האם צריך בלוג באתר?

images

מה אתם חושבים? צריך בלוג באתר, או שאפשר לוותר על זה?

ומה עם מי שלא אוהבים לכתוב?

קבלו טיפ – מה עוד אפשר לעשות בבלוג בלי לכתוב מאמרים ופוסטים,

ואם יש לך רעיונות משלך אשמח לשמוע (:

לכתיבת בלוג באתר [בכל אתר] יש יתרונות רבים. אני יודעת שלא כולם אוהבים לכתוב, או יודעים לכתוב, או רוצים לכתוב [מבטיחה לפרסם בקרוב כלים נוספים, שיסייעו למי שלא מתחברים לכתיבה] ובכל זאת – יש גם דרכים לעדכן בלוג מבלי לכתוב מאמרים או פוסטים. [אני מפרטת אותם בסוף המאמר, אז אל תעזבו עדיין …]

כתיבת פוסטים היא כלי יעיל להגדלת התנועה באתר ולהרחבת ההתעניינות במוצר או בשירות שאנחנו מציעים. הבלוג הוא כלי נהדר להשגת לידים, ובתנאי שאנחנו מעדכנים ומנהלים אותו כראוי.

לצד זה הבלוג גם מסייע מאד למיקסום קידום אורגני אפקטיבי ומשמעותי של האתר שלנו ברשת.

גוגל מעדיף ומקדם אתרים מרובי תוכן. בכתיבת הפוסטים אנחנו משתמשים בביטויי מפתח, הקשורים לתחום בו אנו עוסקים, ומכאן שהטקסט "מחזק" את המותג שלנו ברשת.

ככל שהפוסטים מקוריים, איכותיים ועדכניים, מנועי החיפוש יציגו אותם בחדווה לכל מי שמתעניין בתחום. מאמרים, שיש בהם תוכן שמתאים לתוצאות החיפוש של הגולשים, יגיעו למקומות גבוהים ברשת.

בבסיס הפיתוח וההקמה של כל אתר אינטרנט עומד הרצון של בעליו לשווק, למכור, להגדיל את רווחיות העסק, או במילים אחרות – איסוף, ניהול ושימור הלקוחות. לבלוג יש חלק קרדינלי במשפך המכירות ובמסע הלקוח באתר.

אתרי אינטרנט נמדדים בשיעורי ההמרות שהם מבצעים, כלומר: ביחס בין מספר הגולשים שפקדו את האתר בסך הכל מול מספר הגולשים שיצרו אינטראקציה [מעורבות] כלשהי באתר [הגיבו, התקשרו, נרשמו, רכשו, השאירו פרטים, או ביצעו פעולה אחרת באתר].

גיוון התוכן בבלוג מגדיל את הסיכוי שמישהו יתעניין בנושא ספציפי שהעלנו, והוא מהווה ערובה להגדלת התנועה באתר.

הבלוג, בשונה מעמודי התוכן האחרים באתר, יכול לעסוק במגוון עצום של נושאים ולייצר גם מאות עמודי תוכן. כך שסביר להניח שאתר המכיל 5 עמודי תוכן רגילים ועוד כמה עשרות או מאות מאמרים יזכה לתנועה רבה יותר, ומכאן שגם מנועי החיפוש יחשפו אותו לגולשים בחדווה גדולה, לעומת אתר המכיל נניח 30 עמודי תוכן.

הבלוג מאפשר לנו לעדכן את האתר גם בנושאים אקטואליים, עכשוויים, ובכך לשפר את הסיכויים שמנועי החיפוש יחשפו אותנו בתדירות גבוהה לקהלים רבים יותר.

באמצעות הבלוג אנחנו מטפחים, מבססים ומחזקים את הקשר עם הלקוחות הפוטנציאלים שלנו. הבלוג מאפשר לנו ליצור קשר מתמשך [וממושך] עם גולשים, שמתעניינים במוצר או בשירות שלנו. הסבירות שגולשים שפקדו את האתר שלנו יחזרו אלינו שוב, גם היא גדלה. וכך מתאפשר לנו להקים קהילה, להפוך את המתעניינים בתחום למשתמשים רשומים, עוקבים נאמנים, שגרירים טובים, שבאמצעותם יופצו המסרים שלנו הלאה. מה גם שההשקעה בגולש [לקוח] חוזר היא נמוכה משמעותית מההשקעה בחיפוש אחר גולש [לקוח] חדש.

הבלוג הוא הזדמנות פז ליצור קשר עם הגולשים, להעניק להם חוויה או ערך. לחזק את הקשר איתם ולייצר שיח [וגם שיח מכירתי]. נוכל לחוש את הנושאים בהם מתעניינים הגולשים שלנו, להכיר אותם, את ההעדפות שלהם.

הקשר הזה חשוב לאין שיעור, כי הוא מאפשר לנו לערוך התאמות. להשתנות ולשנות את המוצרים או השירותים בהתאם לצורך ולדרישת הלקוח.

הגמישות הדינמית הזו חשובה, כי היא מאפשרת לנו להתקדם ולקדם את העסק שלנו בהתאם לתמורות ולשינויים עכשוויים, שפוקדים את עולמנו בתדירות גבוהה. זה נכון לגבי כל תחום. למשל: כללים חדשים בתחום קידום אורגני SEO של אתרים, טרנד חדש בעולם האופנה. שינוי חוק בנושא מיסים. עיצוב אדריכלי חדש, נוהל חדש בתחבורה הציבורית, הנחיות חדשות לטיפול בחיות מחמד, או סגנון חדש בגיוס עובדים. וכו'.

מנועי החיפוש כידוע מציגים לגולש מענה עדכני ואמיתי לשאלה שהפנה אליהם. באמצעות הבלוג נוכל לייצר מענה עדכני, ובכך להגדיל מאד את הסיכויים שלנו לעלות בתוצאות החיפוש.

הגולשים א

להמשך הקריאה