נכנסתי אליו לחדר המרווח ברח' הארבעה בואך קרליבך, הוא יועץ חם ונחשב בקרב המוכרים באמזון, עם מחזור מכירות של כמעט מיליון דולר בשנה, כך שמעתי, ואני אחרי שני מוצרים שנכשלו (זוכרים את המיטה מהפוסט הקודם ), ומוצר אחד ויחיד שמוכר די בסדר, מוכנה ומזומנה להתייעץ איתו על המוצר הבא שאני חושבת לייצר.
אבל יש קאצ', כאשר מגיעים לייעוץ כלשהו בענייני העסק האמזוני, עלינו לחשוף את הסוד הכי שמור בקרב מוכרי אמזון והוא: טה דם (תופים) : לגלות מה הוא המוצר שאנחנו מוכרים.

תבינו, בכל הקהילה של מוכרי אמזון ואיקומרס: יזמים, מוכרים, מדריכים, יועצים, צלמים, גרפיקאים, כותבים, שירותי תוכנה, אף אחד לא מגלה מה המוצר שהוא מוכר או נותן שרותים עבורו – אף אחד! פן מישהו חלילה וחס, לא עלינו, יגנוב לו את הרעיון הסודי כל כך, של מוצר צריכה די פשוט כמו: סכין חיתוך, כותש שום, פורס מלון, חיתולי טטרה ועוד. כי בואו, מעטים מאיתנו המציאו את הגלגל. רובנו כאן כדי לעשות כסף על מוצרים קיימים, שעדיין אין להם תחרות מטורפת, ועם עבודת שיווק טובה והבנה של המערכת, ועם קצת ייחוד ואולי צירוף של מוצר נלווה, אפשר להתחיל להריץ אותו לפני שאחרים יגיעו אליו, ועד אז נסחוט קצת רווח.
אז ישבתי אצלו וחשפתי בפניו את המוצר שלי, הנה זה מגיע (אמאל'ה): מגבת תינוקות עם קפושון מבד במבוק. (אבל אל תגלו).
הו אז, הוא מסתכל עלי במבט מרחם, ושואל אותי : המוצר שלך הוא מגבת במבוק לתינוקות? ואני בחיוך: "כן, ומוכרת לא רע…" מבוכה. "אני מצטער, אבל יש לי משהו לספר לך: " גרג מרסר, מכירה?" (תכירו, גרג מרסר הוא אחד הגורואים אם לא הגורו הראשון של אמזון, מוכר של מיליוני דולרים שהקים את ראשונת תוכנות הניתוח למוצרי אמזון ועוד מיני אתרים נותני שירות למוכרים. יש לו כ 50,000 עוקבים בערוץ היו טיוב) " גרג מריץ עכשיו סטדי קייס בערוץ שלו במסגרת: The Milliion Dollars Study Case, סדרה המלווה תהליך מציאת מוצר, מציאת ספק, ייצור והבאתו לאמזון, והוא עושה זאת על המוצר (כן, ניחשתם נכון): מגבת תינוקות מבד במבוק. הוא מתיימר להגיע איתו למכירות של מליון דולר בשנה".
אמנם גרג ביקש מכל עוקביו, שלא לייצר מגבת תינוקות, שכן, הרעיון של סטדי קייס הוא ללמד כיצד להשתמש בתוכנה שלו כדי למצוא מוצרים – משלכם! ולא להעתיק בדיוק את מה שהוא עושה. הוא גם הצהיר שאת הרווחים הוא מתכוון לתרום לצדקה (איזה צדיק) ולכן עוד יותר מבקש לא להעתיק, אבל היי, מי מקשיב לו בכלל? אם גרג חושב שמוצר הזה טוב, קרי, גם אין לו הרבה תחרות, בואו כולנו נעשה אותו, חיים קלים זה החיים, לא?
בזמן הפגישה שלי עם היועץ, המגבת של גרג כבר היתה בתהליך ייצור, חצי מבושלת לפני עלייה לאוויר, ומשאירה אותי בתחרות מטורפת, לא רק עם גרג, גם עם עוד אלפי עוקבים שלו שהולכים לחקות אותו ולעשות בדיוק בדיוק את אותה מגבת במבוק ופשוט להציף את קטגוריית מגבות התינוקות באמזון.
איזה כיף.
הילוך מהיר חצי שנה קדימה: צדקתי. אכן נכנסו עשרות מוכרים חדשים עם מגבות במבוק לתינוק שנראות בדיוק אותו הדבר. עוד חצי שנה קדימה: כולם מדברים על זה שמגבת לתינוק זה מוצר "טחון" ומפסיד ולא כדאי לבחור בו, ובכלל… איפה מוצאים איזה מחסן חיסול שיקנה את כל המגבות המפסידות האלו.
הילוך מהיר נוסף להיום: גרג ממשיך למכור את המגבת שלו, אבל ממש לא במחזורים שהוא חשב עליהם, הוא לא נמצא בעמודים הראשונים אבל אני רואה הרבה פרסומים שלו עליה (כנראה עוד לא נפטר לגמרי מהמלאי של המוצר "הטחון").
ואני? לשמחתי, על ראשוניות כן מרוויחים קצת, אז כיוון שהייתי שם לפניהם ועם ריביוז ועם וותק אני עדיין מוכרת את המגבת החמודה הזו. הרבה הרבה פחות אבל, ככה זה בעסקים, ובכלל בחיים, הכל דינאמי, לא?
אז הנה, עשיתי את זה , עשיתי אאוטינג למוצר שלי ונשארתי בחיים לספר על זה, השאלה היא עד מתי?
אז עכשיו שכבר יצאתי, אשמח אם תיכנסו (אבל דיר באלכום להעתיק הא? ) לאתר או לחנות באמזון – המוצרים מגיעים גם לארץ, אבל אם יש לכם חברים בארה"ב תציעו גם להם.
האתר שלי: www.haandda.com














