אני לא מבינה מתי יש לך זמן לעבוד

מתי נשאר לך זמן? את/ה כל הזמן באיזה קורס או סדנה.

בחורה עם מחשב נייד

טוב אתם יודעים, אני לגמרי בעד למידה. אני לא צריכה להוכיח את זה כבר, נכון? כל הבלוג הזה עוסק בלמידה. ויחד עם זאת אני מגיעה כרגע בגישה ביקורתית, מרגישה שדברים מסוימים צריכים להאמר וחשה שיש לי את התעוזה לעשות זאת. אני נתקלת לאחרונה ביותר ויותר אנשים שמשקיעים את מיטב זמנם ומרצם וכספם בהדרכות:

איך לפרסם בפייסבוק/אינסטגרם, איך לעשות קמפיין, איך לצלם בסמטרפון, איך לעשות משפך שיווקי, איך לעשות סרטונים/קליפים/מצגות, לשווק נכון, למכור היטב, לנתח נתונים באנליטיקס, להשתמש בתוכנות, איך ליצור מועדון לקוחות, איך להשתמש בניוזלטר, ניהול עמוד בלינקדאין,  סדנה לכתיבת פוסטים, איך לנהל בלוג, איך לבנות אתר אינטרנט, לתחזק אתר אינטרנט, קידום אורגני, קידום ממומן, עיצוב פוסטים, מאיפה להביא השראה, כיצד לנהל קהילה, איך לנהל קבוצה בפייסבוק, כלים לשימוש בווטסאפ, איך ליצור דף נחיתה, איך לבצע מעקב crm, מה זה SEO, איך ליצור קורס אינטרנטי… להמשיך? נשמע לך מוכר?

שפע של אפשרויות
צילום: DevilsApricot

היי, היי, שלא תבינו אותי לא נכון! אני בעד למידה, אני בעד הכרות עם כל הכלים השיווקיים הללו, אני הכי בעד הכלים השיווקיים הללו – אבל! אבל כל אחד צריך לשאול את עצמו לָמָּה וּלְמָה? האם כל הלמידה הזו באמת מוסיפה משהו לקידום העסק?

האמיצות והאמיצים, שמעזים להסתכל על עצמם פנימה, ימשיכו כאן איתי.

הדפיסו/העתיקו את השאלות וענו לעצמכם בכתב:

  1. כמה זמן אני משקיע/ה בחודש בממוצע בהדרכות וקורסים פיזיים ו/או אינטרנטיים?
  2. כמה כסף אני משקיע/ה בחודש בממוצע בהדרכות וקורסים פיזיים ו/או אינטרנטיים (כולל נסיעות והוצאות נלוות)?
  3. כמה זמן אני משקיע/ה בחודש בממוצע ביישום מה שלמדתי?
  4. כמה כסף (כולל הוצאות נלוות) אני משקיע/ה בחודש בממוצע ביישום של מה שלמדתי?
  5. עד כמה אני נהנה/ת מיישום מה שלמדתי?
  6. כמה זמן אני משקיע/ה בחודש בממוצע בעבודה שלי?
  7. האם אני חש/ה שאין לי זמן לעבודתי?
  8. מה השינוי ברווחים שלי בחודש בממוצע בעקבות ההשקעה שביצעתי?

 

אני יודעת שהשאלות הללו לא פשוטות. ואין לי ספק שיש גם ערך מוסף ללמידה. אבל מה היה קורה אם כל הזמן והכסף הזה היו מושקעים בלימודים בתחום המקצועי שלכם? נדמה לי שגם הייתה שם הנאה גדולה יותר ובסופו של דבר התמקצעות שהופכת את בעל העסק למומחה טוב יותר.

אם הייתם אמיצים והסתכלתם לעצמכם בעיניים, ועניתם על השאלות הללו בכנות מלאה, יתכן ותגלו שהדרך הייתה שווה והצלחתם לחזק את עצמכם ואת העסק שלכם. אך יתכן גם שתמצאו אמת לא נעימה על השקעה של זמן שבאה על חשבון העסק שלכם, השקעה של כסף שלא החזיר תשואה.

אני שומעת אתכם עד כאן: נכון, אתם צודקים! חייבים לשווק, ושיווק זה דבר יקר, וחבל על כל שקל, והשיווק חייב להיות מותאם לכם, ואתם צריכים שליטה על ההוצאות ו… האם אתם באמת רוצים להתעסק בזה? זה הייעוד שלכם? זו המטרה שלכם בחיים?

אני חייבת להודות, כמי שהשיווק והפרסום עיסוקה המרכזי כמעט 20 שנה -"דברים שרואים מכאן לא רואים משם". הדבר הכי פשוט זה ללכת לקורס/הדרכה – הכי קשה זה ליישם את זה בפועל למי שזה לא העיסוק שלו בחיים, בעיקר בעולם כל כך משתנה ומהיר כפי שאנו חיים בו.

"לעולם את תפסיק/י ללמוד"
"לעולם את תפסיק/י ללמוד" צילום:geralt

לא אשאיר אתכם בלי המלצה:

לפני שמתחילים כל פעילות שיווקית צריך לקבוע מטרה – תשאלו את עצמכם: מה רוצים להשיג מהשיווק/פרסום הזה? מי קהל היעד? – ברגע שתהיה תשובה ברורה לשאלה הזו ניתן למצוא את ערוצים השיווק הנכונים ואת התקציב להגיע ללקוחות חדשים.

ואם יש לכם התלבטות, שאלה, בקשה – אני לרשותכם:
יערה 054-5323154
milazo2009@gmail.com
www.milazo.co.il

יערה
להיות אחת שלומדת זה אומר להיות באתגר מתמיד. זה גם אומר להיות בשמחה כל הזמן. למה, כמה ואיך? על זה אספר בכל פעם בפסיעות מדודות. מוזמנים לעקוב ולהשתתף בלמידה שלי :)