אין לך תקציב לשיווק הקליניקה? אין בעיה!

בחורה עם מחשב נייד

7 דרכים להגדיל את הקליניקה ללא תקציב שיווק

האם את מטפלת חדשה שמחפשת לבנות קליניקה כדי שתוכלי לטפל ולעזור לאנשים רבים בדיוק כמו שחלמת? או שאולי את כבר מטפלת בעלת ניסיון עם קליניקה עובדת אבל עדיין היומן לא מספיק מלא?
אין ספק שאת יודעת שעל מנת להצליח את חייבת לשווק ולפרסם, אחרת שום דבר לא יקרה. אבל מה לעשות אם אין לך כסף להשקיע. האם זה אומר שאין לך סיכוי למלא את הקליניקה? האם זה אומר שאין לך סיכוי להצליח בתור מטפלת עצמאית? אז לפני שאת עונה לי ומתייאשת, אני רוצה להגיד לך שהגעת למקום הנכון.
היום אני רוצה להתמקד ב- 7 דרכים שבהם ניתן למלא את הקליניקה גם בלי להוציא שקל.
כן. כן שמעת נכון. אני מאמינה שבמיוחד במקצועות הטיפול, השיווק הכי טוב הוא זה שמגיע בחינם.
הסוג הזה של שיווק שמבוסס על בניית מערכות יחסים, יצירת אמון אמיתי, התחברות עם אחרים, לאפשר לעצמי להיות אותנטי.
שיווק שמרגיש טוב – אף פעם לא זול ודוחף.
אני רוצה להציג בפניך 7 דרכים לשיווק הקליניקה שלא יעלו לכם כלום.
אבל רגע, בעצם… האם יש משהו שלא עולה כלום?
אז בואו נחדד את זה. בכל הדרכים שאציג כאן בהמשך, אומנם לא תוציאו שקל אבל כן תצטרכו לשלם ב- זמן. הרי אין "ארוחות חינם" וגם במקרה הזה. אז אם תשקיעי זמן, תעבדי קשה ותהיי עקבית, הלקוחות יגיעו וההכנסות יגדלו, הקליניקה תצמח ואת תרגישי שאת חיה בדיוק כמו שחלמת
אז בואי נתחיל! מוכנה?

1. לבקר בעסקים קטנים בסביבה הקרובה… ולהציג את עצמך
ספרי לספר, לקוסמטיקאית, למתווך, ולכל עסק הנמצא בסביבה, בשכונה, ליד בית הספר או הגנים. כנסי הציגי את עצמך. השאירי מספר כרטיסי ביקור
לא לשכוח – לקחת מהם גם כן כרטיסי ביקור. עקרון ההדדיות עובד מצויין.

2. להעביר הרצאות תוכן מקצועית על תחום הטיפול ללא תשלום
בחדר הכושר, בספריה, בבתי ספר, במתנ"ס, בבית האבות. יש לך כל כך הרבה הזדמנויות להעביר הרצאה מעניינת שקשורהלתחום שלך. למשל, "איך דיקור סיני יכול לעזור לכאבי הגב" או "איך ניתן באמצעות תזונה לשפר מצב רוח?" הרצאות מהסוג הזה יבנו אותך כמומחית ויגדירו אותך כאוטוריטה בתחום וכמובן יחשפו אותך לכמות גדולה של אנשים בזמן קצר.
אם את מאלה (כמו 90% מהאוכלוסיה) שחוששת מדיבור בפני קהל, אני רוצה להרגיע אותך שזו מיומנות נרכשת וככל שמתנסים יותר ככה מגלים שהד אינו נוראי כל כך. זה הופך להיות קל וטבעי יותר ויש סיכוי גדול… שפשוט תתאהבי בבמה (זה מה שקרה לי…)

3. דיוור ישיר
הירשמי ללא עלות למערכת של דיוור אלקטרוני התחילי לכתוב ניוזלטרים באופן קבוע (1-2 פעמים בחודש). זוהי דרך מצוינת להיות בקשר עם לקוחות פוטנציאליים ולתת להם תזכורת קבועה לכך שאת קיימת. בשיווק מדברים על קונספט חשוב מאד – TOUCH POINTS – שמדבר על כך שיש צורך ב- 5-7 נקודות מגע עם לקוח פוטנציאלי לפני שהוא מחליט לרכוש ממך משהו. זה אומר שבעצם לקוח פוטנציאלי צריך "לפגוש" אותך 5-7 פעמים כדי שיוכל "להתיידד" איתך וגם "לאהוב" אותך ולהוביל אותו בסופו של דבר גם לרכוש ממך.

