כיום, כמעט ואין עסק מסחרי שלא מציע מתאר כזה או אחר של מועדון צרכנים קבוע, שזוכים להטבות כאלה ואחרות בהתאם לשייכות שלהם אליו. בין אם מדובר בעסקים כמו חנויות, שמציעות עסקאות טובות יותר ושולחות הצעות מחיר שונות לחברם במועדון הלקוחות שלהן, ובין אם מדובר במסעדות ועסקים דומים, שמציעים הטבות ללקוחות חוזרים, הנחות ומתנות קטנות. לאחר שמבינים את ההכרח בהקמת מועדון לקוחות איכותי כיום, אנחנו צריכים להגיע לשלב שבו אנחנו מבצעים זאת בפועל.
עליכם לייחד את מועדון הלקוחות שלכם ולהפוך את העסק שלכם לעסק שכדאי להשתייך למועדון הלקוחות שלו – ונבין בדיוק כיצד להקים ולנהל את מועדון הלקוחות שלכם בצורה שתאפשר את זה.
בהקמת המועדון, יש לשאול מספר שאלות פשוטות
- מהי מטרת המועדון? האם המטרה שלכם היא להחזיר לקוחות בלבד, או שאתם מעוניינים להשתמש בפלטפורמה של המועדון בכדי לדחוף מוצרים שאתם מעוניינים במכירה שלהם? יש הרבה מאוד מטרות אפשריות, ואתם צריכים למצוא את מה שמתאים לכם.
- איזה מידע ברצונכם להפיק ממנו? יש הרבה מאוד מידע שמופק ממועדון הלקוחות שלכם, ואתם צריכים לדעת איזה מידע אפשר להפיק ממנו ואיזה מידע נחוץ לכם יותר. החל בגיל, מין וכלה בהרגלי קנייה ומוצרים אהובים – לכל מידע יש נחיצות.
- איך יוצרים נאמנות אצל הלקוח? זהו האתגר הגדול ביותר בשוק התחרותי שבו אנחנו נמצאים. אנחנו צריכים ליצור נאמנות, וצריך לדעת מה מושך את הלקוחות שלכם בכם מלכתחילה, ולדעת איך להשתמש בזה בכדי ליצור נאמנות מצדם.
- איך תבדלו את עצמכם ממתחריכם? גם זהו אתגר לא פשוט כלל, ואתם צריכים להשתמש במועדון הלקוחות בכדי לתת לכם את הערך המוסף לעומת המתחרים שלכם.
- איך תהפכו את ההצטרפות למועדון לאטרקטיבית? לעתים האתגר הוא בעצם ההצטרפות, וצריך לחשוב על תנאים אטרקטיביים מספיק בכדי שאנשים ירצו לעשות זאת.
- באילו דרכי תקשורת ובאיזו תדירות תצרו קשר עם הלקוחות? גם כאן האפשרויות הן רבות מאוד, ואתם צריכים לחשוב מה הפלטפורמה הנוחה ביותר לתקשורת עם הלקוחות, בהתאם לחתך האוכלוסייה שאליו אתם מכוונים.
- כמה אתם מוכנים להשקיע בשימור לקוחותיכם? יש מקרים שבהם פשוט לא כדאי להשקיע בשימור הלקוחות מאמץ מוגזם, ואתם צריכים לדעת לעשות את ההפרדה הזאת ולדעת היכן להשקיע והיכן לא.
- איך תדעו כיצד למנף את הנתונים שמצטברים בתוכנת הניהול להגדלת הרווחים? איך תדעו על איזה נתונים להסתכל מתוך מיליוני הנתונים שמצטברים מרגע לרגע? אלה הן כבר שאלות שרק מי שמתעסק במועדוני לקוחות באופן מקצועי ידע לענות לכם עליהן.










