובכך לשבור את המעגל.

בטיפול בילדים יש לחצים שאינם נוכחים בדרך כלל למבוגרים, הקשורים בדרך כלל לחינוך. עוד על טיפול בילדים קראו כאן.

לילד יכולות להיות מטרות לא ריאליות שמחוזקות על ידי המבוגרים בחייו: הורים רבים מטמיעים

בילדים את השאיפה לשלמות כתוצאה המקובלת היחידה עבורו ועבורם.

מכיוון שהשלמות היא המטרה היחידה, אז כישלון יהפוך לחוויה נפוצה מאוד בקרב הילד,

וכישלון הוא דבר לא פשוט, בעיקר לא בגיל כה צעיר. כדי למנוע את הרגשות הרעים והמחשבה שנולדה על ידי כישלון,

הילד פועל על ידי להיות "רע" בדרך כלשהי ולפעמים מגלה כי הוא או היא יכולים להיות "רעים" לחלוטין,

מה שמקנה תחושת הצלחה. הצלחה פיקטיבית זו מובילה להתנהלות דומה נוספת. בטיפול רגשי לילדים,

המטרה היא לשבור את המחזור שנוצר על ידי הילד, על ידי ביצוע ניסוי וטעייה, תוצאה מקובלת, הצלחה,

כישלון וחוזר חלילה. אקט זה גורם להבנה והפנמה של הילד לאיך נכון להגיב נוכח סיטואציות של הצלחה וכישלון

ומשם הוא יכול להוביל לשינוי בהתנהגותו על ידי הגדרה מחדש של הצלחה.

בעיות רגשיות אצל ילדים

כאשר ילדים מפגינים הפרעות נפשיות יתר על המידה לאורך זמן רב,

זה משפיע על הביצועים החינוכיים שלהם במידה רבה.

אי יכולת ללמוד משהו אינה ניתנת לייחוס מסיבות אינטלקטואליות, חושיות או בריאותיות.

ילדים הסובלים מכל סוג של הפרעה רגשית יתר על המידה, לא יכולים לפתח יחסים טובים

עם תלמידים אחרים ומורים. אפילו במצבים רגילים לחלוטין, מצבי הרוח והפעילויות שלהם אינם הולמים,

כאשר הם חווים עצב ותנודות במצב הרוח רוב הזמן ואף מטפחים תחושה של פוביה.