רוצים זכות קיום עסקית? רק באמצעות רשת האינטרנט

בחורה עם מחשב נייד

היכולת האדירה של ברשת לשמש פלטפורמה של מיתוג ושל פרסום

תחום קידום האתרים המכונה גם אופטימיזציה של האתר נחשב אחד ממרכז המושכות הגדולים בעת החדשה. בעידן שבו רשתות התקשורת שהיוו בסיס ייחודי לתקשורת המונים עד לפני שני עשורים בלב הולכים ונעלמים מן העין או מדשדשים אי שם מאחור, ברור לכול, כי יש שחקן חדש בזירה ששינה את כל החוקים. רשת האינטרנט נוסדה מלכתחילה על מנת לשמש מקור טכנולוגי עצום להעברת מידע ולתקשורת. נדמה, כי בשנים הראשונות יועד לה תפקיד מרכזי בהעברת מידע שימושי או אקדמי לצורכי מחקר ועניין. אלא שאז החל לבלוט פוטנציאל עצום הקיים בה: הרשת מגיעה להמוני משתמשים בכל רחבי העולם, ולפיכך יש בה יכולת אדירה לשמש פלטפורמה מרכזית לא רק להעברת מידע, אלא גם למיתוג ולפרסומו. כך, החלו להבין את הפוטנציאל חברות מסחריות ותאגידי פרסום עצומים והחלו לבסס את הרשת כמוקד מרכזי של אמצעי תקשורת קיומי.

כיום כבר כולנו מבינים, כי בעולם של טכנולוגיית על ההחלטה להקים עסק און ליין עשויה להיות לא רק ההחלטה החשובה ביותר בשלבי המסחר בקידום אתרים בגוגל, אלא ההחלטה היחידה שחשובה. כל עסק מסחרי חייב להיות בולט וניכר גם באמצעי התקשורת החדש- רשת האינטרנט ולא- הוא מאבד לקוחות יקרים נוספים וכמובן פרסום אדיר ובלתי מעורער. גם בעלי מקצוע חופשיים, כגון: עורכי דין, רואי חשבון, פסיכולוגים. גם בעלי עסקים קטנים- בינוניים, כגון: מסעדות, חנויות קטנות ובוודאי יצרנים או בעלי עסקים המוכרים את המותגים הגדולים והמוכרים בארץ ובעולם. כל אלו חייבים להיות כל הזמן בתודעת הציבור כדי להפיק את הפרסום הגדול ביותר, להגדיל את קהל הלקוחות שלהם, למצות את נתח השוק ולבסוף להצליח להרוויח הרבה יותר כסף.

הפצת המסר באופן מידי ומוחשי דרך פלטפורמה של רשת האינטרנט, אמצעי התקשורת הפופולרי ביותר בעידן המתחדש עשויה להוות שלב מרכזי בהצלחה הכלכלית. הצורך בחנויות פיזיות, במרכזי קניות ובקניונים ילך ויפחת עם הזמן. אמנם מומחים רבים מתחומי הפסיכולוגיה והסוציולוגיה טוענים, שעוד מוקדם להספיד את הרכישות הפיזיות ( אלו שאינן נעשות או ליין דרך רשת האינטרנט). לטענתם, הצורך הטבעי והאנושי של בני האדם לאו דווקא קשור להשגת המוצר בדרך מהירה יותר, אלא במקרים רבים פשוט לתקשורת בין אישית. ואולם אין ספק, כי המהפך כבר נעשה…