התמודדות עסקים עם יוקר המחייה

בחורה עם מחשב נייד

צמד המלים הכי נשמע בשנים האחרונות הן 'יוקר המחיה' ולכולנו יש סיבה טובה להתלונן. ישראל היא מהמדינות היקרות ביותר ולעומת אירופה, המקום הכי קל ונוח להשוואה, נדמה שהחיים הרבה יותר פשוטים כשהמוצרים עולים הרבה פחות והמשכורות יותר גבוהות. מועדוני צרכנות מנצלים את היוקר הזה וגורמים לאנשים לצאת מהבית ולצרוך יותר בתמורה הולמת יותר לתשלום.

מהו מועדון צרכנות ולמי הוא שייך?

אחרי שהכרנו את מועדוני הלקוחות הגיע הזמן להכיר את האח הגדול או הקטן, כל אחד שיחליט בעצמו מה קדם למה ומה המועדון הנחשק יותר, מועדון צרכנות. מועדוני צרכנות שונים ממועדוני לקוחות בעיקר בגלל שהם לא קשורים רק לעסק אחד אלא שייכים למספק עסקים, לעתים מספר מצומצם ולעתים מספר רחב מאוד שכדי לקבל את הרשימה המלאה יש צורך להיכנס לאינטרנט או לקבל עלון מסוים ולבדוק בעיון רב מה מהם רלוונטיים כלפינו. מועדוני צרכנות נותנים אפשרות לקבל הנחות בכל עסק ועסק ללא קשר היכן קניתם, ובין היתר לצבור נקודות.

התמודדות העסקים – 

  • יוקר המחיה גורם לכולנו לבזבז פחות ולהשוות יותר אך מועדוני צרכנות מנסים לגשר על הפער וניתן להגיד שגם לנצל אותו. כל הרעיון בכך שאנשים רוצים לחסוך לא נובע מכך שהם לא מעוניינים לחיות באותה רמת הנאה ולהגשים את אותם סיפוקים כמו טיסות לחו"ל, שתיית בירה באמצע השבוע או ארוחה במסעדה, אלא הם מעוניינים לקבל מחירים הגונים יותר ושכסף שלהם יקנה יותר.
  • זה בדיוק מה שמועדון הצרכנות מספק לקהל החברים שלו. כשאתם רוכשים דבר מה מסוים בעסק ששייך למועדון צרכנות, הכסף שלכם לא הולך לאיבוד. ברוב מועדוני הצרכנות הקנייה שלכם תתורגם לנקודות מסוימות, לעתים באופן מיידי תומר לשקלים, שבהם תוכלו להשתמש בעתיד.

הטבות שמחכות במגוון דרכיםמועדון צרכנות

מועדון צרכנות מושך את אותו לקוח לחזור ולקנות שוב ושוב בכל העסקים שקשורים למועדון כי כך הוא נהנה מיותר הנחות, יותר הטבות, לעתים אף חינמיות, ולעתים הטבות שהגיעו בזכות הכסף שהוא בעצמו בזבז. כך למעשה הצריכה נשארת רק בקבוצה מסוימת של עסקים, שכמובן כל הטבה וכול ניקוד חייב להיות מומר לאחד מהעסקים האחרים, במין כדור שלג שימשיך להתגלגל. אם לא די בכך, חלק מההטבות שמתקבלות מוגבלות עד לתקופה מסוימת מה שמחזיר את הלקוח לרכוש במהרה.