4. תתחייבי למדיה חברתית
ההמלצה שלי היא לבחור בתחילה פלטפורומה אחת ולהתחייב אליה. כן! מדיה חברתית זו עבודה שדורשת זמן, יצירתיות, חשיבה והתמדה. זו עבודה בלתי פוסקת. טעות נפוצה של רבים היא לפתוח חשבונות באין סוף של מדיות חברתיות ולאחר זמן קצר לנטוש את החשבון. בבקשה, אל תעשי את זה. זה נראה לא טוב ורע מאד לעסק.
אני ממליצה מאד על פייסבוק שהיא בעצם המדיה החברתית הגדולה והפופולרית ביותר בעולם. מעבר לדף העסקי ולעמוד האישי, הצטרפי לקבוצות רלוונטיות והתחילי להגיב לשאלות ופוסטים של אחרים. בדרך זו, יתחילו להכיר אותך, להתרשם מהמידע והטיפים שאת נותנת ובמומחיות שלך.
כאשר מעלים פוסטים במדיה החברתית, יש לזכור שמה שחשוב זה להתמקד במה שיכול לעניין את הלקוח הפוטנציאלי. את לא יוצרת פוסט לעצמך. את מפרסמת לעוקבים שלך.

5. תעשי נטוורקינג חינמי
הצטרפי בחינם לקבוצות קהילתיות כמו Meetup.com או לקבוצות התנדבות כמו מעגל נשים וכד'
כמו כן, תקפצי על כל הזדמנות להיפגש ולהכיר אנשים חדשים. שימי את עצמך באופן מכוון בסיטואציות שבהם תוכלי להכיר ולשוחח עם אנשים חדשים. את בוודאי תסכימי איתי שככל שתהיי יותר פעילה בקהילה, בוועד הבית ספרי, בוועד של הבניין, בצופים וכו', כך יהיו לך יותר הזדמנויות לפגוש ולהכיר.
אבל לצערי, הרבה מטפלים "שורפים" זמן בקבוצות ולא מנצלים את הפלטפורמות האלה כדי לדבר, לספר ולהפיץ את תחום העיסוק שלהם. הם צנועים מדי, אולי אפילו ביישנים ולכן מפספסים את האפשרויות האדירות לקידום העסקי.

6. תבקשי הפניות
הדרך הטובה ביותר לקבל הפניות מלקוחות… זה פשוט לבקש!
לעיתים קרובות הטיפ הזה הוא מכרה זהב למטפלים רבים. אל תחכי שהמטופל שלך יכתוב לך המלצה ואל תצפי שירוץ לחבר'ה לספר על הטיפול המדהים שלך. רוב הסיכויים שהוא לא יעשה את זה גם אם הרעיף בפניך מחמאות על הקסם שחוללת אצלו. מחקרים מראים שרק 29% (?!?) מלקוחות מרוצים מאד, נותנים המלצה מיוזמתם. אז אין מה לחכות שהלקוחה תספר מיוזמתה לכל העולם עד כמה עזרת לה.
ולכן, את חייבת לבקש ממנה באופן ספציפי.
תבחרי לך כמה לקוחות שאת מרגישה איתן נוח ובקשי מהן להמליץ עליך לאנשים. תגדירי להם בדיוק איזה סוג לקוחות את מחפשת.
בקרוב אפרסם בלוג על איך לבקש הפניות

7. תמצאי לך מנטור
הכוח שיש לשיחה עם מישהו שהיה בדיוק בנעליים שלך בעבר והגיע להצלחה הוא עצום. היתרון של מנטור זה שהוא יכול לקצר לך את הדרך, למנוע ממך לעשות טעויות של מתחילים, להעניק לך כוח, תמיכה ורוח גבית. את תהיי מופתעת לגלות שלעיתים פגישה של שעה, יכולה לנתב את המשך הדרך ולעשות את כל ההבדל בין הצלחה לכישלון.

אז בואי נחליט שבשבוע הקרוב, את בוחרת להתמקד בדרך אחת בלבד מתוך כל מה שהצגתי כאן.
תבחרי לך משהו שיהיה לך איתו נוח ותתמידי לפחות מספר שבועות עד שזה יהפוך להיות הרגל וטבע שני שלך.
תירוצים של "אין לי תקציב" או "זה יקר לי" כבר באמת שאין
בהצלחה
מוזמנת כמובן ליצור איתי קשר לקבל ייעוץ אישי
שיוביל אותך להצלחה עסקית ולקליניקה משגשגת
איריס אסיה
0507770310

https://www.irisasia.co.il/