אחת לאיזה זמן מופיעה על מסך הטלוויזיה שלנו או בשלט חוצות פרסומת סקסיסטית ופוגענית כלפי נשים. מייד אחר כך מופיעים פוסטים זועמים בבלוגים או בפייסבוק וכולם נכנסים לראות במה מדובר. התוצאה? פרסום חינם, שגם אם המטרה המקורית היא לצאת נגד, עדיין יוצא שהמותג נחשף.
ופרסומות שטובות לנשים? עליהן אף אחד לא מדבר, למרות שהן נדירות הרבה יותר.
בחודשים האחרונים נתקלתי בשלוש פרסומות כאלה, וחשבתי שיהיה ראוי לפרגן להן. נכון, לפוסט הזה יכנסו פחות מאשר לפוסט זועם על בר רפאלי שרוקדת על עמוד, אבל בכל זאת מגיע להן.
ומה שמוצא חן בעיני במיוחד בפרסומות האלה זה שמככבות בהן ילדות. כי תודעה פמיניסטית, או סתם המחשבה שאין דבר שאת לא יכולה לעשות, בטח לא בגלל שאת בת, היא משהו שצריך להתעצב בגיל צעיר.
סוגת
הפרסומת של סוגת מפרסמת איזה אוכל שלוקח ממש קצת להכין אותו. יש לפרסומת הזאת כמה גרסאות, אבל בזאת שהכי מצאה חן בעיני מופיעה ילדה שחוזרת מאימון או ממשחק כדורגל. בחירה לגמרי לא מובנת מאליה ומאוד משמחת, בעיקר בגלל שאין לה קשר למוצר המפורסם, וזה היה יכול להיות כל דבר אחר. ובכל זאת, ילדה חוזרת רעבה ממשחק כדורגל. הכי טבעי בעולם.
[youtube I67q6oiG9fs nolink]
.
אולוויז
קמפיין "כמו בת" של אולוויז הוא כבר ישן, אבל ממש היום ראיתי פרסומת חדשה שמדברת על מיעוט נשים שעוסקות בספורט. בנוסף יש לאולוויז סדרת סרטונים שמלווה את הנציגות של ישראל לאולימפיאדה הקרובה.
[youtube pkeLSKxNsl4 nolink]
/
טמבור
ואי אפשר לסיים את הסקירה המפרגנת הזאת בלי להזכיר את הקמפיין של טמבור, עם הילדה המקסימה בתבל, שמדברת "שיפוצניקית" שוטפת.
[youtube nCvbFwM3tSI nolink]












